ja yllättävän moni jotka ovat bogen kartoja kokeilleet ovat lopulta siirtyneet clearoista kartoihin kokonaan.
Printable View
Kartoissa kannattaa vaan olla huolellinen tuossa kostutuksessa. Antaa olla sen 10-15 minuuttia niin, että ehtii hieman imeytyä ja alhaisilla tehoilla aloittaa. Olen pian kaksi vuotta pärjännyt kartotankki + modi yhdistelmällä. Tällä hetkellä Evic, mutta vaihtunee seuraavan hajoamisen jälkeen provariin.
Mä kun olen käyttänyt tähän mennessä vasta tavallisia ego tankkeja ja muutamia clearoja, niin olisi pari kysymystä noista kartoista.
Mulle tulee siis näitä nyt alkuun:
Smok eGo Mega Dual Coil 1,5ohm eMDCC MUSTA kartomisaattori 1kpl/5kpl/10kpl
1. Miten nuo kannattaa täyttää? Eli tiputtelenko nestettä niin kauan, että ei enää imeydy vai mistä tietää, että on "täynnä"?
2. Millaisia volttimääriä noiden kanssa kannattaa käyttää? Mulla on noissa ego vv akuissa siis se 3.2-4.8v skaala.
3. Mistä tietää, että karto alkaa olla tyhjä? Eli voiko sen jostain päätellä ennen kuin tulee palaneen maku suuhun? Vai pitääkö se vaan oppia tietämään, että kauanko yleensä kestää?
1.Tarvisit oikeastaan noille ruiskun, mutta periaatteessa nestettä eri puolille vanua kunnes alkaa tulla läpi akkupuolelta.
2.Kestää teoriassa 7 volttia, mutta kuten kaikissa kartoissa sisäänajo 3 voltista ylöspäin, EI laakista sitä maksimia.
3.Maku alkaa vähentyä, jolloin lisää juissia. Jos maistuu palaneelle on karto entinen. Ainakin itsellä on tapana pelkällä kartolla tiputtaa pari tippaa ennen käyttöä ja katsoa josko imeytyy, jolloin lisää.
Kiitos!
Mulla on näitä:
Muovipullo 12ml PE neulakorkilla
Ja näitä:
Ruisku 10ml lääkeluokiteltu / Adapterit ja tarvikkeet / PUFF
Noilla onnistunee täyttö paremmin kuin pelkällä nestepullolla?
Mä suosittelen karton täyttöä ns. kortsutekniikalla, jossa täytetään pohjastapäin. Netistä löytyy videoita.
http://www.youtube.com/watch?v=lKjjSkJado0
Tuossa joku video
Kyllä hyvä boge pieksee edelleen clearot maussa. Tosin viimeisestä hyvästä bogesta on jo aikaa...
Ensimmäinen täyttö on tiputtamalla hidasta ja VG pitoisuuksilla jopa työlästä. MDCC:lle ei ole kortsua, joten ruiskulla helpoiten saa vanun joka puolelta kosteaksi. Jos on tavallisen Bogen (1ml) piikki käytettävissä, sillä voi sulkea MDCC liittimen keskireijän. Nenäliinan kulmastakin voi pöyräyttää tulpan. Nestettä pitää ensitäytöllä saada menemään kunnolla, mieluummin liikaa kuin yhtään liian vähän. Sitten erityisesti MDCC jätetään muhimaan kostutettuna ainakin vuorokaudeksi, jonka jälkeen se on paljon parempi kuin heti pakasta vedettynä. Tätä on aikojen kuluessa esiintynyt, että juuri täytetty MDCC ei höyryä kunnolla tai lainkaan, mutta sitten seuraavana päivänä kaikki on ok vaikka mitään muuta ei ole tehty kuin odoteltu.
Tavallisella 1ml Bogella kortsu on ensitäytöllä hyvä ja nopea. Nämäkin jätän vuorokaudeksi muhimaan pystyasentoon, ja välillä tiputtelen lisää nestettä jos vanun pinta ei ole aivan upoksissa. Sitten vuorokauden jälkeen keskireikä puhtaaksi ja höyry on hyvää. Seuraavat täytöt menevät ihan tiputtamalla, myös MDCC:llä kun vanu on jo kostea.
