Se Tummeli saattoi olla vitsi, mut maito ja normijuusto niille kuulemma maistui. Samoin kun perunat ym. jos sattui pellossa olemaan sellaisia...
Printable View
Lomatuuraus. X-(
Murphyn laki tulee kummasti silloin aina voimaan.
Morovirus jyllää, galaksit räjähtää ja muuta kivaa.
On tästä ennenkin selvitty mutta pieni ärsytys päällä.
Ärsyttää etenkin tänään naiset, jotka ei osaa ajaa autoa[emoji41] Ei voi olla niin vaikeeta!
Alla on joku pikku punto niin ei osata pakittaa, vaikka tilaa on metritolkulla[emoji15] ja risteyksissä jäädään metrien päähän kääntymiskohdasta[emoji13] Voi luoja saa kyllä välillä nauraa!
Eilen kyllä yritti yks mies kovasti mun auran alle, kun ajoi punaisia päin[emoji36] Harmittaa nyt, että edes jarrutin....
Paras on se ku oot liikenne valoissa ja ämmä nousee autosta ja pyytää apua kun auto ei kuulema liiku mihinkään.. (käsijarru päällä). On myös lukemattomia kertoja kuullu sitäkin kun pitäis auttaa kun auto pitäis peruuttaa parkkiin.
Ilmeisesti eivät ole autokoulua käyny?
Yleensä mitä pienempi kulkine sitä vaikeampi ajaa.Sanoo ex maansiirtoauton kuljettaja jolle ajaminen on aina ollu helppoo pelillä kuin pelillä.Lainaus:
Alla on joku pikku punto niin ei osata pakittaa, vaikka tilaa on metritolkulla
Vilkkaaseen aikaan isompien kaupunkien keskustat ja ruuhka-aikaan moottoritielle liittymiset on semmosia mistä en tykkää, mutta en oo ikinä tajunnu että mikä siinä sen itse auton ajamisessa on joillekkin niin hirveen vaikeaa. Naisia aina parjataan kuskeina mutta oon nähnyt ihan hirveitä mieskuskejakin jotka ei tunnu tajuavan auton äärilinjoja ja vedetään keskellä tietä menemään ja ajolinjat on risteyksissäkin jotain käsittämätöntä. :blink: Miehethän tilastojen mukaan kolaroikin helvetisti naisia enemmän.
Tutkimusten mukaan myös ihmisistä n. 80% arvioi itsensä keskivertoa paremmaksi kuskiksi. :lol:
Tarkoitin lähinnä et mitä pienempi peli sitä huonompi kuski...Lainaus:
Toisaalta tottahttp://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji2.png isommasta autosta näkyvyys parempi kuten hahmottaminen, mutta on mullakin pikku auto ja silti sujuu.Luulen, että jos ei oo kovasti ajokokemusta niin se vaikuttaa tietty aina.Joskus vaan meinaa hermot mennähttp://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji21.png
Mä en oo ikinä ymmärtäny pikkuautoja. Mua inhottas ajaa jollain pikkukopilla, mitä enemmän on massaa alla sitä vahvemmilla on sitten jos koittaa se päivä että rytisee. Ja onhan ne hirveitä ajaakkin, mitä pidempi akseliväli sitä vakaampaa (ja mukavampaa!) menoa. Semmoinen lyhkänen koirankoppi on äkkiä nokka tulosuuntaan paskalla talvikelillä, ja sellainen auto ei tosiaan ole järkiratkasu epävarmalle kuskille talviautoks vaikka sillä etunsa onkin parkkiksella. Edit. kaupungin nurkilla jos vaan pyörii niin silloinhan sillä ei niin väliä ole kun tiet hoidetaan paremmin ja nopeudet hitaita.
Näin vanhan tutun kaupan pihalla. Oltiin nähty viimeksi joskus 20 vuotta sitten ja hänen ensimmäinen kommentti oli että ei tuo höyryttely ole yhtään terveellisempää kuin tupakka. Väitin vastaan ja jutustelu jäi lyhyeen. Taas yksi propagandaan "höyrähtänyt" :D
Mitenkään naiskuljettajia mollaamatta, niin olen huomannut, että moni naiskuljettaja näyttäisi oikeasti arastelevan tuota moottoritielle (tai muulle vilkkaasti liikennöidylle tielle) liittymistä. Tästä seuraa usein se, ettei kiihdytyskaistaa käytetä hyväksi, vaan liitytään heti ensimmäisen välin tullessa jopa 30km/h muuta liikennettä alemmalla nopeudella ja onnettomuusriski on sitten sen mukainen, kun motaria/muuta valtaväylää täyttä vauhtia ajavat joutuvat väistelemään/äkkijarruttamaan hitaan ajoneuvon vuoksi. Esim. Kehä III:lla näkee usein myös, että kuljettaja joutuu pysähtymään kiihdystyskaistan päähän, koska ei kiihdytä kunnolla, eikä vauhti riitä liittymiseen ja tästä sitten kiihdytys nollasta muun liikenteen sekaan on sekin aika riskaabelia.
Aloin aivan erityisesti seuraamaan asiaa parin riskitilanteen jälkeen ja vaikkakin empiirisen, niin tieteellisesti kestämättömän tarkasteluni perusteella vähintään 80% näistä todistamistani tilanteista tapahtui naisautoilijoille.
Toinen huomioni on, että yksi iso ryhmä liikenteessä perseilijöistä ovat "päähineelliset kuljettajat". Joko kyseessä on nuori lippalakkidude, joka uhmaa korskeudessaan sekä fysiikan että Suomen lakeja tai sitten übervarovainen vanhempi hattu- tai lakkipäinen kääpä. Molemmat ovat tilanteesta riippuen aivan yhtä vaarallisia ja lähes poikkeuksetta miehiä...
Kyllä varmasti naisilla enemmän onkin liikenteessä/parkkiksilla jne. enemmän ongelmia kun miehillä, koska onhan se ihan todistettu tosiasia että naisilla avaruudellinen hahmotuskyky, nopeuksien ja etäisyyksien arvioiminen jne. on KESKIMÄÄRIN selvästi huonompaa kuin miehillä. Liittynee johonkin semmoiseen että joskus kivikaudella miehet metsästi ruokaa. Ja naisilla on myös keskimäärin vahvempi itsesuojeluvaisto mikä käytännössä näkyy arkuutena (niin kuin melkein kaikilla nisäkkäillä naaraat on varovaisempia luonnostaan jottei poikaset jää kuolemaan nälkään, uroksilla ei niin väliä kun aina tulee uusia :lol:) joten nuo ominaisuudet yhdistettynä ei ole ihme että välillä näkee mielenkiintoisia ajosuorituksia. :D Mutta tietenkin aina on poikkeuksia, siksi sanoin että on sitä ihan hirveitä mieskuskejakin, enkä puhunu ees karvalakkipapoista tai lippisjonneista. Mutta naiset tusaa ja sählää yleensä pikkujuttuja, ne ikävimmät katastrofit tien päällä on yleensä miehen aiheuttamia.
Ja jottei tästäkään jutusta jäisi käyttämättä aasinsilta mistä päästään moottorikelkkailuun, niin oon miettinyt että johtuuko naisten olematon määrä kelkkaharrastuksen parissa kanssa jostain ihme arkuudesta. :thinking: Talleilla ainakin on ihan tunnettu juttu että siinä parinkympin jälkeen alkaa esim. esteiden hyppääminen pelottaa, vaikka teineinä oltais oltu hirveitä rämäpäitä. Ja lopulta se menee siihen ettei oikein uskallettais lähteä maastoon kunnolla laukkailemaan ja lopulta pelätään koko maastoratsastusta ilman laukkojakin jos hevonen säikähtää ja tekee jonkun sivuloikan. Eikä uskalleta ratsastaa edes kentällä ilman satulaa. Se on aika surullinen sata kertaa nähty alamäki.
