Kohta kelkat kärryyn ja Ouluntulliin, sieltä lähdetään Muhokselle ajaan :yeah:
Printable View
Kohta kelkat kärryyn ja Ouluntulliin, sieltä lähdetään Muhokselle ajaan :yeah:
Tulihan perkele imuroitua. Melkoinen kennelistö lattialla olikin, ihmettelen miten oon voinut hengittää huoneessa.
Että on vähän paikat kipiät kun tuli kaahattua melkein Muhokselle asti. Mä oon niin onnellinen kun oon löytänyt uuden harrastuksen. :love: Sauna sai vähän paikat vetreytyyn ja ihan kohta fonduepadan ääreen, se on ihan ehdoton talvilajien jälkeen. :drool:
Apossium, muistanko oikein että se olit sää jolla oli joskus jokunen kymmenen roskapussia huoneessa jne. :laugh:
Sellane oli tämä viikonloppu kohta tarviikin mennä jo nukkumaan.
Huomenta! Kroppa yllättävän hyvässä kuosissa lauantaisen vesijumpan jälkeen. On se vesi vaan hyvä elementti selkävaivaiselle jumppaajalle ja oikeastaan ainoa missä kykenee jotain tekemään, se tukee, vastustaa ja keventää samaan aikaan.
Jatkoakin on tulossa, kun keskiviikkona alkaa poikanatiaisen uimakoulu ja minähän ryntään sinne vapaaehtoisena mukaan, kahdeksan viikon jakso/kerta viikossa, toivottavasti saan tuosta sellaisen kipinän, että jäis jatkuvaksi jumppaamiseksi.
Piti sitte eilen illalla paskoo kännyn näyttölasi :(
Toimii kuitenkin ja kruununa jätin aamul vahingossa kotiin... No eipä oo puhelin häirinny tänään :)
Perskules, juur tässä ryhmittäydyin koneelle etsimään töitä kun tuli kutsu työhaastatteluun :D Toisaalta pitäisi kyllä jo pikkuhiljaa päästä haastatteluista eteenpäin :mellow:
Kivahan se tietysti on kun kutsutaan haastatteluun, mutta kun näitä on tässä jo pari ollut ja siihen se on jäänyt. Kuitenkin pitää aina panostaa noihin. Meidän seudulla ei ole mitenkään hirveästi oman alan töitä tarjolla. Vielä töissä olevat ex-kollegat hakevat samoja paikkoja kuin minä työtön. Ja tosiaan kaikkeen pitää olla nykyään pätevyys. Ei kuitenkaan liikaa. Ekaan paikkaan jossa kävin haastattelussa olin selvästi ylikoulutettu, ja työnantajaa se haittasi.
Toi "ylikoulutettu" kuulostaa kyllä terminä niin paskanjauhannalta, kun voi vaan olla. Joskus nyt ei vaan ole mahdollisuutta lähteä niihin omiin hommiin, niin miksi se työnantajaa pitäis hetkauttaa, vaikka löytyisikin astetta paremmat paperit (noh, toki varmaankin palkanmaksu..). Tiedän että näitä käy, mutta mielummin itsekin vääntäisin astetta "huonompia" hommia, kun jäisin näppejä nuolemaan.
Jaaha, kone päästi jonkun korkean kuolonhuudon juuri. Uskaltaakohan avata sitä enää... Vasta eilen pistin sen pystyyn.
Työnhaussa se, että on ylikoulutettu on ihan liikaa monelle työnantajalle. Moni työ mennyt ohi suun, koska liian koulutettu. Toisaalta oman alan työkokemus olematon, niin siitäkään apua. Halutaan pitkä työkokemus. Vuosi tai pari ei edes riitä. Menee täysin naurettavaksi.
Luulen että se on juuri se "ylikoulutetun" palkka, joka tökkii etenkin julkispuolella. Toisaalta jos halutaan nuori ja tottelevainen tyttönen/poikanen ja tarjolla on mielipiteitä pursuava "kypsempi" henkilö niin... :D
Monesti työnantaja pelkää myös että "ylikoulutettu" ottaa ritolat alta aikayksikön.
Ei me kaikki tyttöset olla niin tottelevaisia :laugh: Tosissaan ihan "paskaduuneihin" hain aikoinaan ihan vain lisätienestiksi eli erittäin reilusti huonompi palkka ei olisi haitannut. Taisi kuitenkin olla enemmänkin kysymys siitä, että oma lakitietämys eritoten työhön liittyen olisi ollut riski. Tuntuu, että niiden töiden haastatteluissa katsotaan vähän, että liikkuuko henkilöllä liikaa päässä. Jos liikkuu, niin ei palkata. Sellaisen kuvan ainakin itse sain. Toisaalta alan olla jo aika nirso töiden suhteen, kun aivokuolema ollut lähellä muutaman kohdalla.
Julkisella puolella oli näitä duuneja, joissa katsottiin pahasti, jos oli tehokas. Tuli muille vähän ahdistus siitä, että niidenkin pitäisi jotain tehdä ja pyydettiin suoranaisesti tekemään äärimmäisen hitaasti työt pitäen pitkiä taukoja ja ihan oikeasti... katselemaan seinää ja selaamaan nettisivuja. Jotenkin omaan pääkoppaan ei vaan mahdu, kun mielessä aina kävi, että voisin ihan hyvin olla kotona istumassa saman ajan ilman, että tarvitsee esittää tehokasta. Joillekin ylirento työ voi sopia, mutta itsellä meni niin turhautumisen puolelle, että ei tehnyt mieli edes aamulla nousta. Taas uusi päivä ja mennään muodon vuoksi istumaan neljän seinän sisälle.
^No niinpä :D Kyllä töissä olis kiva tehdäkin jotain, ja ihannetapauksessa vielä jotain järkevää.
heh, olivat pumpulien matkassa laittanu kiinasta teetä :D
Oiskos Ylivieskassa innokkaita automiehiä tai naisia?
Ois yks kulkine sillä suunnalla mutta jos joku ystävällinen sielu toimisi ikäänkuin silminäni.
Tulette hämmästymään korvauksen suuruudesta mikäli pääsemme siitä yhteisymmärrykseen :)
Jos vaikka koska kun niin yv kiitos.