Nesteen loppuessa höyryn maku muuttuu "tummemmaksi", ja sillä hetkellä imu on heti lopetettava. Tuosta muutama sekunti polttaisi sisuksen. Kun noitten kanssa hetken touhuaa, näkee selvästi eron miltä näyttää kostean ja kuivan vanun yläpinta. Vaalean ja kuivan pinnan kohdalla kannattaa jo täyttöä tehdä jos mahdollista.
Kauanko muuten noiden ego akkujen lataus normaalisti kestää?
Mulla on nyt tuo yksi 1100mAh akku ollut latauksessa useamman tunnin, eikä ole vielä täynnä.
Noi perus ego laturit on vissiin kaikki 420mAh outputilla, onko tehokkaampia olemassa ja uskaltaako käyttää?
Yöksi noita ei kai lataukseen voi jättää...
Yöllä mulla aina lataa eikä (kop kop) mitään oo tapahtunu. Kyllä siinä latauksessa useampi tunti menee.
Kyllä sitä varmaan itsekin joutuu välillä yöllä lataamaan, ei noita muuten ehdi latailemaan arkisin.
Tuo akku sentään tuli just täyteen, eli ei vielä tarvinnut yöksi jättää :)
edit:
Laitetaan vielä tähän iltaan yksi kysymyskin.
Monessa viestissä lukenut, että "hankalat nesteet" karstoittaa/tukkii helpommin.
Mulla kun ei vielä paljon kokemusta nesteistä ole, niin mistä tietää mitkä nesteet kuuluvat siihen kategoriaan?
Siinä on ilmeisesti aika paljon eroa, että paljonko voltteja eri nesteillä voi käyttää, että ei ala maistua palaneelta?
Mulla on nyt Protank Minissä ENJuicen Enigmaa ja 2,2ohm ato. Tuntuu toimivan hyvin 3.8-4.4v haarukassa.
Protank II:ssa on saman lafkan cafe tabac nestettä ja 2,5ohm ato. Ei tunnu oikein kestävän yli 4v, vaan muutaman imaisun jälkeen tulee palanut sivumaku.
Johtuuko tuo nesteiden erosta vai onko ato mahdollisesti viallinen (ekaa tankillista käytössä, joten tuskin se ainakaan finaalissa on)?
Ato ei vaan saa nestettä varmaan tarpeeksi, eli ei wickkaa. Kyllä melkeinpä kaikki nesteet kestää hyvinkin tehoja, mutta kaikki laitteet ei välttämättä taivu isommille tehoille.
Onko se mahdollista tuon Protank II:n kanssa? Siinähän on tuo bottom coil, eli ato käytännössä ui siellä nesteessä kokoajan.
Jostain ulkomaiselta saitilta luin, että tuo maku saattaa jopa kuulua asiaan tuossa nesteessä, eli ei välttämättä ole varsinainen palaneen maku :D Pitää vielä tutustua tarkemmin ja testata tuota nestettä jollain muullakin laitteella.
Tämän takia drippiatot on näppäriä jos on vieraita nesteitä. (: Ja nimenomaan valmiit. HH357 tai Ikenvape.
Edit. Tai ihan Puffin 306 :D
Tuntuu kyllä muutenkin, että jotenkin tuo Protank II toimii huonommin kuin Protank Mini. Protank II esim. kurlaa ajoittain, en vielä ole keksinyt miksi. Sitä ei ole tapahtunut tuon minin kanssa.
Osaako joku viisaampi sanoa, että mistä moinen ero voisi johtua? Rakenteeltaanhan nuo on aika lähellä toisiaan.
Pro kakkosessa isomman tilavuuden lisäksi enemmän irti ruuvattavaa osaa. Mini on yläpäästä täysin tiivis kuten pro ykkönen. Itselle tulossa toivottavasti tunnin sisään pro ykkönen postiluukkuun ja toivottavasti se yhtä pätevä kuin protank mini. Täytyy heittää omia mielipiteitä jahka kunnolla testinyt onko miniprotankin veroinen missä ainut miinus kiinni ruuvaamisen hankaluudet täytön yhteydessä (monesti jää kierre auki kun kiristää ja sitten ei ota akkuun kontaktia).
Kommentoidaan vielä tuota Protank II:sta.
Tuntuu toimivan paremmin, kun välillä imaisee kerran tai pari ilman napin painamista. Eli ehkä tuo ei ilman sitä ime nestettä riittävästi kokoajan.