Mutta vielä lisäyksenä että kyllä naiset yleensä on ihan yhtä päteviä kuskeja kun miehet ja osa parempiakin, vaikka siinä liikenteen tusaajaryhmässä naiset usein onkin yliedustettuna noista luonnollisista syistä mitkä selitin. :D Ja yks syy mikä jäi vielä huomioimatta on se että monet naiset ehkä ajaa vähemmän autolla kun miehet, joten osalla se on sitä ettei ole niin kokemusta ja rutiinia siihen hommaan.
Eiköhän tää oo ihan tosiaan yksilöstä riippuva juttu toi liikenteessä sählääminen. Suurin ongelma taitaa tällä hetkellä olla toi kaiken muun säätäminen ajellessa. Pelkkä puhuminen puhelimessa vaikuttaa jo vähintään siten et nopeus heittelee herkästi ellei käytä vakkaria. Vähän välii näkee liikenteessä puhelimen räpläystä yms. Ihan sukupuolesta riippumatta. Meillä ainakin jostain syystä minä ajan aina ku mennään porukassa. Mamma vaan kutoo sukkia vieressä. Emäntä kyl vähä välii väläyttelee kameroita. Tosin melkein aina se on tainnu olla puhelin korvalla sillon vaik oon sille handsfreenki hankkinu... Miehet on kyl lähtökohtasesti alttiimpia liikenneraivolle ku naiset. Sitä se testosteroni teettää..
Ai miten niin :D Onnistuin tartuttamaan road ragen myös ajokortittomaan kaveriini, jonka autoilukokemukset rajoittuvat paikkallisbussien ja -junien kyydissä istumiseen. Tuossa päivänä muutama tovin Kehä I:n ja keskisen Helsingin ruuhkissa sompailtuamme frendi sanoi ymmärtävänsä täysin miksi tieraivoa esiintyy ja oli vahvasti sitä mieltä, että perseilijöiden vuoksi kanssa-autoilijat tulisi aseistaa ja kohtuuton voiman- ja aseenkäyttö olisi enemmän kuin suotavaa :evil:
Tosin irtisanomiseni jälkeen olen huomattavasti rauhoittunut liikenteessä ja on se kumma, miten nuo duuniasiat vaikuttavat siviilielämäänkin vaikka kuinka luulisi jättäneensä stressin toimistolle... Ja hieman kyllä ärsyttää, kun uutta duunia ei ole vielä löytynyt hakemisesta huolimatta :mad:
Scania 145 on näppärä kaupunkiauto, toki ajo samanmerkkisellä ja huomattavasti pidemmällä telibussilla sujui myös ongelmitta.
Siis silloin ennen.
Ite oon tullu siihen tulokseen, että noita pieniä kotteroita ostaa ne, jotka jo valmiiksi vihaa/ei voi sietää ajamista. Hommaavat halvan paikasta A paikkaan B vievän kuljettimen, jolla ajaminen ei yleensä ole millään tavalla mukavaa, ajavat vain "pakosta" ja mahdollisimman vähän, niin ei tule minkäänlaista rutiinia/pelisilmää liikenteen seassa mennessä ja yleensä vielä arastellaan isompia autoja (eli lähes jokaista tiellä liikkuvaa, ehkä lukuunottamatta pikkulasta kolmipyörän päällä, jota sitäkin arastellaan, kun se voi tehdä jotain odottamatonta). Sen takia ei osata ennakoida, liittyä muun liikenteen sekaan, eikä uskalleta ajaa edes lähes nopeusrajoitusten mukaan.
Ottaa päähän, että tästä Ottaa päähän -ketjusta on tullut toinen "offtopic boogaloo".
Joo olis se hyvä vähän suitsia tätä viestiliikennettä, kun tälle foorumille tulee niin paljon viestejä että kohta on varmaan palvelin nurin ;)