Höpölöpö. Ylinopeus ei ollut aiheena mun kommentissa, vaan se että puhelimessa ja ajatus muualla kuin liikenteessä.
Printable View
Just tossa ajelin auton perässä joka seilas miten sattu, päätin sit kumminkin lähtee ohi. Ja kun kohdalla vilkaisin niin siellähän joku tyhmä ämmä tuijotti älypuhelimensa näyttöä :facepalm: Noille toivon että hirvi hyppää eteen niin loppuu se vitun puhelinaddiktio :evil: Ennen kuin sattuu jollekkin muulle jotain ikävää kun katse ei pysy tiessä.
Noita näkee melkein joka päivä kun penkka pölisee tai sit lipsutaan vastaantulijan kaistalle :(
Mä oon nyt 6 vuotta asunut turussa ja turun keskustan liepeillä joudun liikkumaan usein. Pääosin lasteni takia. Niinpaljon törppöilyä näkee melkein päivittäin että alan kohta olemaan allerginen liikenteessä kulkijoille :D Ja koskee muuten kaikkia; jalankulkijoita, pyöräilijöitä ja autoilijoita. En itseni puolesta pelkää mutta muiden puolesta. Eniten pelkään 9 ja 10 vuotiaiden lasteni puolesta jotka jonkinverran joutuvat kulkemaan jalan liikenteessä koulunkäynnin takia. Olisi hyvä jos olisi liikennevalistusiskuja televisiossa. Ensio Itkonen tyyliin. P.S. En tietenkään itsekään ole täydellinen kulkija mutta parhaani yritän. Eikä ole mulle koskaan vielä vahinkoa sattunut. (koputtaa päätään) :laugh:
Mua ärsyttää monta viikkoa jatkuneet kivut ranteissa ja sormissa [emoji21] rannetukea saanut töissä käyttää monta viikkoa, eikä lääkkeitä viiti koko ajan vetää...en valita töissä tai kotona, mutta tänne voin narista[emoji23]
Ennen vanhaan oli vähän hiljaisempaa kaupungilla. Piti vaan varoa, ettei astu hevonpaskaan :D
Liite 31402
^ Sitten iskikin se Turun Tauti ja rakennuskanta pantiin vähän uusiksi :mad:
Mä katoinkin että onko toi muka Turusta, tosin en siellä hirveesti oo hengaillu... Vai että Turun tauti, se on varmaan ikävä tauti. Samaa epidemiaa ollu Oulussa, kun täältä kuulemma revitty maan tasalle ties mitä historiallisia kauniita rakennuksia ja tilalle rakennettu rumia harmaita laatikkorakennuksia jotka varmaan oli sikamoderneja aikoinaan. En ihmettele että kantaoululaisia närästää, aika monet voi vitut oon mielessäni sanonut kun oon katsellut Oulu tutuksi-ryhmästä kuvia kauniista rakennuksista jotka ihan varmasti edelleen olisivat pystyssä jos niistä olisi pidetty huolta.
Oulun tautiin liittyi yhtenä oireena myös aggressiiviset tulipalot jokunen kymmenen vuotta takaperin, kun hyviltä paikoilta jotenkin kummallisesti paloi yön pimeinä tunteina aina historiallisia rakennuksia joiden purkamisesta olis tullu närää. Se oli sit voivoi ja heti uusi pytinki päälle. Tämmöisiä tarinoita olen Oulun alkuasukkailta kuullut. :blink:
^ Termi "Turun tauti" yleistyi 1980-luvulla ja eipä taida olla tässä maassa sellaista kaupunkia, josta ei olisi vanhoja (arvo-)rakennuksia jyrätty modernien tehoneliöllisten laatikoiden tieltä. Mene minkä tahansa maakuntakaupungin torille ja näky on aika lohduton...
Helsingissä pahimpana esimerkkinä voitaneen pitää Norrménin talon purkamista Katajanokalla nykyisen Stora Enson pääkonttorin tieltä 1960. Olkoonkin, että uusi pytinki on Alvar Aallon suunnittelema, mutta ei se silti istu Skattan miljööseen sitten millään ja mielestäni mokoman talonkuvatuksen loppusijoituspaikka olisi pitänyt olla DDR:ssä X-(
https://fi.wikipedia.org/wiki/Turun_tauti
https://fi.wikipedia.org/wiki/Stora_...%C3%A4konttori
https://fi.wikipedia.org/wiki/Norrm%C3%A9nin_talo
Paskaperjantai [emoji36]
Vittu sain kauheet huudot ja vittuilut pomolta kun hukkasin työautosta kahden euron työvälineen. Ihan vitun skitso akka. Pitänee kattella muita hommia, ei jaksa tommosta vittuilua yhtään
Töistä puheen ollen. Nykyään alkaa nyppimään päivä päivältä enemmän työkohteiden turvainfot ja kurssit ylipäätään. Tälleen perjantaina netissä tehtynä lonkeroa siemaillen ei niinkään,mutta silti. Samoissa paikoissa tullut käytyä silloin tällöin kolkytä vuotta,vaan kun ei ole voimassa kuin vuoden kerrallaan.
Pahimmoillaan jonkun työkohteen työssä menisi tunti,mutta jos kohteessa pitää olla suoritettuna vaikka kolme päivän kestävää pätevyyskurssia, turvainfo,kohteen perehdytys ja työtä ei saa aloittaa ennen kaasumittausta tai jotain vastaavaa,niin ei ihme,että työn hinta alkaa olemaan aika korkea.
Vitun mopopoika :(
Ens oli risteyksessä mun takana kääntymässä vasemmalle. Sit kun tuli ns. mun vuoro, niin tää valopää sit koukkasi oikeelta mun ohi (kääntyäkseen vas) ja melkein mun auton alle ja kehtas vielä jotain käsimerkkiä näyttää :(
Kyl se ikä sen tekee, paljon melua tyhjästä (no ei ihan tyhjästä) ;)
Kaikki on paskaa paitsi kusi :teaching: