Tervetuloa joukkoon! Täältä Savonlinnan peräkylältähän näyttää kohta olevan jo aika paljonkin porukkaa :o Eikun höyryten eteenpäin! :esmoke:
Printable View
Heippa kaikille, taas yksi höyryttelijä esittäytyy :)
Olen siis 22 -vuotias nuori nainen Pohjois-Pohjanmaalta. Olen höyrytellyt nyt varmaankin noin vuoden päivät, mutta vasta nyt tullut kiinnostusta liittyä muiden höyryttelijöiden joukkoon lähinnä siksi että lähipiiri on jo ihan täynnä vapehöpinöitäni. Ensimmäinen laitteistoni oli Justfogin Maxi, johon en ollut ollenkaan tyytyväinen, vaan vaihdoin Kangerin EVODiin (tietysti pinkkinähän se piti saada :D) jolla on sitten menty tähän asti. Ei ole ollut mitään suurempaa valittamista tuosta EVODista, paitsi että laitteen kierteet tuntuivat aina pitemmän päälle jotenkin vahingoittuvan ja niitä on hankala avata (en tiedä onko muilla ollut tätä ongelmaa vai onko vika vain minussa) ja koska laitteen pinkki väri oli vain ns. kuori, niin se tuppaa rankemman käytön seurauksena lohkeilla ja omaan silmääni tämä näyttää todella rumalta. Nyt on postissa tulossa Aspiren Premium aloituspakkaus julkista käyttöä varten ja innokinin MVP Shine kotikäyttöön, sillä tuntuu etten ihmisten ilmoille kehtaa omassa pikkukylässäni mennä boximodin kanssa. Laitteiden valinnassa minulle on ominaisuuksien lisäksi todella tärkeää laitteen ulkonäkö, kaikki hankitaan pinkkinä minkä vain saa :laugh:
Vaikka vuosi on tullut "jo" vapoteltua ja asioita tutkittua niin tuntuu että olen vieläkin ihan aloittelija, ja tyhmiä kysymyksiä tulee luultavasti täältä suunnalta tulemaan!
Tupakoinnistani sen verran, että olin aika kova polttamaan, Norttia meni helposti aski päivässä, joskus olisi mennyt enemmänkin. Olin yrittänyt lopettaa tupakoinnin useampaan kertaan, ja lähes kaikki oli kokeiltu mm. laastarit, purkat ja mikrotabit. Vapottelu on ollut ensimmäinen ja ainoa keino jolla olen pysynyt tupakista erossa, eikä tällä hetkellä ole mitään tarvetta lopettaa vapottelua tai saada nikotiinimääriä vähennettyä. Harrastan laulamista ja puhallinsoittoa, ja suurin syy tupakoinnin lopettamiseen oli tupakoinnin vaikutus lauluääneen ja hapenottokykyyn. Vapettamisen aloitettuani lauluääni ja hapenotto ovat palautuneet siihen mitä ne olivat ennen kuin tupakointi karkasi käsistä ja tupakkia meni noinkin reilusti.
Todella kiva liittyä joukkoonne, foorumilla vaikuttaa olevan mukava yhteishenki ja aloittelijoihin suhtaudutaan mielestäni todella asiallisesti :)
Tervetuloa :)
Luin tuosta sun viestistä ensin että harrastat PUHELINsoittoa :lol:
http://www.e-savuke.com/vb/sahkotupa...ketju-3-a.html - tuonne kaivataan lisää kirjoittelijoita, hyppää sekaan.
Kaikki me ollaan joskus oltu aloittelijoita :) ilman tätä paikkaa en ois innostunut niin paljon höyryttelystä. Laitteet senku lisääntyy ja höyryt paranee. Mistään muualta Suomesta ei saa näin paljon infoa kuin täältä. Jokunen päivä hurahtaa että on lukenut kaikki foorumin viestit :)
Olen ollut satunnainen tupakoitsija aika pitkään. Tarkoittaa sitä, etten koskaan ole lopettanut vaan en ole vetänyt sitten 2005 jos ei ole tehnyt mieli.
Nyt kuitenkin on alkanut sellainen vaihe elämässä, että on alkanut enemmän ja enemmän tehdä mieli tupakkaa. Ostin tuossa jo pari askiakin. Ensimmäinen kesti kuukauden toinen vähemmän.
Sitten päätin etten ala sauhuttelemaan jo pelkästään hajun vuoksi. Hankin startteri pakkauksen jokunen viikko sitten ja nyt on jo DIY nesteet vuorossa.
Vamo V5 matkaa suomeen ja ego vv on jo pörisemässä... Minä kun hurahdan aina niin totaalisesti...
Harmittaa vain, että pulloja ei ole kertynyt vielä makujen sekoitteluun. Tosin niitäkin on tulossa reilut parisataa...
