Nukkumaan, nukkumaan, joka ilta sännätään
Printable View
Nukkumaan, nukkumaan, joka ilta sännätään
https://www.youtube.com/watch?v=QN_89-_K3f0
Siinä ne tärkeimmät.
Ei ne oo tulleet vielä, otin tummanharmaat matot, kun lattiakin on niin ei pistä silmään.Pari punaista sohvatyynyä haluan ja sitten mulla on flash gordon flipperin taustalasi 80- luvulta, punaista siinäkin.Siihen teen itse kehykset, teetättäminen tulis liian kalliiksi[emoji3]
Hmm olen pitäny itteeni punkkarina n. -86 vuodesta, ja ilolla katson nuorison radikalisoitumista. Mikään ei muutu jos ei mitään ikinä vaadi tai mitään tee?
Mua taas huvittaa ne (sinäkin?) "ekan aallon punkit" joiden mukaan koko touhu kuoli -79/80. Hohhoo ja joopa joo.
Joillekin se on elämäntapa.
No ei. Ei ole kyse siitä,vaan tossa 70 luvulla hävetti olla suomalainen Kekkosineen ja yya suomineen. Vegaanipäivä oli joka torstai. Omissa piireissä punk oli periaatteessa vallitsevan tilanteen vastustamista. Sex pistols ei päässyt edes suomeen soittamaan.Lainaus:
Alajoen hintti samanlai ne vegaani viherpaskat miettii 50 vuoden päästä kuinka ne oli ainoita oikeita
Nyky punkkarit luullakseni on taasen vasemmistoantifarasmus viher porukkaa jotka eivät ansaitse kuin napin.
Melkoiset markkinat, höyrymarkkinoilla kustaan kuluttajaa kaikilla välineillä silmään. Yleisesti ottaen, niinkuin markkinoilla, jossa helppoheikit myy tuotteitaan "tuotetulvan" väsyttämille ihmisille.
Some tietty tärkeimpänä välineenä, siinä on paha poimia jyvät akanoista, kaikelle on puolesta- ja vastaanpuhujat.
Eli olet oikeistolainen pro-nazi lihansyöjä?
Ole vaan. Ja nappia en tarvi, työvaatteissa on vetoketjut ja nepparit.
e: tämä siis alajoen kunkulle, ehti esukki tulla väliin
Koittakaas puhua asiaa välillä:laugh:
Joo. Perustuslaillinen oikeistopuolue oli silloin kova sana. Duunarille,joka itsekin olen,ei henkistä kotia ei enää löydy. Puoluekartalta.
Joskus tuli nuorempana kuunneltua -70 luvun suomi punkkia lp levyltä, en vaan muista mikä se bändin nimi oli, siihen se sitten jäi kun tuli metalli musiikki pysyvästi kuunteluun.
Mä väsyin aikoinaan totaalisesti "Näin naapurissa" hymistelyyn ja totaali paskaan. Nytkin Tiitisen listalla olevia henkilöitä on vielä eduskunnassa töissä. Suomettuminen on varmaan nolointa mitä ihmiskunnassa on koskaan harrastettu.
Jos olisin ollut mies,niin olisin kieltäytynyt asepalveluksesta silloin aikoinaan,mutta kun ei. Viesti aliupseeri. Sotilaspassin palauttaminenkaan ei olisi toimiva protesti kun ei tartte enää iän puolesta tarttua kahvaan.
Parempaa kuin sipsit :)
Liite 32070
En oikein ymmärrä noita armeijasta kieltäytyjiä, ite menin armeijaan innosta soikeena ja tulin jääkärinä pois, vaikka olin spade😊 pois tullessa.
Itse asiassa aseista kieltäytymisiä on ollut aikoinaan silloin kun suomi oli osa venäjää.... Osa kieltäytyi jatkosodasssa....
Nämä ei nyt ole niin päivänselviä. Jossain päin maailmaa armeijan muodostavat nykyäänkin huumeita pössyttelevät komennuksen loppumista odottelevat.
Armeijassa on erotiikkaa
En ole käynyt. Aseilla ei puolusteta rauhaa.
No mutta. Suurin syy oli vaari joka oli kahdessa sodassa.
Sano mulle et älä mene, ei tule sotia jos ei ole sotilaita.
