-
Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"
Toi toimii samaan tyyliin kuin mikä tahansa muukin mesh ato. Ei taida lankaa sille erikseen olla.
Jos ajat sitä pelkällä akkuputkella niin tee coili jossa on pieni vastus, 1.3ohm tai alle. Jos taas käytät jotain modia missä on vv/vw ominaisuus niin sitten ei niin väliä kun tehoa saa nostettua.
Jotain häikkää siellä on jos ei tule enemmän höyryä ja makua kuin bogesta.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
zkys
Ostin tällaisen ensimmäiseksi korjattavaksi.
http://www.puff.fi/puff-did-style-ko...ri-p-1071.html
Löytyykö tästä juttua jostain ketjusta kun en tunnu ainakaan itse löytävän vaikka miten etsisin? Tämähän minun käsittääkseni on kopio jostain kalliimmasta atosta.
Olen kokeillut väännellä setuppia muutamaankin otteeseen mutta en ole päässyt vielä maussa tai höyryntuotossa bogen ohi tällä. Höyryttelyä on takana jo yli vuosi, enkä odottanutkaan että näiden rakenneltavien kanssa olisi helppo päästä alkuun mutta kyllä se tästä vielä.
Noi mesh-atot on kaikki kai aika samalla lailla toimivia, joten kannattaa etsiä jostain mesh-ketjuista, ja videoista mesh-laitteiden esittelyitä ja setuppien tekemistä. On noista jo muutama video kerinnyt tulla, mutta kun ei ole bookmarkeissa niin en osaa laittaa pointtereita.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
gixxxer
Toi toimii samaan tyyliin kuin mikä tahansa muukin mesh ato. Ei taida lankaa sille erikseen olla.
Jos ajat sitä pelkällä akkuputkella niin tee coili jossa on pieni vastus, 1.3ohm tai alle. Jos taas käytät jotain modia missä on vv/vw ominaisuus niin sitten ei niin väliä kun tehoa saa nostettua.
Jotain häikkää siellä on jos ei tule enemmän höyryä ja makua kuin bogesta.
Vamon päässä tällä hetkellä käyttäny tuota. Kyllä kai tuossa pitäis tehot riittää kovastikkin? ???
Setuppien vastukset on ollu 1.3-2.9 ja tällä hetkellä on 3/4 kierrosta ja vamo näyttää 1.7Ω käytössä siis 0.20mm kanthal ja 400 mesh. Tuossa atossa on ilmeisesti tuo meshin reikä aika onnettoman pieni, tai ainakin itselleni on sellainen käsitys tullut mitä olen kuvia muista laitteista katsellut.
Hapetuksen olen meshille tehnyt huolellisesti ja nestepoltonkin aina useampaan otteeseen setupin tekemisen yhteydessä. Ketjuja setupin tekemisestä olen kyllä lukenut varmaan tuntitolkulla mutta ei nyt sytytä mitä teen väärin :D :D
-
Härskisti taas mainostan itseäni mutta...
http://youtu.be/x8u1YG4Kgv8
Tuossa on mini-versiosta revikka + setupin teko. Käy tuollaisenaan ohje tuohon isoveljeenkin.
e. mikäs tuntuu olevan se ongelma tällä hetkellä, osaatko sanoa?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
defuncta
e. mikäs tuntuu olevan se ongelma tällä hetkellä, osaatko sanoa?
Ongelma on se että en ole saanut vielä kunnollisia höyryjä tästä ja syy on hukassa :D Mielestäni nostaa nestettä meshille hyvin. ???
Dry hittiä puskee jo parin imun jälkeen jos kokeilee höyrytä laite pystyssä. Jos taas pitää vaakasuorassa niin saa antaa watteja vaikka 13 niin ei tule palanutta makua kovinkaan helposti. Täyttöruuvia en ole pitänyt paikallaan ollenkaan. Hotspotteja ei ole ollut oikeastaan ollenkaan ja jos on niin olen päässyt niistä aika helposti eroon coileja liikuttelemalla. Nesteenä olen käyttänyt VR:n cherrywoodia.
Se varmaan vaikuttais höyryn tuottoon jos jyrsäisee tuota reikää isommaksi että saa isomman meshin siihen? Miksi mesh muuten pitää kääriä niin että sinne keskelle jää reikä? ???