Se on tässä "onni", että aika pienillä nikotiini pitoisuuksilla saan mennä. Nyt kun sekoittelin ensimmäisen oman ja laitoin 4mg pitoisuudeksi, tuntuisi olevan ihan hyvä.
Jostain syystä tämä on kuitenkin tehnyt minulle vastaavan yskän kuin tupakka. Tai sitten ne pari askia tekivät jo tehtävänsä...
Aluksi kokeilin tupakan makuisia nesteitä mutta ne eivät oikein iske. Oikeastaan tämän hauskuus tuntuu olevan juuri makukirjo mihin näillä pystyy.
Tässä yhdessä vaiheessa tuli höyryteltyä aika reippaasti ja jostain syystä hengitys meni todella tukkoon tai vaivalloiseksi.
Silloin oli kyseessä yksi tupakka maku LiQuan traditional Tobacco 24mg jota olin laimentanut puoleen tai vähän alle. Mietin, että olisiko ollut nikotiinin aiheuttamaa vaiko jotakin PG yliherkkyyttä mistä olen lukenut.
Atmoksen cocoa 12mg mist ei tuntunut ensin ainakaan tekevän samaa jota laimentelin mist 0mg:llä
Nyt on tosiaan sitten ensimmäiset pari makua "itse sekoiteltu". Eli koska tuli tilattua Atmoksen pohjia käytän ne nyt loppuun ensin.
Mutta ensimmäinen on Black Cherry jossa 4mg niksaa ja 5% makua josta pari tippaa etylomaltolia. Toimii oikein kivasti. Purkki oli vanha manthol joten sitäkin lienee vähän joukossa.
Toinenkin purkki oli tyhjä ja siihen väkästin Jamaican rommia muuten samoin mutta makua 10% tällä kertaa. Se on huomattavasti voimakkaampi kurkkutuntumaltaan.
Kumpikin maku on hyvä ja jotenkin parempia kuin valmiit. "Kypsytystä" simuloin ultraäänipesurissa lämpimässä vedessä.
Makuja tuli tilattua pieni satsi.
Natural Mint, Menthol, Cherry (tino), Sweet Cherry (tino), Cherry Cigar (tätä en saanut, tuli Cuba Cigar tilalla nämäkin tino), Bergamot, Amaretto, Caramel, Vanilla (eC), Anis, Coconut, Luumu ja Cherry (eC).
Tilasin myös VG 36mg (ilmeisesti virhe nyt kun olen teitä lukenut) sekä Propilene Glygol (99,93%) ja Vegetable Glyserine (99,5%) perusneteitä. Ilmeisesti nuo perusnesteet tulevat Atmokselta? ego2 sivulla ainakin on atmoksen nimi mainittu noissa kohdin. Tosin nämä tulivat inalta.
Vielä en ole kerennyt foorumia tutkimaan kovin tarkoin, joten kysyn nyt vain nopsaan, että onko täällä makunesteiden arviointeja tai kaivataanko sellaisia? Toki tuollainen on makuasia mutta onhan sitä viini ja olutpruuvejakin.
Tervetuloa :)
DIY-neste osastolta löytyy monista nesteistä pikkuisia arvosteluja mutta jos enemmänkin kiinnostaa kirjoitella niin blogi/päiväkirja osioon vain oma topic johon saat kirjoitella omia mietteitä. Valmis nesteistä jo moni kirjoitteleekin tuonne päiväkirja puolelle. Neste ja tiiviste arvostelut nyt on muutenkin vähän hankalia koska maku on niin subjektiivinen asia ja tiiviste pitoisuudet vaikuttavat paljon. Mutta jos itseäsi kiinnostaa niin kirjoittele ihmeessä, eiköhän niistä ainakin aloitteleva kokkailija saa irti itselleen suuntaa tiivisteiden osalta
Moron! Toista kertaa höyrypuikkojen kimpussa. Ekan kerran kokeilin nelisen vuotta sitten, mutta kylläännyin sähläilyyn tehottomien laitteiden kanssa. Tällä kertaa vaikuttaa laitteet paremmilta, kehitys kehittyy. Nyt tällaiset laitteet: Aspire clearomizer ce5 bdc, Aspire g-power 1300 mAh, 2 molempia. Puolitoista viikkoa nyt höyryttelyä takana. Analogisia on mennyt pari- kolme päivässä. Ruukannu meneen toista askia ennen. Yli kolmekymmentä vuotta tullu poltettua. Tällä jos savukkeista pääsee eroon, niin hieno homma.
Pitää vaan olla heti höyryke käsillä kun rupeaisi analogista tekeen mieli, niin hyvin toimii.
Toisinaan tuo vempele on kourassa useamman tunnin putkeen :D..siksi niitä kannattaa olla useampi :P
Elikkäs vuoden 85 tekele ilmottautuu kuopiosta joukkoonne sakeaan. Sai kaveri houkuteltua höyryttelyn mailmaan, hyvin pärjänny ilman röökiä nyt semmoset reilu 2viikkoa vaikka sen 15vuotta röökiä vetelly.
