Re: Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja nAku
Mistä mahtaa johtua, että 0.2 kanthal palaa yläpäästä poikki koko ajan. [size=5pt](AWG 32 42.5 Ohm/m)[/size]
Ihan 3.7v akulla.
Sul on hotspotti eli kanthal ottaa meshiin maihin. Löysää kanthaalia hieman. Kato ettei mesh ota maihin mesh reiässä jos ei eristettä.
Sul ei ole A luokan kanthaalii joka kestää paremmin lämpöä kuin esim. D
Sul on akussa liikaa potkua. Kokeile vajaalla akulla pienin painalluksin ajella ne hotspotit pois.
Aloita alusta ja hapeta mesh uudestaan :)
Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
nAku
Mistä mahtaa johtua, että 0.2 kanthal palaa yläpäästä poikki koko ajan. [size=5pt](AWG 32 42.5 Ohm/m)[/size]
Ihan 3.7v akulla.
Jaa niin mihin vehkeeseen käärit sitä kanthaalia?
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Joonas
Jaa niin mihin vehkeeseen käärit sitä kanthaalia?
Puffin did! Mä luulen että vika on meshissä. Kun tuo oli tollanen hätäinen kokeilu ennen töitä!
Tosiaan oli toi valmis mesh wickki. :DD
Ihan hyvi tuo kanthal D on toiminut silacan kanssa. vai voiko olla että oli vaan paska pätkä?
Re: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä
D kanthal toimii hyvin myös meshi vehkeissä. Sun tarvii paremmin hapettaa se meshi. Pienillä painalluksilla niin kauan kunnes on hapettunu tarpeeksi, ja lanka hehkuu tasaisesti ja hehkuminen alkaa keskeltä.
Vs: Re: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Rokuli
D kanthal toimii hyvin myös meshi vehkeissä. Sun tarvii paremmin hapettaa se meshi. Pienillä painalluksilla niin kauan kunnes on hapettunu tarpeeksi, ja lanka hehkuu tasaisesti ja hehkuminen alkaa keskeltä.
Juu kävin baukkarista hakemassa tohon. Täytyy alkaa illalla opiskelemaan.
Ei siihen tohoa välttämäti tarvi. Itse en ole aikoihin tohotellu. Käärii meshin ja törkkää reikään, lanka ympärille ja lyhkäsillä painalluksilla antaa potkua niin meshi hapettuu kanthalin kohdalta. Varovasti ettei lanka pala poikki.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
force
Täytyy alkaa valmistautua kohtaamaan tuloillaan oleva Diablo..
Voisiko meshimiehet vinkata/linkata jonkun kaupan mistä sais 0.25 ja paksumpaa kanthalia sekä 400 ja 500 meshiä. En onnistu löytämään kauppaa mistä molempia löytyisi vieläpä inhimillisillä postimaksuilla.
Jos jostain suomikaupasta löytyisi edes tuota 0.25 kanthalia niin sekin auttaisi. Meshiä näyttää löytyvän suomestakin..
Itse itselleni vastaten: :D
http://www.zivipf.com/
Tuolta ainakin löytyi katiskaverkkoa ja rautalankaa joka lähtöön. Ei varmaan halvin mahdollinen, mutta saipahan kaikki samaan pakettiin. Oli myös sitä litteää ribbon kanthalia hyllyssä. Kun tuo tilaamani paketti kotiutuu niin taitaa riittää vastuslankaa loppuelämäksi ja jää vielä lapsillekkin. ::)
Kellään kokemusta Arashista?
Vapor-Freakiltä löytysi moinen kapistus ja minimallikin näkyy olevan.
https://www.vapor-freak.de/Neu-im-Sortiment/Arashi-V2
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
24879
Toi istus Atmomixaniin nätisti. :D
Laitteena Somniun ja Provari Mini. Mesh on 500, kanthal 0,20, ohmeja 1,4, voltteja 4 (yli sen alkaa Provari antaa E2_sta).
Höyryä tulee, ei hotsoptteja mutta maku on kovin vaivainen. Mistä etsin vikaa.
Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä
^Tähtien ja planeetoiden asennoista kannattaa aloittaa :)
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Ortep
^Tähtien ja planeetoiden asennoista kannattaa aloittaa :)
Ai perskeles juu. Ja unohdin loitsun ja kananverenkin. :D
Itse olen todennu et sompussa kannattee käyttää vahvan makuisia nesteitä niin ei ole tuota ongelmaa et maku on hukassa.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
NicoTimo
Höyryä tulee, ei hotsoptteja mutta maku on kovin vaivainen. Mistä etsin vikaa.
ProVarista loppuu tehot jotta saavutettaisiin paras höyryttelykokemus. Huomasin saman ZAP:n kanssa. Verrokkina Diablo ja Somnium Bombshellillä. ProVarista saa ulos 15W kun taasen pelkällä akulla päästää 20W ja yli.
Mites provari nyt tollein kyykkää jos mä saan lavatube 4:lla ja picolla 1,2 ohmin setupilla mitä mahtavimmat höyryt :O
Ei sekä nyt varsinaisesti kyykkää vaan siitä ei saa tarpeeksi tehoa ulos omaan makuun. ZAP:ssa 2,1 ohm ja volttia 5,8 (=suurimmat tehot) ja kylmät höyryt.
Mieltymyskysymyksiä, toiset tykkää hotimmasta. Omaan makuun ei oikein lohkea tarpeeksi tehoja kuin akkuputkella alle ohmiseen tai Zmaxilla tahi stäkätyllä Vamolla volttiajossa.
Mieltymyskysymyksiä tosiaan. Itellä vaihtelee toi että haluunko viiletä vai lämmintä höyryä. :)
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Rotax
Ei sekä nyt varsinaisesti kyykkää vaan siitä ei saa tarpeeksi tehoa ulos omaan makuun. ZAP:ssa 2,1 ohm ja volttia 5,8 (=suurimmat tehot) ja kylmät höyryt.
Kuinkahan on. Provarikin 1,4 ohmilla antaa 12-13 wattia.
Laitoin Somniiumin Smok Telescopeen, eikä se maku siitä parantunut.
Miten usein vaihdatte kanthalit? Itse en kerennyt kuin 4ml vetämään diablosta niin oli jo siinä kunnossa ettei höyryä irronnut.