Vai huomenna on muuttopäivä, onneksi onneksi olkoon vaan täältä hiljaisemmaltakin osastolta :)
ps. Oon sun puolella, kaverilla on melkein naapurissa 42m2 yksiö omalla makuuhuoneella ja samoin veljellä on 44m2 yksiö omalla makkarilla :laugh:
Printable View
Vai huomenna on muuttopäivä, onneksi onneksi olkoon vaan täältä hiljaisemmaltakin osastolta :)
ps. Oon sun puolella, kaverilla on melkein naapurissa 42m2 yksiö omalla makuuhuoneella ja samoin veljellä on 44m2 yksiö omalla makkarilla :laugh:
Koko aikuisiän melkein pelkällä lihalla, kalalla, makkaralla, kasviksina peruna eläneenä on nyt kauhea itukuuri päällä.
Viimeiseen viikkoon on lihaa/kalaa syöty ehkä 200g. Jos joku kysyy voiko lihaan jäädä koukkuun, niin KYLLÄ VOI ! ja mielihalut on kauheat. :blink:
Opettelen syömään jugurtteja, rahkoja, kaninrehuja ja muita ituja...
Kananmunat ja juustot on ainoa lohdutus, ruokaa joka tuntuu ruoalta.
Syö överit, silloin jaksaa samalla vauhdilla kantaa tai heijata ne autot lokarinkaarista pöpelikköön tarvittaessa. :D Iloista mieltä ja pidä mielessä, että kyllä sen viimeisenkin laatikon saa kannettua sisään ennen kuin ehtii nukkumaan. Muutto taisi olla aika korkealla siinä listassa, jossa lueteltiin ihmisen stressaavimpia hetkiä, mutta siinä on se hyvä puoli, että se on kestoltaan kuitenkin aika lyhytaikainen.
Lidl on hyvä kauppa ja kävisin siellä paljon useammin jos ei muita ruokakauppoja olisi paljon lähempänä.
Itse asiassa silloin kun Lidliin menen niin se on aikalailla tyyliin murojen, juustojen, mehujen ja valmiskaakaoiden hamsterointia ollut. Ja paistopisteeltä kinkkujuustocroissantteja! Tai mustikkamuffinssi!
Ei ole kovin kauaa (ja sen jälkeen en ole edes Lidlissä käynyt niin että olisin ottanut silmän käteen) kun itse asiassa mietin että jos pelkästään siellä kävisi, niin saisko sieltä kaiken? Koska vaikka niillä myymälöillä on neliöitä, niin loppujen lopuksi siellä on aika väljät käytävät eikä tiiviitä korkeita hyllykkörivejä. Sen lisäks Lidl säilyttää myymälän puolella tavaraa, eli "tavallisessa" kaupassa on vaikka jotain tuotetta 20 cm levyisellä alueella, niin Lidlissä niitä voi olla puolen metrin tai metrin levyisellä. Eli onko siellä mahdollista olla hirveän laajaa valikoimaa? Ja onko siellä keskimäärin enemmän kaikkea epäterveellistä, kun Lidlistä aina kantaa kotiin kaikkea marmorikakusta hunajapallomuroihin, vaikken mikään muro tai kakkuhiiri yleensä edes ole. Ehkä ne on vaan ovelasti tyrkyllä, tai niin erilaisia että alkaa tehdä mieli. :thinking:
Juu tavarat lähtee huomenna. Ja kiitos! :yeah: NO NIINPÄ, NÄIN SE ON! Ei rivitalossa 40 neliön pintaan olevat kämpät ole kaksioita sitten millään vaikka niissä makkari oliskin, mä niin tiesin että oon oikeessa ja sä vahvistit sen! :laugh:
tuitulle tosi paljon voimia koitokseen! Lidl on halpa ja käyn siellä paljon, kun 3 poikaa syö aika paljon ja kaksoset on lihotus kuurilla joten safkaa saa raahata,mutta se säästö mikä tulee,on todella huikea! Omien laskujen mukaan n.250€ kuussa ja se on paljon.
Tämä on hyvinkin totta, varsinkin hevi-osastolla on aina joku säännöllisesti plokkaamassa huonoja pois. Tosin näillä kulmilla (Kampissa ja Sörnäisissä käyn) käy niin paljon jengiä, että tavaran kiertonopeus on jo sellainen, että ei siellä juurikaan mitään ehdi vanhentua.
