Karsea hikiyö. Jotenkin kosteaa niin ilma ei viilene millään. Olen jo harkinnut ilmastoituun hotelliin kirjautumista ihan että saisi levätä kunnolla. No, jaksaa jaksaa kun ei muuta voi.
Printable View
Karsea hikiyö. Jotenkin kosteaa niin ilma ei viilene millään. Olen jo harkinnut ilmastoituun hotelliin kirjautumista ihan että saisi levätä kunnolla. No, jaksaa jaksaa kun ei muuta voi.
Mä olen kans miettinyt tuota hotelliin muuttoa :)
Kyllä tää tästä. Hyvää yötä, klo on puolipv eli nyt äkkiä nukkumaan. Ikkunat kii. Avataan sitten aamulla klo 00:00 taas.
Meillä alkaa "rock"tapahtuma joten pitäisi hankkiutua muualle ja ei jaksa. Mutta ylipäätään ihmettelen, miten huonosti monet kotimaiset hotellit ilmoittavat ilmastoinneistaan, kun sehän on loistava markkinointivaltti. Kesäaikaan en enää ikinä muutenkaan mene mihinkään (koneellisesti) ilmastoimattomaan hotelliin, niitäkin kun on, ja mielellään saisi olla huonekohtainen säätö. Esim. Scandicit eivät aina edes kerro, että heillä on ilmastointi. Luulen, että tämä alkaa muuttua kun lämpötilatkin muuttuvat keski-eurooppalaisiksi.
Onko kukaan värkännyt tollasta ampiaisansaa? Puhutaan appelsiinimehusta, ananasmehusta, hunajavedestä houkuttimena.. Appelsiinitäysmehu ei ainakaan houkuttele ketään, hunajaa ei viitteis ostaa, kunnei tule muuten syötyä. Sit varmaan ananasmehu, mutta mitä, kun niitäkin on "miljoona" erilaista???
Liite 32670
Eipä oo moisia tullut testattua, mutta on ollut ihan perus sekamehua laseissa niin johan ampiaiset on niitten kimpussa olleet.
SAATAN*** kuuma[emoji21] mulla tuli jo pää kipeeks ja huono olo, pakko mennä lepäämään[emoji53] söin väkisillä vähän ruokaa ja oon juonut kyllä[emoji848]
Toimiikohan tämä:
http://https://yle.fi/uutiset/3-10319790
Linkissä juttua pelkän vesipussin toimivuudesta karkoittimena.
Vesihunajasekoitusta ollut parissa pullossa vuorokauden verran ja saaliina pari ampparia, pörräävät kyllä innolla pullojen ympärillä, mutta ei ole enempää litkuun jämähtänyt..
Huomenna muijain kanssa bileristeilylle[emoji3] se on [emoji481][emoji898][emoji485]ja [emoji126]
Itsehän täytin tumman suodatinpussin talouspaperilla ja laitoin roikkumaan kattoon. Voisin sanoa että auttoi kun ei näy kuin satunnaisesti yksinäinen amppari parvekkeella.
Olisko tuossa niin että ampparit luulee siellä olevan jo toisten amppareiden pesän ja haluavat välttää tappelua? Luultavasti siihen perustuu se amppareiden valepesät, aa... joo tuohan on "valepesä" :D
[emoji21] hiki.....
Onko joku mökillä työleirillä ja illat ”vapaalla”.
No nyt on perustukset tehty mokin terassille!! Kohta voi rillata ihan veden äärellä, vilvoitella varpaita vedessä siinä samalla... voi viddu
anivei valkkaria ja vissyä. Ehkä Campari...
Ötökät tykkää oluesta, viime yön saalis :)
Varsinaisessa amppariansassa oli vain yksi kärpänen..
Seuraavaksi kokeilen lonkeroa (vaikka onkin väärinkäyttöä), lonkku on makeampaa kuin olut.