Olihan se intti kivaa aikaa. Ensin puoli vuotta homeisessa puurakennuksessa sitten kun kulmaraudat tuli kaksin kappalein rinnuksille niin sitten pääsi tiilirakennukseen mikä ei ollut homeessa. Oli kyllä helpotus. Radiopuhelimia oli kiva korjata mutta se kelaperseily ah mitä muistoja. Metrin lumihangessa sitten möyritään eteenpäin muutama kela selkään hirtettynä. Siihen päälle tietenkin kaikki peruskama mitä piti olla plus ''viran'' puolesta työkaluja ja radiopuhelimia. Kyl se vitutti mutta kivaa oli silti. Röökiä meni varmaan toppa päivässä:antismoke: Muuten jees mutta meni duunit perseelleen silloin intin takia.
Elektroniikka-aliupseerina odotan, että pääsee kertausharjoituksiin tetsaamaan ja rakentelemaan mitäs näitä nyt oli? LV-217, P90, ja sanlat. Sanlassa paras ''soittoääni'' ikinä:D Intissä näki kyllä niin kummallista porukkaa ettei mitään järkeä. Yksi tyyppi ei käynyt suihkussa vissii kertaakaan kasarmilla tai maastossa. Sen kyllä haistoi. Sitten oli näitä joille piti opettaa kenkien sitominen ymsyms. On kyllä pakko sanoa, että omat alokkaat oli vitun särmää porukkaa(paitsi pari) ja sitten perkele neki meni gonahtamaan kun niistä tuli kuskeja :lol:
No ei tuokaan oikein ole.... Hallituksen joukkojen kanssa ei kannata olla eri mieltä jos ei ole aseita.
Jonkinlainen suojeluskuntatoiminta olisi hyväksi jos se olisi hallituksesta riippumatonta.
Intissä en edes ollut viestissä vaan kertausharjoituksissa vaihtui aselaji. Mikä onkin järkevää. En edes uskalla arvailla mihin tehtävään tätin mies joutuu kun intissä oli hammaslääkärin apulaisena,vaikka on ammatiltaan fyysikko.
Olis kyllä kivaa päästä kertausharjotuksiin, että tietäis miten on kenttä keittiö muuttunu vuodien saatossa, olisko vielä käytössä soppatykki 2000 käytössä😎
Possu ei kuulemma oo terveellistä kun se on nii lähellä ihmisenlihaa :blink:
Hernekeittopäicänö on varmaan eroottinen ilta kasarmilla
Hernekeittoa ja pannareita torstaisin, sitä kaikki aina odotti ja sen jälkeen tupaan piereskelemään kilpaa.
Oli kyllä plussaa se kun huoltokomppaniaan kuului niin sai aina hieman extramurkinoita kylmäautosta :D
Onneksi samasta tuvasta löytyi leppoisa superspade joka aina varasi meille johtajille vanukkaita, kaakaota ja ties mitä suklaapatukoita:worship: Piristi kummasti iltasella notskin äärellä patukka kouraan ja kaakaot kiehumaan kokopäivän ryynäyksen jälkeen.
Mulla loppu kertaukset kun täytin 50v. Eikä oo ikävä.
Kuusi vuotta armeijasta eikä vieläkään tullut kutsua mihinkään. Onkohan kaikki laitteet jo päivitetty tableteiksi(puhetta oli 2012) niin vanhojen kunnon laitteiden korjaajaa ei tarvita :D Joskus pitkälti pattereiden kääntäminen kävi korjauksesta kun viestimiehet eivät aina osanneet laittaa pattereita oikein päin vaikka isolla oli kuvat merkit ja kaikki.
E:https://www.youtube.com/watch?v=pRXLyycrVo8 nostalgia...
Kyllä te vielä sotimaan pääsette, jos hommat tätä menoa jatkuu:thumbsup:
En nyt sen enenpää rupea avaamaan,mutta meillä oli modatut radiot ja ne ei ole armeijaa nähneetkään. Tietsikoihin kytkettyinä. Riveissä ei tainut olla yhtään alle 36v. Pienryhmäkoulutus.
Meikä sivarina kärräs ruumiita kylmiöön. Juttelin kuoleville ihmisille mukavia. Koitin pitää seuraa, tuntuivat tietävän että lähtö tulee.
Moon aina pohtinut,että onko sivareilla hyvä yhteishenki ja kertovatko keskenään saunailloissa sivarijuttuja?. Vanhempi poika edelleen käy tapaamassa inttikaveritaan,mutta nuorempi jolla on vapautus kokonaan, kärsii lievästi ulkopuolisuuden tunteesta.
Ollaan me pippeleitä mittailtu.