Alkuun Lidlistä tuli varmaan monelle se perinteinen "halpa ei voi olla hyvää" - mielikuva, vaikka Keski-Euroopan hintatasoon verrattuna Suomen Lidl on törkykallis... Silläpä niitä kärttyinen äijä mainoksia varmaan olikin aika pitkään. Jos järjellä ajatelee, niin kannattaisiko ulkomaisen tuntemattoman ketjun tulla Suomen markkinoille jotenkin huonon laadun kanssa? Saksalaisethan eivät koskaan ole harrastaneet laadunvalvontaa tai alkaneet ensimmäisenä maana mielenkiintoa esim. luomutuotantoon ja UTZ - valvontaan?
Teemalta tulee dokumenttisarja Ruoka-Suomi, missä esimerkiksi eilen tuli jakso, jossa mun mielestä hyvin tuotuotiin esille Suomen kieroutunutta kahden tukkukaupan hallitsemaa ruokamarkkinaa ja kuinka sitä on luotu jo 60-luvulta lähtien. Muualla kauppa on jakautunut pienempien toimijoiden välille pienempiin kokonaisuuksiin, jossa kilpailu on terveempää ja pienet yrittäjätkin voivat löytää oman kolonsa markkinassa.
Sori, ehkä vähän vuodatusta, mutta mulle ruoka on amatöörikokkina ja hyvän ruuan ystävänä tärkeä ja intohimoinen asia. Suomessa on tämän epäterveen duopoliasettelun vuoksi ihan liian kallis ruuanhinta, alv:lla ja muilla valtiollisilla kuluilla on ruuan kuluttajahintaan lähes merkityksetön vaikutus.
Hops..en huomannut tätä. Juu sähköttömällä mökillä vähän isompi remppa. Yks laite vs. aggregaatti kompura letkut yms. hilppeet...ei kiva. ;)
:thumbup::thumbup:
Lidl on kyllä pirun halpa. Ei mulla ainakaan ole valittamista perus liha kala kasvis -valikoimissa. Muutamien tuotteiden puuttuminen ja valikoiman vähyys ärsyttää välillä, mutta muuten..loistokauppa. Jos ruokia meinaat tehdä/dokumentoida, niin saiskos toivoa Aurajuusto...mitävain :evil:
Edit. Tuitulle tsemppiä muuttoon. Tämä kamojen pakkaaminen on...kyllä sä tiedät!!!
Tuo puhdas suomalainen ruoka myytti ja se mitä satutaan täällä raukoilla rajoilla tuottamaan on saatava vaikka väkisin elintärkeäksi kaikille... niinpä ihmisiä kannustetaan kittaamaan maitoa kuin heikkopäiset ettei tulisi osteoporoosia. Siltipä se tulee, no syynä on D-vitamiinin puutos, mutta pääasia että maitoa juodaan, kassakone käy, ja lääkärit saa palkkionsa.
S- ja K- ryhmä ja samaan sakkiin Valio. On maatalousyrittäjien omistama osuuskunta, ja yrittäjät itse kyllä tiukassa paikassa, mutta osuuskunta kyllä porskuttaa, kun ovat päässeet vaikuttamaan ravitsemussuosituksiin jopa.
Olen itse kuullut kun johto naureskelee kevyttuotteille, joo laitettiin puolet vettä niihin, tuplattiin hinta, ja myytiin loppu raaka-aineesta teollisuudelle. Voitot kolminkertaistui.
Oikeesti jos huomenna tuo yksi tänne vasta muuttanut jätkä joka on huligaaneillut täällä kavereidensa kanssa ja pitäneet autoja missä sattuu jättää autonsa taas kerran pelastustielle niin...
http://stream1.gifsoup.com/webroot/a...s/264496_o.gif
Mä olen kuullut että Lidl haluaisi myydä vielä huomattavasti halvemmalla ruokaa Suomessa, mutta ne EI SAA! :o Koska Suomessa on joku kilpailulaki...
Tämä on just yks asia, jossa ollaan törmätty erilaisten ja kavereiden väittelyssä. Nokun sieltä ei saa just sitä oikeaa pakastepizzaa/Pirkka/Eldoradotuotetta... Onko tarpeen, että kaupassa on kymmenien tai satojen erilaisten leikkeleiden tms. valikoima, kun moni ostaa sitä samaa joka kerta? Tuossa äsken mainitsemassani dokkarissa vilauteltiin normi-Prismassa olevan 800 erilaista juustolaatua/pakkausmuotoa tarjolla... paljonkohan näistä menee hylkyyn ja samalla nostaa kaupan kokonaiskustannuksia? Lidlissä on pienempi valikoima, mutta ei silläkään olla ns. bulkkikulutustavarassa ihan yhden tai kahden laadun varassa. Lihaa tai kalaa ei saa tiskistä ja hillotut ankanreidet ei kuulu valikoimaan, mutta ns. normikuluttajalla, johon lasken itseni kuuluvan, valikoima on ihan hyvä. Aluksi paljon parjattu suomalaisten tuotteiden valikoimakin on laajentunut melkoisesti alkuajoista. Paistopiste on ihan ässä ja vetää ihmisiä, sen voi huomata helposti esim. Fazerin tj:n viimeaikaisista happamahkoista kommenteista. :D
Minä väitän, että Liiteristä saa hankittua vaihtelevasti hyvälaatuiset raaka-aineet vaihtelevaan perinteiseen kotiruokaan ja tämä olikin yks kipinä, miksi tuollaista ihmiskoetta aloinkin miettimään. Jokaisella on ihan taatusti joitain juttuja, joita ei saa Lidlistä (niinkuin minullakin) mutta sitten ne haetaan sieltä. Tämähän alkaa nyt menemään siiheen suuntaan, että tämä projekti täytyy ehdottomasti toteuttaa.
Mulla on jostain semmoinen käsitys että Suomessa ei oikeesti saa pysyväks hinnaks laittaa mitään niin hullunhalpaa ettei muilla ruokakaupoilla ole enää mitään mahkuja. Siis että vaikkapa Lidl ei saisi alkaa myydä vaikkapa jauhelihaa 400g/50snt... En kyllä ole satavarma, mutta melkein
Ja hei! Se maitokohu! Siinähän kävi just niin että tuli hirveet sakot kun myytiin liian halvalla maitoo!
Valion maidonhinnan muodostus oli erilainen,koska valio= maataloustuottajat. Itse maksoi maidosta niin korkeaa hintaa ettei sillä voinut myydä niin halvalla eli kompensaatio tuli muista maitotuotteista. Sama homma vähän salen kanssa Osuuskappa ei saisi tukea isompien yksiköiden myynnillä salea,vaikka periaatteessa samaa ketjua ovatkin.
Kasviksista sen verran, että on vähentynyt itsellä puoleen. Tupakan kun jätin pois,niin jäi jäljelle vain kahvi.
En oikein usko (varmaa tietoa ei ole) että mikään estäisi jälleenmyyjää hinnoittelemasta tuotteita miten haluaa. Valio hommassa taisi enemmän olla kyseessä määräävän markkina-aseman väärinkäytöstä..
Juuri näin. Kilpailua ei estä mikään kuin Ääs ja Köö - ketjujen johtoportaan tiiviit yhteydet päättäjiin ja isoihin tuottajiin sekä niihin kohdistettu lobbaus ja omat omistukset. Lidlin minimiä korkeammat (mahdolliseen maksimiin verrattuna) voittomarginaalit ovat varmaankin myös liittyneet ketjun pysyttämiseen liittyvien investointien turvaamiseen, siksi Lidl oli myös eka kymmenen vuotta Suomessa tappiollinen.
Koittakaa ymmärtää noita mun viestejä, näköjään tämän paskan tabletin autocorrect haluaa muuntaa sanoja välillä joksikin muuksi. Talisker ei vielä puhu niin paljoa. :D
Kyllä se on Lidl mihin tulee nykyään rahat kannettua. Ainoo asia jota joutuu usein ostamaan muualta on leipä, jos ei paistopistettä ota huomioon niin on turhan masentava valikoima. Työmatkan varrelle sattuu vielä sopivasti 3 eri kaupugin Lidlitkin :P
Noista leivistä mun suosikki on ciabatta... Siellä on jotain goudasämpylöitäkin mutta ne on jo liian suolaisia vaikka periaatteessa hyviä ovatkin.
Harmittaa vaan se että usein kun Lidliin ehtii on kello jo sen verran että paistopisteellä moni kori huutaa tyhjyyttään... Tai ne on niin vähissä että ihmiset kyräilee toisiaan kun muutama jäljellä ja joku kauhoo kaikki itselleen ja toinen seisoo vieressä vihaisen näköisenä paperipussi kädessä. On tehny joskus mieli itsekkin sanoa että jätä nyt perkele ees yks mullekki kun joku lappaa kymmenettä croissanttia pussiin! :lol:
Olen yrittänyt valistaa siskoani kevyt tuotteista,kun se elää niillä..siis kaikki on kevyttä,niihin lisätään hirveesti sokeri vaikka oliskin rasvatonta ja sit ihmetellään kun tekee makeeta mieli koko ajan(sokerikoukku) ja hyvällä omallatunnolla syödään herkkusia kun on taas eletty kevyellä pvä? Ihmetellään kun lihotaan...huomaako joku muu saman kaavan? Joku kyseli aura juusto vinkkejä,mulla olis yksi :) paksu kanan rintafilee joka halkaistaan ja sinne väliin kuullotettua salottisipulia,valkosipulia,paprikaa ja auraa nokare, sulje tasku coctail tikuilla ja paista,erittäin hyvää..myös feta juusto vihreitten papujen kanssa jumalaista jos tykkää :)
Ite tehty kebu rulla on kanssa nannaa ja sisukset saa itse päättää!:drool:
Jännä juttu, täällä ainakin uunit käy kuumana melkein sulkemisaikaan asti. Muutaman kerran olen mennyt vasta ysin kieppeillä illalla Kampin Lidliin, kun se on kymppiin auki ja olen ottanut melkein uunikuumia leipiä mukaani. :confused: Varmaan hyvinkin toimipaikkakohtainen ero.
