Inawera ilmoittaa että niiden nettimyynti loppuu 20.5. Sen jälkeen vain ALV-tunnuksen omaavat voivat tilata.
Oliskohan tuossa joku porsaanreikä kiertämään tätä tulevaa perselakia? Jos laittaa toiminimen pystyyn ja alkaa "jälleenmyyjäksi"?
Printable View
Inawera ilmoittaa että niiden nettimyynti loppuu 20.5. Sen jälkeen vain ALV-tunnuksen omaavat voivat tilata.
Oliskohan tuossa joku porsaanreikä kiertämään tätä tulevaa perselakia? Jos laittaa toiminimen pystyyn ja alkaa "jälleenmyyjäksi"?
No kait se sitten kohta ruvetaan tupakkaa polttamaan.
Just tilasin pari tiivaria ja laitteen 60 eurolla. Käytetään noi 400 ml nesteitä nyt ensin ja sitten varmaankin tupakkiostoksille. Voiki olla mielenkiintoista 2 vuoden jälkeen :thumbsup:
Ei kiinnosta kumminkaan mitään varastoa ruveta keräämään tässä.
Ihanko meinaat 2 vuoden jälkeen alkaa vetää röökiä? Mitäpä jos sen sijaan hommaisit selkärangan? Ei nyt helvetti voi luovuttaa noin helpolla[emoji36]
Mulle on kerrottu että selkärangattomat höyryttelee..
Ensimmäinen takas. Eli tupakkavero tuottaa ens vuonna 850.000.000 + 1500 EUR.
http://kuvaton.com/kuvei/sipisoinistubb.gif
Tissiposki......
Ei hyvältä näytä. Onneksi olen saanut tiputettua nikotiinit yhteen milliin ja kohtapuoliin nollaan. Silti uskon että on vaikea olla lussuttamatta mitään, vaikka en niksaa tarvitsisi. Olisipa tulleet nämä lait vaikka edes 10 vuotta myöhemmin. Olisi huomattavasti useampi muukin meidän lisäksi ehtinyt lopettaa tupakoinnin höyryn avulla.
Vaukuttaisiko edelleen siltä että vg:n, pg:n ja makutiivisteiden etämyynti ja myynti kivijaloissa jatkuu pomminvarmasti 20/5 jälkeen? Sen verran investoitu niksaan viime viikkojen aikana ettei viittis muuta hamstraamaan kunnolla ellei pakko.
Kysyin tästä lakimuutoksesta STM:ltä, onnistuuko sähkötupakkalaitteiden tilaaminen vielä 1/2017 asti.
"Hei!
Kysyisin tästä uudesta tupakkalaista ja sen vaikutuksesta sähkötupakkatuotteiden myyntiin. Käsittääkseni nettimyyntiin on suunnitteilla laki, joka kieltää nikotiininesteiden tilauksen 20.5.2016 alkaen, mutta jossa on siirtymäaikaa on 1/2017 asti. Tämä laki on ilmeisesti STM:n tekemä lakiehdotus, joka esitellään eduskunnalle ja sen jälkeen esitellään ao. valiokunnassa. Onko tämä laki tulossa tässä muodossa voimaan ja miten tätä pitäisi tulkita?
Vaikuttaako tämä sähkötupakkalaitteiden (modien ja tankkien) nettimyyntiin ja tilaukseen vai pelkästään nikotiininesteen nettimyyntiin Suomessa? Onko minulla siis mahdollisuus tilata itse sähkötupakkalaitteita ulkomailta vielä 1/2017 mennessä?
Kiitos ajastanne!"
STM:n vastaus:
"Hei,
Hallituksen esitys uudeksi tupakkalaiksi on vielä eduskunnassa käsiteltävänä. Sosiaali- ja terveysvaliokunta antaa mietintönsä arviolta viikolla 20. Lain voimaantulo siis siirtyy todennäköisesti kesäkuulle. Lain sisällöstä eikä siirtymäajoista ei voi sanoa varmaksi mitään ennen kuin laki on hyväksytty. Esityksessä on ehdotettu sähkösavukkeiden ja nikotiininesteiden rajat ylittävän etämyynnin kieltoa alkaen 1.1.2017.
Ystävällisin terveisin,
nimi sukunimi"
Eli asia on vielä pitkälti auki, mutta lienee todennäköistä että nettitilaukset onnistuvat ainakin 1/2017 asti.