Ainaku imaisee niin sinne putkeen jää höyryä minimäärä ja se höyry sit muuttuu takasin nesteeksi jossain vaiheessa, loppujen lopuksi sitä tulee tippa suuhun, ellei ehdi kuivata sitä ennen :D
Yleensä riittää mulla kun putsaa putken täytön päätteeksi.
Printable View
Ainaku imaisee niin sinne putkeen jää höyryä minimäärä ja se höyry sit muuttuu takasin nesteeksi jossain vaiheessa, loppujen lopuksi sitä tulee tippa suuhun, ellei ehdi kuivata sitä ennen :D
Yleensä riittää mulla kun putsaa putken täytön päätteeksi.
Jos mä tilaan tätä:
Silica wick -lanka imulanka 3mm punottu
ja tätä:
Vastuslanka Kanthal A-1 0,20mm 43,48ohm/m
Niin saakos niillä tuollaisen Protankin aton rakennettua?
Vai pitäisikö olla joku muu resistanssi tuossa langassa, en oikein vielä hahmota, että paljonko sitä lankaa tuohon menee...
Yleismittari pitäisi varmaan kaivaa jostain, ei ole tullut vuosiin käytettyä :D
Juu, kunhan katsot, että coili ei ota imukappaleeseen kiinni. Voit joutua jättämään imukappaletta hitusen auki, eli et paina pohjaan asti vaan vain sen verran, että pysyy paikoillaan.
4 coililla luulisi tulevan suht soppelin VV/VW-laitteille, eli noin 2 ohmia.
Kyllä noilla onnistuu.
Jep.
Kangerin orkkis taitaa olla nicromea, olisiko .16 tjsp.
Kunhan teet tarkasti ei tuossa ole isompia ongelmia, paksumpaa lankaa joutuu vain laittamaan enempi.
Tässä vielä ohjeistus, microcoilina tosin.
http://youtu.be/xrvwOf13U-s
Ei sitä nyt niin hirveesti tarvitse varoa jos sulla on vv/vw laite. Mä joskus tein kans coileja niihin ja ihan hyvin pelitti. Laitoin 3 mm silicaa pätkän ja siihen 4 kieppiä 0,2 kanthalia. Tuo (0,2mm) on aika ohutta ja sillä kyllä saa hyvin tehtyä. Kangerissa taitaa olla nr-lankaa coilin jaloissa, mutta se on jo käytännössä turhaa hifistelyä mun mielestä. Toimii tosi hyvin ilman sitäkin.
Ja tässä on yakousein mallivideo: How-To : Protank rebuild - YouTube
En pysty nyt töissä noita videoita katsomaan (varmaan selviäisi niistä), mutta kun en ole yhtään tuollaista vielä ehtinyt rikkomaan niin tuli kysymys mieleen.
Mihin ne coilin jalat liitetään? Onko niille joku paikka tuolla vai meneekö ne vaan sen valkoisen kumitiivisteen ja aton rungon väliin?
edit: Ei siis molempia jalkoja rungon väliin, mutta toinen :D
Juurikin niin. Toinen sinne rungon ja tiivisteen väliin ja toinen tiivisteen ja siihen painettavan keskipinnin väliin.
Kiitokset kaikille avusta, eiköhän tuo onnistu pienellä harjoittelulla :)
Pitääpä laittaa langat tilaukseen ja alkaa askartelemaan.
edit:
Ei ollutkaan sitä imulankaa varastossa, jonka ensin meinasin, mutta tämä ajanee saman asian:
http://www.puff.fi/silica-wick-lanka...mm-p-1092.html
Onnistuin kuitenkin katsomaan nuo videot ja heräsi vielä yksi kysymys.
Kummassakaan ei taidettu laittaa erikseen "flavour wickejä",jotka noissa defaulttina on.
Tuo 3mm on sen verran paksua lankaa, että ei tarvitse? Vai eivät muuten vaan laittaneet?
Ei ole laitettu eikä tuohon kyllä enää sopisikaan. Jos tuntuu kurlaavan hapsota langan päitä.
Itse en ole koskaan painanut lankoja kupin pohjalle, onkos joku moista kokeillut ja mitään eroa havainnut?
Haha! Justiinsa tilasin saman setin puffilta, T3s käämintäharjoituksiin. Kuinkahan hyvin nuo atopäät pitää kuivata, kun eilen pesin kuumalla vedellä tehdaspään ja löin kiinni, niin höyryä tulee mutta ei juuri makua. Atmoksen 12mg vg vanilla nesteenä.
Yleensä suoraan hanan alta ottaa sen parit imut ennen kuin makua alkaa tulla.
Ettei nyt olisi muualla vikaa, oletko kokeillut nestettä muilla laitteilla?
Voisiko johtua akusta? Evodin 1000mah akulla pelitti eilen hyvin, nyt töissä mukana joku lyhyt noname ego battery 650mah. Tuntuu ottavan nestettä langoille hyvin (wickkaa?!?) ja kuplia nousee säiliössä ylös imujen välissä, maku vaan on niinkuin mitäänsanomaton villasukka.
Tietämättä tarkemmin Evodin antoa (ei pysty KVG) veikkaisin, että voit olla oikeassa.
Muistelisin evodin antavat 3.7 volttia ja tuo egohan saattaa antaa sen 3.4v.
Joo aika varma, että tuo pilipali ego ei anna tarpeeksi jerkkua. Evodi on reguloitu vissiin ja laadukkaampi, mitä olin lukevinani arvosteluista. Joku halpa modi tai semmoinen c-twisti tilaukseen ensi tilistä, niin saa vähän säädelläkkin. Olikin niin halpa se ego...;)