Ei muuta kuin väliin vaan törkeästi, pihdit käteen ja samalle laarille. :D
No nii ja nyt tuli nälkä,ei saakeli nyt nukkumaan..Miru kuittaa ja öitä.
Itsellä tavoitteena monipuolistaa ruokavaliota ravintosisällöltään, saada lisää kasviksia ja hedelmiä siihen, myös hapatettuja ja kypsytettyjä maitotuoteita.
Pois: sokeri, peruna, kaikki valkoinen vilja, makeutusaineet pääosin (steviaa vähän turkkilaiseen jugurttiin), kaikki levitteet (no en ole ennenkään käyttänyt)
Mä olen huomannut aika mielenkiintoisen kaavan työmatkoilla aamulla, kun harrastan mielummin nappikuulokkeilla Koe-eläinpuistojen kuuntelua ja ihmisten seuraamista metrossa ja bussissa kuin kännykän hakkaamista. Joo, mä olen kunnon kyylä ja stalkkeri. :D Aika moni vetää aamulla näitä juotavia 0% jugurtteja, jotka tuoteselosteen kannalta ovat suht mielenkiintoista tavaraa. Katsokaapa seuraavan kerran kaupassa ollessanne. Liivatteella hyydytettyä likivettä, joka on sokeroitu ja maustettu melkein aidoilla keinotekoisilla aromeilla. Pakko olla terveellistä ja hyvää.
Kylli, eikä kebulihan tekeminen ole edes niin vaikeata vaikka säilyketölkkimenetelmällä. Itse asiassa Hans Välimäki taisi sen jossain Lidlin sponssaamassa ruokaohjelmassa näyttääkkin. Itse tehdyssä kebussa saa myös päättää lihan mausteet ja suolan ihan just siksi kuin haluaa.
Mitä hemmettiä...kun menee google maps:iin se näyttää "aloitussivulla" kartaksi uuden paikkakunnan, vaikken millään mittapuulla ole vielä minnekään muuttanut...Mistä hitosta ne nyt tuonkin sai tietää?? Näkyyks Tuitullaki uus paikka vai Tampere?
Nuo kevyttuotteet on vähän kakspiippuinen juttu. Jos laihtua haluaa, niin kaloreistahan se ainoastaan kiinni on. Mutta kevyttuotteiden kanssa tehdään usein ehkä se virhe että ajatellaan että voi syödä enemmän kun "tää on kevyttä", tai että voi herkutella kun on syönyt kevyttuotteita.
Ei nää maalaislidlit vaikuta paistelevan enää iltakuuden jälkeen mitään. :rolleyes: Voisihan tuota taktiikkaakin kokeilla, mutta kun sitä vaan on suomalaisena tottunut siihen että kunnioittaa toisen tilaa eikä vierasta ihmistä mennä käsivarrenmittaa lähemmäs. Sitä tyytyy vain odottamaan vieressä ja toivomaan että se toinen huomaa jotenkin olemuksestaettä ÄLÄ VIE SITÄ VIIMEISTÄKIN MUSTIKKAMUFFINSSIA!!
Jotkut eivät vaan tajua, ennenkuin niille sanoo asiasta. :lol: Sittenkin saattaa tulla asiasta mussutusta, mutta harvemmin kukaan on oikeasti tehnyt tai sanonut mitään. Elämä vaatii vaan joskus vähän röyhkeyttä ja suoraviivaista tykkivenediplomatiaa, oltiin sitten leipäkorien tai harrastefoorumien äärellä. ;)
Kevyttuotteet...varsinkin makeat. Mm aspartaamin vaikutukset nähdään vasta kun ikäpolvemme on laatikkoiässä. Enkä tarkoita hiekkalaatikkoa.