Liite 32671
Oho aika hyvin arska[emoji106]
Onneks ei oo kuuma :(
Liite 32672
Täällä mitättömät 26c lämmintä ja huomennakaan ei pitäis niin älyttömän kuuma olla. Saattaapi olla että uskaltaa saunan lämmittää ekaa kertaan viikkoihin. Vielä kun tenavatkin on menossa mummulaan yöksi niin voi olla ihan hyvä perjantai tiedossa :cheers:
Jännä miten lehdet uutisoi vedenjuonnin tarpeesta? Yks päivä oli jossain laskentakaava ikä*paino/1000 eli ton mukaan mun pitäis juoda päivässä n. 6 litraa?? Tänään sit taas joku lekuri sanoi et semmonen keskiverto on 2 litraa päivässä, eikä näin helteellä tartte edes litraa lisätä normaaliin. Mihin sit uskoo?? Vesimyrkytykset on kuulemma viime päivinä yleistyneet..
"henkilö jota yrititte tavoittaa on lomalla"
#tissutellenelokuunläpi:cheers:
Liite 32673
Eiku ihan vettä, jossain iltalehdessä oli laskukaava...
Tossa https://www.iltalehti.fi/terveysuuti...80933_we.shtml
.
.
Juuri tuo, että tavan tyyppi tarvitsisi 6 litraa, kauhistutti. Jos hikoilee hirvittävästi niin sitten eri asia. Minä juon aina paljon (vettä) ja helteellä varmaan puoli litraa enemmän.
Meillä on sisälämpötila noin 28 eikä se siitä alene kuin hetkeksi asteen yön tuuletuksella. Nukkuminen on hirveää.
Tuossa yks päivä kävin urheilemassa ja samalla join n. 1,5 litraa vettä. Kotona vielä litra lisää ja pari leipää naamaan. Puntarin mukaan olis vielä 1 litra pitäny juoda vettä kun painoa oli kilo vähemmän kuin lähdettäessä. Kaikki hikoiltua.
.
.
Jaa pikkunihkeä. Tänäänkin sain aikaiseksi viimein pestä vessan ja vaihtaa lakanat ja vaikka oli Miru-tyyppinen pukeutuminen, hiki valui virtana. Kyllä sitä nestettä ehkä hieman enemmän menee kuin puoli litraa ekstraa. Vaikea sanoa kun juo koko ajan mutta tuntuu kusettavan vain yöllä, eli joko se neste pakkautuu päähän tai sitten tulee huokosista ulos.
Pitäis kai käydä ulkona ottamassa uudet hiet ennen saunaa. Käsivarsissa sen verran aurinkoihottumaa että ei viitsi pahimmilla uv:illa paljon liikkua. Vitsi tätä ihanuutta.
E. Miten voi olla vain 26 sisällä? Teillä täytyy olla joku jäähdytys käytössä. Meidän kämppä on melko hitaasti lämpiävä mutta näillä keleillä ei ole enää mitään tehtävissä.
E2. Tänään on näköjään viileä päivä, kun voi jo nyt raottaa ikkunaa eli ulkolämpötila alempi kuin sisällä.
Jos et pissalla käy, juot liian vähän.
Ei oo koneellista. Keittiön ja makuuhuoneen ikkunat on koiliseen eli vaan aamuyön ekat säteet yltää sinne. Olkkarin akkunat on lounaaseen, ja vieressä oleva talo blokkaa auringonpaisteen partsilta koko pv, paitsi 16-22. Ja illalla paistaa niin vinosti että partsilla saa aurinkoa jos haluaa mutta ei paista ikkunoihin. Viereinen talo on rakennettu kiinni tähän, ja olohuoneen 1 sivu on vasten tuplaseinää. Sit ikkunaa auki yöksi molemmilta puolin taloa niin vetoa tulee vaikkei tuule.
Se olis sit kuunpimennys tulossa. Hihhulit meinaa et se on maailmanloppu (taas) tai ainakin joku iso katastrofi. Nähtäväksi jää :)
Alkuyöstä kuunpimennys. Pitäisi näkyä hyvin koko etelä ja keskisuomessa.
Täytyy katsoa iltalenkillä paikka mistä tsiigata.
Edit. Arska on nopee.
Jospa se meinaa että helle jatkuu vielä kuukauden.[emoji26][emoji16]
Paikallisten kirkastusjuhlien tähti Matti Nykänen lienee niin kännissä tai jopa sammunut, koska mitään ei kuulu.
Esityksen piti alkaa klo 19:00