Katos Ykäkin hereillä:thinking:
Printable View
Katos Ykäkin hereillä:thinking:
:D Joo ei siinä parhaassa heppahullussa iässä olevalle tytölle kyllä parane puhua hevosenlihasta mitään. ;) En minäkään teininä voinut ymmärtää sitä että hevosia syödään :laugh: Mutta vähän vanhemmat hevoshullut sitten tosiaan ajattelee että hevosten itsensä kannalta hyvä että lihalla on menekkiä, niin ne saadaan ajallaan asiallisesti lopetettavaksi. En minä ite vieläkään syö hevosta enkä tulekkaan syömään koska oon ikuinen heppatyttö, mutta suosittelen kyllä lämpimästi kotimaista hepanlihaa niille jotka sitä pystyy ja tykkää syyä. ;)
ööö... WUT
:lol: :lol: :lol:
Joo varmaan tulee syyte jos ajat minkä vaan värisen ihmisen yli suojatiellä ja sitten hätälopetat sen taittamalla niskat xDDDD
Niin, kohtahan kaupunkilaisetkin pääsee irti jos supi tulee verannalle/terassille. :D
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/kesamokkilainenkin-voi-pian-tappaa-supikoiran-supikoira-listattiin-haitalliseksi-vieraslajiksi-200267289/
Pönttö tuittuliini, vähänkö kärjistin. No, aika paljon:laugh: En osaa enään edes ryhmitellä, kaikki tulee ulos kuin oksennus, yök.
Viimeinen lauantai omassa talossa metän keskellä. Maanantaina kamat vuokra-asuntoon ihmisten ilmoille. Haikeeta.
Jaa onko se Esa muistanu kaljaa juoda :cheers: :lol:
Juu, ite kyllä syön jatkossakin hepan lihaa, hyvää ja voimakkaan makuista eikä todella ole rasvasta. Kylmäsavuna ehkä parasta mitä voi olla. Juu meillä tuo tyttö on kova heppafani, ei viitsi lapsen mieltä pahoittaa kertomalla et iskä syö tässä hevosen lihaa ja hyvää on :D
:thinking:Raymond Reddicton, on muuten 4. Ja 5.kausi flixissä:thumbup: Just huomasin, jotta tossa uudessa pädissä on hbo(auton), kerroin pojalle, jotta nään sieltä tän gae of thornin sarjan. Kysyin montako niitä on? Sain hymiön vastineeksi:thinking:
google?
Niin tiedä noista, onkos siinä jotain huvittavaa?
Ei siitä ole yhtään mitään hyötyä tuon ikäselle heppatytölle lähtee kertomaan, ellei sitten haluu vaan provosoida ja suututtaa toisen. Ei niin yhtään mitään muuta järkeä, ei mee perille. Tajuu sit vanhempana ;) Ei se oo hyssyttelyä, että ei oo sillee että "HEI KERTTU, KATOS KU ISI TÄÄLLÄ VÄHÄN VETÄÄ HEPPARUISLEIPÄÄ NAM NAM ONKOHAN TÄÄ OLLU SAMAN VÄRINEN KUN SE SUN HOITOHEVONEN"
Jaaa, no mikälie, melkeen kaksi jaksoa jo katsottu
No joo ei tuo meidän likka niin tyhmä ole jottei sitä tiedä et iskä syö välissä hevosen lihaa ja näkeehän se sen ku kaupasta sitä ostan mut miksi mun pitäis hänen mieltä tahallaan pahoittaa esim, kehumalla et onpa hyvää hevosen lihaa? Ei meillä niin salaista ole jottei lapset tajua missä mennään mut turha ylistys ja lihan kehuminen on tosiaan turhaa. Hän nyt kuitenkin tykkää hevosista todella paljon niin enpähän halua hänen kuullen sen enempää asiaa vatvoa. Kyllä meillä lapset tietää mitä meillä syödään eikä täällä salailla mitään.
Meillä on tottunut siihen, jotta hepat vie nahan siitä mistä saa kiinni, ei ne oo mitään sirkuseläimiä. Paitsi toi yks oli russakko ravuri, sillä oli joku fetissi mun suhteen, oli kova pusuttamaan ja kaulailemaan, tziisus
(katko jalkansa, piti ampua) makkaraksi siis. Sama kun kasvattaa tonnilla yhden kurkun ja myy sen vitosella leivän päälle
Tollanen hiukan vajaa kymmenen vuotias tajuaa jo kyllä aika paljon asioita ja hänellä pitää olla omat tykkäämiset ilman et isi niitä "särkee" tahallaan olkoon sitten oiken tai väärin, näin meillä kuitenkin toimitaan eikä turhaan provosoida lasta.
No kyllähän ne nyt tajuu mistä liha tulee, mutta tarviiko sitä naamaan hieroa? Ei lapset tosiaan mitään tyhmiä oo. Kyllähän ne nyt näkee kun jääkaapilla käy että mitä sielä on. Vai meinaakko, että sit ku Kertulle 11v syötät lusikalla bonaa niin kerrot että KUULES KERTTU, MEIDÄN ON AIKA KESKUSTELLA SIITÄ MITÄ TÄSSÄ BONA BOLOGNESESSA NUO KIKKAREET ON :lol:
:lol:
Mun lapset veti ylikokosilla kumppareilla pitkin pihaa ja olivat oikeen helevetin tietosis mitä pihalla tapahtuu, tai tulee tapahtumaan!:laugh: Heh, onneksi oli tarjolla moinen mahdollisuus
KUN MÄÄ OLIN PIÄNI ja meillä oli lehmiä, niin vaari kerto mulle että meidän sonneista tehdään nakkeja. Siis jotenki sillee lempeesti. No mä aattelin oikeesti, että sonnin reiteen tai kylkeen tehdään viilto ja sieltä pilkistää rivi nakkeja, että ne otetaan sieltä ja sitten se haava ommellaan kii ja sinne kasvaa uusia nakkeja. Ja isommat lihapalat sitten jostain ylempää kankusta. Luulin myös sitten kun sonnit haettiin pois ja lehmiä ja vasikoita muutenkin vietiin, että ne muutti toiseen navettaan asumaan. :rolleyes: :lol:
Urpo(no niin varmaan kaikki on ajatellu) hitto kun lehmät lasketaan kesälomalle, niin niiä ei kyllä kiinnosta vittuakaan joku parakki, missä vedetään tisseistä
Lehmät on hauskoja kun ne kesälaitumelle päästessä vetää kömpelöö pukkilaukkaa tissit heiluen :laugh: Mutta kyllä ne laitumeltakin sinne "parakkiin" jonottaa lypsettäväks kovan mölinän kanssa, jo ennenkun tisseistä vetelijäkään navetalla ;)
Juu, heh.
No nyt, Elon Musk(vai mikä vittu se on) on tuomittu, sinänsä, nyt kun muillakin valmistajilla on tuotteita. Suurin vihreä kusetus alkaa näkymään, koskee myös talvivaaraa
Joo kyllä se niin on et kun on neljä lasta kasvattanu niin siinä on joutunu pari kertaa miettimään et miten asiat kerrotaan. Valehdella ei tartte mutta myöskään ei tarvi joka ikistä asiaa kertoa niin syvällisesti jos se jonkun mieltä pahoittaa. Muistan ite vielä omasta lapsuudesta sellaisen jutun ku nauta oli synnyttämässä ja mulle sanottiin et voitko hakea naapurista hännän vetimen vai mikähän helvetti se nyt olikaan mikä oli ihan traditio maalla kun nauta synnytti. No mä menin tietty naapuriin pyytämään naudan hännä vedintä ja siitähän naurua riitti pitkäksi aika ja mä suutin niin kovasti etteivät meinanneet saada mua ollenkaan leppymään, siitäkin opin et lapselle ei saa ikinä valehdella mitään, asioita voi jättää kertomatta jos se ei satuta ketään mut valehdella ei saa se jättää syvät arvet.
Tällasta hännän vedintä ei tietysti ole edes olemassa mua vaan juksattiin ja vedätettiin sillä asialla.
Mutta nyt öitä kaikille :)
Mun lapset tiesi. Ja ne tiesi kun hoidin niiden asiat kouluiässä, tai sain ne häviämään. Sitten tuli tämä hetki, mitä nyt? Ehkä mun pitäs ottaa joku nainen, josta huolehtia? Ei kyllä helvetissä, kiitos.
Juu valehtelimen on kaiken pahasta.
Lapselle/aikuselle sellainen ei vaan käy.
Työelämässä ainakin polttaa siltoja. Mielummin sanoo miten on oikeasti mennyt.
Ugh, vimoset skottilaiset tisleet naamaan ja sit koisiin.
Onko tää rikki??
Huomenta! Viikonlopusta selvitty hengissä juuri ja juuri, oli sellainen rapeli eilen ettei tosikaan[emoji848] eilinen päivä meni sängyn pohjalla ja vessassa oksennellessa🤮 itseänsä voi vaan syytellä[emoji23]
Bileet meni hyvin ja meillä oli ihana ilta, alkuillasta työporukkaa viihdytti Jaakko Saariluoma ja nauroin niin, että oli posket kipeenä sen jälkeen.Ruoka ja juomapuoli oli hoidettu hyvin.Ei voi valittaa[emoji3]
Saa nähdä miten työpäivä menee, veto poissa....
Acer 4810T päivitetty
Uusi akku, kesto yli 4h. Wanha, 1.11. 7vuotta täyttävä kesti vajaat 15min
Kingston 120Gt SSD-levy
Levylle asennettu Linux Mint Cinnamon 19 LTS
Kuuluu joillain olevan jo nastarenkaat alla, onko foorumilaisista kukaan vielä vaihtanut renkaita?
Itse en ihan vielä moista operaatiota ole ajatellut tehdä, paitsi jos lupailisi selvästi kylmempiä kelejä ja/tai lumisateita.
Kyllä täällä on ollut viime päivinä paljun kansi jäässä lähes joka aamu. Sinänsä ei varmaan liioittelua alkaa pikkuhiljaa vaihtamaan.
Alkais kohta olla remonttikiintiö taas hetkeksi täynnä, tuli maalattua talo, pinnoitettua katto ja sitten sain vielä lopuksi idean että pitää alkaa talli remontoimaan. Paremman näköinen tuli kyllä mökistä mutta muutama viikko näpertelyä alkaa riittää. Vielä pitäis pattereiden ohjaukset rakentaa loppuun että pääsee "säästämään", ajatuksena olisi siis tiputella lämpöjä huoneista mitkä ei oo käytössä ohjaimen kautta. Teoriassa tuolla pitäisi saada säästettyä sähköä 20-30% mutta nähtäväksi jää.
Pipo päässä ja toppatakki päällä, leikattu äsken nurmikko viimeisen kerran tänä "kesänä".
Ruohonleikkuri varastoon ja lumikola valmiiksi tyrkylle. :)
Lauantaina näyttäis olevan hyvä keli leikata loput nurtsista. Jäi viime viikonloppuna vähän kesken (puolet)... Tai ehkä annan olla :)
Uus näytönohjain haettu ja vesiblokki sille laitettu tilaukseen.. :whistle: