Tupla.
Printable View
Tupla.
Ton ekan minkä eile tein töissä yöllä ni kyl se jotenki pöhis mut ei kunnolla EAn nokassa, hirvee käry maistu vissiin muovista tms. Onko sil sit miten suuri väli et onko 1-3 silica narua välissä ja miten tiheeseen noi kanthalin piuhat tulloo? Se täs just onki ku ei viel oo ohm mittarilla varustettua modia josta vois ottaa suuntaa siihen millaset vastukset tulloo... ehket huomenna jos kusti jaksaa polkee tarpeeks nopsaan ni tulee foorumilta ostettu vamo mittariks. Eikai se muuta ookku kokeilua vaan et mite pöhisee ja siit oppia kenties samalla. Se vaan täs alussa tuntuu et ei tiiä itekkää mikä siin menee pieleen ku on niin monta muuttujaa ( kireys, paksuus, kierrokset ja ennenkaikkee taito)
E: lohtuna toimii mulla se et jos muutki on oppinu sen ni miks en mieki oppis :)
Silican paksuudella on kyllä merkitystä wickaukseen. Juuri nyt en kyllä muista mitä ne tuohon vivi novaan on suositelleet, löytyy varmasti laitteen omasta ketjusta. Vastuksen kierroksien tiheydellä ei niin suurta merkitystä ole, mutta kaikki kierteet alueelle jossa ilma kiertää, ja aina parempi mitä tasaisempi kuvio :)
Itse huomannut, että yksi paksu voittaa useamman ohuen, jo lähinnä siksi, ettei epähuomiossa kurista silicaa kanthalilla.
ViVissä sitten kannattaa katsoa se, etteivät kupin reunat tai silikonihattu kurista nestesyöttöä.
Totta on että muuttujia on monta, sulla saatto olla liikaa tehoa, kanthal liian kireellä, kanthal liian löysällä, liian paksu wick, käämin yksi kieppi löysällä, jne. Noi vastukset on niin pieniä että se kumitutti kärtsää entistä enemmän. Suosittelen ehdottomasti NR-jalkoja tai edes tuplajalkoja samasta kanthalista. Vivi Novassa mulla toimii parhaiten 2*3mm silica (ja ne NR-jalat), mutta se vaatii niiden wick-slottien suurentamista. Normilla ehkä 1*3mm menis. Sen hupun jätän aina suosiolla pois.
Viville kannattaa vissiin tehdä sellanen kierretty jalka pluspostiin, ainakin jos käyttää 0,20 kanthalia. Eli jalka kaksinkerroin ja kiertää siitä tiukan "korkkiruuvin". Tällä tavoin ei pitäis ainakaan silikonitiiviste kärytä(?).
Otetaampa uusintayritys tuon kanssa, eiline setuppi rupes jo vähä maistuu mille pitiki mut ilma ei kulkenu mihkään...
Mulla toi ylin kieppi alkaa hehkumaan tosi lyhyeltä alueelta (plussa"postin" edestä), about päivän käytön jälkeen kun olen tehnyt uuden setupin..
Keksin äsken et pääsen siitä eroon kuivapolttamalla setuppia ihan vitusti :D.
Mistäköhän se johtuu? Voiko tuo kantali elää niin paljon, että "siirtyisi" sellaiseen kohtaan, missä on hyvä paikka hotspotille?
Toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan :esmoke:
Se on se paikka jossa on kaikista tiukimmalla, niin tulee herkästi. Tohotettu/nestepoltettu?
Vai siis, tuleeko "ilmaan" vai meshille?
Kyllä se näyttää tulevan meshille.
Tohotettu ja kynttiläpoltettu meshi on aina käytössä.
Aika outoa sinänsä, kun kuivapoltan kaikki hotspotit pois setupin tekovaiheessa ja yhtäkkiä tuleekin uudestaan hotspot ???
Ite oon nykyään suosiolla jättäny molemmat pois. Ensin kuivapoltan ja samalla hapetan meshin ja annan jäähtyä, ja poltan mahdolliset hotspotit pois uudestaan. Tämä niin monta kertaa että voin luottavaisin mielin lyödä nesteet tankkiin ja höyrytä. Ottaa aikaa, mutta mä en pidä tätä nopeuskilpailuna. :D
Jos haluat jatkossa tohottaa ja sillee, niin koita löysätä sitä ylintä kieppiä kevyesti. Ei paina jäähtyessään meshiä ja riko karstaa. (:
Aina sitä oppii uutta, vaikka luulenkin tietäväni jo jotain näistä rba hommista :laugh:!
Kiitokset vinkeistä ja kippis :D :esmoke:
Täytyy alkaa valmistautua kohtaamaan tuloillaan oleva Diablo..
Voisiko meshimiehet vinkata/linkata jonkun kaupan mistä sais 0.25 ja paksumpaa kanthalia sekä 400 ja 500 meshiä. En onnistu löytämään kauppaa mistä molempia löytyisi vieläpä inhimillisillä postimaksuilla.
Jos jostain suomikaupasta löytyisi edes tuota 0.25 kanthalia niin sekin auttaisi. Meshiä näyttää löytyvän suomestakin..
Kyllä olen koittanut kaikki suomikaupat kahlata läpi. Esmokella ei kanthalia hyllyssä ja Puffilla 0.20 paksuin lanka. Meshiä löytyisi kyllä molemmista.
edit. En ihan suorilta tullut tänne huvikseen kyselemään ;)
Ostappa sitten sitä .2 lankaa ja puno kaksinkertaiseksi, niin ei pala poikki yhtä helposti.
Niin... Tai sitte tilaa tosta?
http://www.ebay.com/itm/Resistance-h...item3a7d544946
Melkein sanoisin, että ennemin näkee hitusen vaivaa ja punoo .2, lopputulos huomattavasti helpommin työstettävää, kuin .3 rautalanka.