Lisää kuopiolaisia, jee :D Tervetuloa!
Kyllähän se täytyy itsekkin tänne morot heittää! Tupakkia poltellut nyt 7vuotta ja nykyään menee noin 30käärylettä päivässä. vuosi sitten tilasin netistä ensimmäisen höyryttimen mutta oli niin susi vehje että jäi kokeilu siihen, nyt uutta intoa puhkuen muutaman viikon tsiigaillu tätä foorumia ja alkanut taas innnostumaan. jospa sitä heti tilaisi kunnon vehkeet eikä sikaa säkissä.
näin se khrone tais mennä. se oli vaan vehkeist kiinni et jakso innostuu uudelleen kiitos sinun
Hieman päivitystä, kuten uudesta hienosta allekirjoituksesta saattaa päätellä on höyryttely lähtenyt käyntiin yli odotusten. Kertaakaan en ole analogista sytyttänyt sen jälkeen kun evod2 perille saapui:yeah:.
Parina aamuna on tehnyt hieman tiukkaa mutta kyllä se siitä.
Ensimmäiset DIY nesteet on kypsymässä joten sitäkin on tullut jo hieman harjoiteltua ja hieman silmäilty istick + nautilus mini yhdistelmää josko joulupukki yllättäisi...
Terve! Ei niinkään uusi vapottelija, mutta kohtuullisen uusi forumilainen täällä, röökiä vedellyt noin 6 vuotta ja viimeisen vuoden vedellyt höyryä siinä sivussa ja nyt tavoitteena lopettaa rööki kokonaan, kunhan saan hankittua kunnollisen mekaanisen modin ja rban tai rdan siihen päälle, myös tuo coilien ja omien nesteiden värkkäily kiinnostaa. Wish me luck!
Hellou, kolmekymppinen naisihminen täällä ilmottautuu mukaan :D Parisen kuukautta olen höyrytellyt nyt, paljon hyviä vinkkejä on tullut bongattua ympäri foorumia. Smokin Magneto II on kovassa käytössä ollut ja alkuihmettelyiden jälkeen osoittautunut hyväksi laitteeksi. Makujen kanssa tuskailtavaa vielä tosin on, hyvän mentholnesteen löysin mutta tekisi mieli jotain muutakin kokeilla :)
Tervetuloa kaikile uusille höyryttelijöille foorumille!
täällä uusi kaveri myöskin. Tein muutamia virheitä hankinnoissani, eli jos tämän joku uusi lukee, niin ottakoon opikseen. Heti alkuun en halunnut mitään aloituspakkauksia, vaan halusin ns. pitkään kestävän ja monta päivää kestävän setupin. Hankin siis istickin ja smokin 6ml tankin ja dlc cartot(10kpl). Nestehankinnat kusi täysin, eli ostin eri sortteja 18mg. Olivat sitten heti alussa niin saakelin vahvoja, että tilasin vielä 2kpl 12mg puteleita. Sitten tilasin vielä 2x30ml 0mg pohjia, joilla laimensin 50/50 suhteeseen noita 18mg pottuja. Kyllähän nämä nyt menee, mutta maku on olematon. Sitten 3 päivää aloituksesta iski paha flunssa ja mikään ei maistu juuri miltään. Olin säästänyt 10ml 18mg putelin ja nyt se on menossa. Ei maistu juuri miltään, mutta eipä kärsi pitkiä henkosiakaan ottaa. Olen katsellut noita alldayvapeja muilta höyryttelijöiltä ja eniten esiin on noussut el toron nesteet. Mitä te suosittelette maistuviksi mauiksi? Ajattelin ensin, että helpompi siirtyä kun maistuu röökiltä, mutta perhana.. Sama melkeen miltä se maistuu kunhan sitä makua kanssa löytyy! Toki nyt flunssassa tulee varmaan taas virheostoja tehtyä, mutta esim. el toron cigarillos naturales? Eikö tuota voisi höyryttää 24/7? Ei olis pahan hintastakaan.. Sitten tässä mietin, että voisi drippailua koettaa, niin ei menis kartot "hukkaan" jos paskoja makuja sattuu kohdalle, mutta en tiedä millä setupilla aloittaa. Foorumia selasin kyllä, mutta vinkit setuppeihin...ne linkit on vanhentuneet aikapäiviä sitten. Nojoo, olihan vuodatusta taasen :D
edit: 20 vuotta takana röökinpolttoa. Muutama yrityskerta olla ilman, mutta aina on kussut. Laastarit ja purkat on testattu. Höyryllä kohta viikon ilman röökiä ilman minkäänlaisia tuskia. Viimeiset 4 vuotta pall mall sätkää n. 15-20 kpl päivässä. 13v alkoi L&M vihreällä, sitten L&M punaisella, sätkää joku 10v, pall mall punasta ja viimesenä pall mall sätkää.