Aikoinaan on tullut kokeiltua jos jonkinlaista ruokavaliota, mutta kun tuli ärtyneen suolen oireyhtymä niin fodmap tuli pysyvästi elämään ja se on sopinut mulle hyvin.
Printable View
Aikoinaan on tullut kokeiltua jos jonkinlaista ruokavaliota, mutta kun tuli ärtyneen suolen oireyhtymä niin fodmap tuli pysyvästi elämään ja se on sopinut mulle hyvin.
Mä syön useimmiten päivän kalorit yhellä aterialla. Tai kyllähän siinä saattaa parikin tuntia kestää kiskoa alas 3000+ kcal terveellisistä lähteistä etenkin jos joutuu valmistamaan jotenkin. Rasva palaa, patti kasvaa, ei ole nälkä ja energiaa riittää. Melko mystistä touhua. Pakkotoistolla hyvä ketju aiheesta Intermittent Fasting, sieltä löytyy sitten videolinkkejä eteenpäin ym. jos kiinnostaa.
Mä en pystyis syömään noin, oon aina syönyt liian vähän ja nyt yritän syödä 1800 kcal päivässä, ihan vitun vaikeeta[emoji21]
Mulla on paljon kaikkea mitä en vatsan takia pysty enää syömään ja se menee tosi herkästi sekaisin.
Kevään ensimmäinen kottarainen havaittu äsken. Nimenomaan ensimmäinen, ennen ne liikkuivat parvissa, nyt oli vain yksi yksilö liikkeessä.
Ja ennen tulivat kottaraiset ensin, sitten västäräkit ja lopuksi pääskyset.
Kevään 2018 havainnot:
11.04. västäräkit
06.05. pääskyset
29.05. kottarainen
Onneksi tuulee reippaasti, niin ei itikat kiusaa niin paljon pihalla. :thumbup:
Mistä noitakin inisijöitä noin paljon riittää, eikös ne vaadi kosteita kelejä (=lammikoita) kutupaikoiksi?
Tähän siis sopii tämä kuva:
https://i.imgur.com/enp4CbY.png
:-)
Mulla on eri versio :)
Liite 32469
Hirveitä noi on kaikki [emoji848]
Kimalainen on kyl aika harmiton. Saattaa kyl tuikata, jos häiritsee liikaa mut kynnys on aika korkea. Mulla on ihan portaiden vieressä kimalaisen pesä (maassa) ja kyl me toimeen tullaan. Huvittavaa seurata kun ne voi vartinkin etsiä sitä reikää, josta pääsee pesään :)
Mehiläisiä täällä ei juuri näy. Vuosia sitten tuli iso parvi läheiseen puuhun, mut joku tarhuri haki sen pois...
Ampiainen on sit ihan mulkero. Ulkona kun syö, niin saattaa tunkea suuhun samalla kun haukkaa makkarasta ja muutenkin lähentelee liikaa :(
Herhiläiset on vielä harvassa täällä. En yhtään ole nähnyt..
Kannattiko tää paljastaa, kohta tappajat perässä? Olis menny hissukseen piiloon jonnekin???
Liite 32471
Jäi Ebayn kautta ostettu paketti (Etelä-Koreasta) tulliin, onneksi kyseessä vain koiratarvikkeita. :)
Helppoa, sujuvaa ja nopeeta toi nettitullaus, siitä propsit tullille.
Yhden kerran olen herhiläisen bongannut ja kuinka ollakaan, sisätiloissa. Se pörisee todella kovaa ja on helppo paikantaa äänen perusteella. Lentää hitaasti eikä hyökkäile samaan tapaan kuin ampiainen. On todella iso ja pisto kuulemma sattuu ihan perkeleellisesti. Juomatölkkien tai läpinäkymättömien pullojen kanssa kannattaa olla tarkkana landella. Ampiaista ei ole varmaankaan kivaa nielaista tai saada suuhunsa.
Herhiläiseen ei tuntunut Super Raid edes kunnolla tehoavan. Puoli pulloa sai suihkuttaa ennenkuin tipahti lattialle murskattavaksi.
Mä taisin kerran nielaista ampparin oluen mukana (tölkistä). En muutakaan keksinyt kun iski viiltävä kipu kurkkuun heti olutkulauksen jälkeen. Onneksi en ollut allerginen, olis saattanu ahdistaa pikkasen. Tuon jälkeen en ole jättänyt avonaista olutta vartioimatta mihinkään. Muovimuki tms. päälle, jos on pakko irroittaa katse tölkistä :)
Jarrukliinerillä on tähän asti tippunu kaikki lentävät pistiäiset välittömästi.
https://aijaa.com/img/m/00250/14575066.jpg
Tuommosella sniputtaa jo useamman metrin korkeudesta liihottavan ötökän.