-
Se keskireikä on tullut perustuen kapillaari-ilmiöön (nesteen molekyylirakenne yms), mutta nykyseltään taitaa nuo #400 ja eritoten #500 wickata ihan umpitukkina. Itse jätän vielä normaalisti #400 ja sen alle oleviin mesh-wickeihin 1.5mm keskireiän, liekkö vaan tavan takia.
Koitappa jättää hattu pois ja kallista noin 30-45 asteen kulmassa ja katso kuinka neste höyrystyy. Normaalisti tuossa kulmassa pitäisi jaksaa wickata oikein hyvin, joskus joutuu hieman avittamaan ja lyömään ihan vaakatasoon. Höyryn määrä siis on vähäinen, onko maku myös hukassa?
Näihin budjetti-gennyihin oon melkein suositellut että jyrsäsee 2.5-3mm kokoiseksi tuon mesh-reiän niin saa laitettua hieman isomman tukin meshiä siihen, omalla vastuulla toki ;)
-
Pitää varmaan kokeilla mitä se sanoo jos tekis vaan umpinaisen mesh rullan siihen. Maku on kyllä myös aika vaisu että bogeilla mennään vielä toistaiseksi. Jos ei ala pelittämään niin suurennan tuota reikää sitten sen jälkeen.
Tekis aika paljon mieli hommata myös tuollainen oddy jos siitä sais vähän helpommalla höyryt aikaiseksi.
Pitää taas kertoilla miten tarina jatkuu tämän harrastuksen kanssa kun saan kokeiltua ;)
-
Mikähän v.ttu on vikana kun yritän aga t:hen tehä ekaa setuppia nii en saa ohmeja ku maks1.3 ja ne putoo siitä johkin yhteen melkein heti ja vamo olkaa herjaan ja hermot alkaa menee... onkohan toi kanthal liian ohutta/paksua vai mikä on. Kierroksia oon koittanu kolmesta viiteen.
-
Pitipä ihan tämän takia kirjautua foorumille. Elikkäs tuli hankittua tälläinen http://www.puff.fi/puff-did-style-ko...ri-p-1071.html
Elikkäs on vähän ristiriitaista tietoa tullu näistä maun suhteen.
Elikkäs nesteenä kokeillut nyt Vermillionin Florida citrus explöösöniä. Bogella tuota höyrytellyt niin makua tulee pirusti ja nyt tällä did-stylellä juuri ja juuri maistaa jotain. Eli missä vika? ohmit 2.3 ja voltteja kokeillu 3.7-4.4 ja ei vaan irtoa makua. Vika miehessä vai? :-[ Vinkkejä saa kertoa kokemuksen parantamiseks :P
-
Lisää tehoja, likemmäs 5V kuin neljä. Luulisi auttavan.
-
Re: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"
Empä minäkään saanu mesh-vehkeillä fce:stä lähellekkään samoja makuja kuin silicalla:)
-
Vs: Re: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jasso
Empä minäkään saanu mesh-vehkeillä fce:stä lähellekkään samoja makuja kuin silicalla:)
Dewi maistuu kyllä hyvältä somniumissakin. Odyssa tosin paremmalta. ;)
-
Kiitoksia vastauksista.. enpä mä tosta saa millään vahvempaa/parempaa makua verrattuna bogee. Varmaa ei sit toi lambo anna tarpeeks virtaa :'( Ehin jo tykästyä tohon fce:hen :/ Vois tietysti kokeilla jotai muuta. Maistuukos mikää tollanen karkki/makee tollasel halppis atolla? Vai pitääkö kokeilla jotai tupakkimakua vaikka en niitten ystävä ole?
-
Maku, höyry ynnä muu suorituskyky on lähes pelkästään setupinteosta kiinni. Taitavat äijät saa huonoistakin vehkeistä huippuhöyryt, kun toiset ei saa parhaimmillakaan mitään aikaan. Eli on todella vaikea lähteä sanomaan mistä huonot höyryt johtuu. Veikkaisin yksinkertaisesti harjoittelun puutetta.
Makuun vaikuttaa kaikki. Ilmareiän asento ja koko, meshreiän koko, meshin tiukkuus ja koko, meshin laatu, coilin kireys, vastuksen koko, käyttövoltit, jne jne. Kokelemala oppii, ja todennäköisesti vaatii harjoitusta.
