Ai saatana!
Printable View
Ai saatana!
Niin sanoi hätäkeskuksenkin täti:lol: tai neiti tai jotain, mutta konsultaatio apu kyllä tuli nopeasti!
No, ainakin üllatus se oli:) ja ikävä moinen. Ja ainutkertainen kokemus, mutta ihan oikeasti pelotti!!! Todellisuudessa oli harmittomampi kuitenkin.
Kissa kusi akkulaturiin, onneksi ei ollut akut latauksessa😱
No nyt harmittaa kun on Starren viimeinen atopää menossa ja uusia ei taida helpolla saada..paras tankki voivoi..minkähän keksisi korvikkeeksi? Tai no ihan sama ku ei oo rahhoo[emoji16]
Ei kai se kovin vaikeeta ole tilata:
https://www.fasttech.com/products/0/...?&m_override=1
Onneks tuli aikonaan kasa näitä starren 0,5 atoja tilattua. Kolmisenkymmentä tähteellä. Starre sellainen kaupallakäynti tankki. Ato kestää about 3-4 kk. Takuuvarma vuotamaton vekotin on...
Pkl:n pikkukärpäset taas alkaa olee kiusana ku ilmat lämpee. Tietäis vaan mistä ne sikiää. [emoji35]
Kun tilaa ns. Pussukan. Eli pari -3 atopakettia yhteen pussiin ja toistaa monee kertaan, riski että jää tulliin on hyvin pieni. Koskaan minulla ei ole tuollainen vakiokirjettä pienempi pysähtynyt. Hermot ne on tullimiehilläkin. Omalla riskillä toki jokainen. Ja myyjä syytä olla FT joka pyytämättä laittaa hassunhauskoja hintoja kuoriin tai Gearbest joka pyynnöstä tekee saman.
Ja gearbestista ku tilaa Postnl menetelmällä ni sillon paketit näyttää et ne tulis Alankomaista. Ainakin postin ilmoituksessa näin lukee. Itellä ei oo yhtään kiinanpakettia jääny koskaan tulliin. Muistaa vaan ettei käytä kuriireja.
Kun postit on lähes nolla voi jakaa tilauksen moooooooneeeeen osaan.
Noissa EUseen ennen suomea tuleviin pussukoihin ne lätkii tarran jossa todella kompuraenglannilla kerrotaan että ei täytä schengen sisäliikenteen sääntöjä. Tullimies näkee vaan schengen ja läpi vaan.
Mulla jäänyt pari isoa ja painavaa pakettia tulliin, ja melkein kaikki USAsta tuleva.
30 kiloa painava Moskovasta tullut meni taas läpi tullin.
Onnella on aina osuutensa. Mutta jos pussukkasi on sellainen katkaistun pikkukirjekuoren kokoinen, sitä ei valkoinen mies viitti pysäyttää. Eivät halua paperitöitä jostain tojotan puslasta joka maksaa 1 dollari 19 senttiä.ja niitä on rullakkokaupalla joka päivä.
Jos pysähtyy. Sitähän ei avata, vaan sivuun ja lasku sulle. Jos selvityksesi arvosta ei uskottava, vasta sitten avataan. Koirien hausut erikseen.
Oon odottanut monta tuntia, että lääkäri soittaa mun migreeni reseptistä, pitäis mennä suihkuun muttei viittis puhelinta ottaa sinne[emoji23]
Aikaa on ysiin asti ja treenasin just, emmä jaksa oottaa, nyt ärsyttää[emoji21]
Outoa toimintaa noiden reseptien kanssa. Netin kautta uusin pari reseptiä ja parin päivän päästä tuli viesti, jossa mainittiin vain se toinen uusituksi. Menin kumminkin apteekkiin ja olihan ne molemmat uusittu. Parin viikon päästä sain viestin kelalta et sitä toista ei ole uusittu, ota yhteys lekuriin????
No lekuri soitti ja sain uuden reseptin.Olin vähän hämmentynyt eilen, kun kävin apteekissa hakee 100 mg lääkkeitä, mutta niitäpä ei oo oikein saatavilla enää ja farmaseutit eivät saa enää antaa vastaavaa lääkettä.En oo mistään lukenut tästä uudistuksesta.On kuulemma säännöt tiukentuneet, muutama viikko takaperin sain vielä vastaavaa lääkettä 50mg muttei enää.