Kohta lomaviikko lusittu, mutta ei haittaa.Heinäkuun lopulla alkaa 3 viikon loma niin saa nauttia pidempään.Tänään varattu risteily akkojen kesken ja Kreikan matka pojan kanssa..onpahan jotain mitä odottaa[emoji2] 7 viikkoa pitää malttaa vielä!
Tossa meidän kakaroiden "vesipyssyt"
Voittaa koko naapurikunnan supersoakkerit :)https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...bd57ae2ffb.jpg
7.6. Klo 18:00 Punasii Päin leffan ilmainen nettinäytös, jos joku sattuu olemaan kiinnostunut..
Leffan voi katsoa osoitteessa: www.punasiipain.com
Traileri:
https://www.youtube.com/watch?v=T-sRMrnc1CA
Se olis viikonloppu :)
Jospa kokeilis ruohonleikkuuta nyt, kun ei ole niin hiton kuumaa :cheers:
Täällä syrjässä ei niin helle haittaa, ihan hyvin voi vaikka ilkosillaan leikata päältäajettavalla. Muistaa vaan kuski suorittaa tarvittavat välitankkaukset. Lähin naapuri neljänneskilometrin päässä ja välissä tiheää metsää.
Oli muuten kokemus kun kävi ekaa kertaa sähkösavuke kivijalassa. Netistä tilatessa saattoi mennä muutama päivä miettiessä ostoskorin sisältöä ja tavaran odottelua päiviä/viikkoja/kuukausia. Nyt kauppa-aktin kesto kokonaisuudessaan n. 5 minuuttia. Toki ostokset oli pienet: aski Nautiluksen atopäitä ja 10ml "spessuryynästä" tiivisteenä.
Minä oon siivoillut ja pyykännyt, tänään vien pojat syömään, kaikilla on synttärit.Kaksoset täytti 21 ja nuorin 16 ylihuomenna[emoji7]
Tulee kiva ilta..joutuu ottaa pari olutta[emoji482]
Eli te molemmat leikkaatte nurtsia alasti?
Kuvaa tulemaan pojat[emoji8]
Mitähän tästäkin tulee??
Jossain vaiheessa tuo muija sanoi, et tarkoitus ei ole rahastaa ja kuitenkin vaati seitsennumeroista summaa??
Kumma ettei siltä vaadi mitään, joka "kouri" jalkoväliä, luulis se pahempi olevan kuin tissiin koskeminen ???
Liite 32473
Huono kamera mut siinäpä on
https://img.aijaa.com/m/00823/14575578.jpg
Joku ketku poikaystävä tms. keksiny et koitetaan jos sais vähän rahaa??? Muija tietty kertonut et on joskus tarjoillut Kimin seurueelle ja sit tuli ahaa-elämys... ???
Tarjoilijat olis varmaan miljonäärejä, jos jokaiselta tissin/perseen taputtajalta sais millin pari :)
Noh, katotaan kuin käy. Toivottavasti tuo ei häiritse Kimin keskittymistä kisoihin :cheers:
Ai kamala mikä ähky. Piti sitten käydä ns. meksikolaisravintolassa pikku iltapalalla.
Mullakin on ollut tarkoituksena tehdä parvekkeelle semmoinen "valepesä" ampiaisten karkotukseen. Oliskohan se uskotttavampi, jos taiteilis kylkeen lisäksi kirkkoveneen? Talon hengen mukaisesti pesä saisi olla paikallaan ainakin jouluun.
Mä käytin pojat syömässä ja nyt oon kännissä[emoji23] ruoka oli hyvää ja enpä oo ikinä juonut niin hyvää mojitoa..inkivääri sellaista, join pari sellaista plus olutta.Siskon kanssa jatketaan iltaa[emoji8]
Sisko tahtois jäitä,mutta moottorisaha on kuuma. Lauloi Tillin Petri aikoinaan. Toisaalta Laura Närhi
Kumpi meistä äidin pieni lempilapsi on?
Kenen hiukset ovat pellavaa ja kultaa?
Kumpi isän ruususista tärkeämpi on?
Kenen olkapäällä taivaan lintu laulaa?
Velimiehen kanssa jos joutuisi iltaa istumaan,niin olis varma tappelu.
Sisko on mun tuki ja turva ihan kaikessa, me ei kilpailla keskenään tms..ilman siskoa olisin niin hukassa[emoji848]
Saattais harmittaa jos toi kummeli olis hyvä. Ei tämmösellä kuralla paljo maksavia asiakkaita ruutu+:lle kalastella
Oijoi..ei vanha jaksa, vihdoin kotona ja nyt nukkuu[emoji42]