Tuo aiempi 2,3 ohm ja 4,4V kuullostaisi siltä, että tehot on varsin pienet. Itte pistelen meneen 0,9 ohm ja 4,2V täydellä akulla. Eli paksumpaa kanthalia (tai vaan vähemmän kieppejä) ja ohmeja alas. Sitten kun teho lähentelee 10-12W, eikä makua silti löydy, voidaan alkaa tutkailemaan muita vaihtoehtoja.
Noitten edullisten gennyjen yleinen ongelma on mesh -reiän pieni koko. Jos sitä sais suurennettua johonkin kolmeen milliin, ja sais kunnollisen meshin sisään niin homma helpottuis. Aloittelijalle ei oo paras valinta koittaa saada hyvää makua 1,8mm meshillä.
Kertaus on opintojen äiti joten vielä kertaalleen; Harjoittelua, harjoittelua ja harjoittelua. ;)
-
Tämä selvä :) Täytyypi odotella lisää tarvikkeita ja alottaa sarjatuottaa setuppeja ni jos joku skulais vähän paremmin ku eka :D
-
Nyt kun sai ton agaan käärittyä 1,5 ohmin vastuksen ja pääsi testaan niin toi 18mg neste tuntuu aika tujulta verrattuna bogeen. Minkä vahvusia nesteitä te käytätte noissa mesh-vehkeissä?
-
Itsellä menee 12-18mg nesteet.
-
Itellä yli kympin menevät on jo liian kiukkusia... :antismoke:
-
siksikö se tuossa meshi vehkeessä tuntuu niin kurkussa kun mulla on 18mg ja muutenki maku on aivan erinlaienn kun bokesta nautittuna bokessa on minusta parempi maku
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja [cod
link=topic=4323.msg194276#msg194276 date=1358283459]
siksikö se tuossa meshi vehkeessä tuntuu niin kurkussa kun mulla on 18mg ja muutenki maku on aivan erinlaienn kun bokesta nautittuna bokessa on minusta parempi maku
Kyllähän se kurkkua raapii ihan eri tavalla meshistä, kuin bogesta. Jos ei tunne johdu hotspoteista eli kärynneestä nesteestä, niin varmaan sitten nikotiiniannoksesta.
Itse kyllä tykkään, ja edelleen vedän samoi 24mg nesteitä kuin bogellakin.
-
Mikä ihme mun setuppiin on mennyt (mesh), resistanssi tippuu ja ProVari huutaa E2. Ihan siinä 3 amp alla ollaan koko ajan, mutta muutaman henkösen välein näytää aina vaan alempia ja alempia ohmeja.
2 ohm oli alunperin, ja nyt jo mennään 1,4 ohmissa, ja se hemmetin E2 tuloo. Mitä v
-
DID-kloonissa auttoi wickaamiseen kummasti kun porasin 3mm poralla alapuolelta melkein läpi asti. Taitaa jäädä nesteet siihen syvennykseen odottelemaan, ja coilille on lyhyt matka. Toiseen porasin läpi asti, ja 3mm coil on puolestaan niin hidas ettei se oikein toimi mulle. Tein siihen juuri höyrykammioon ulottuvan ulkowickin 2mm reiällä, johon tein 2mm wick-coil-yhdistelmän. Paaaaljon parempi.
Edit: Vaporbreakin DID-klooni on messinkiä, ja poratessa messinki paljastuu nesteelle. Aluksi se maistuu aika selvästi, mutta joko siihen tottuu tai sitten makumuutos vähenee ajan kanssa.
-
Ei kuulosta kovin terveelliseltä. :D
-
Eikös tohon kangerin mt3 pysty ite tekee setupin kanssa? Vivi novaan ilmeisesti saa tehtyy oman?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
khrone
Eikös tohon kangerin mt3 pysty ite tekee setupin kanssa? Vivi novaan ilmeisesti saa tehtyy oman?
Kangerista en tiedä, mutta ViVi Novaan kyllä, eikä ole edes vaikia.
-
Re: Vs: Re: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja jarif
Kangerista en tiedä, mutta ViVi Novaan kyllä, eikä ole edes vaikia.
Jeesh, eli tuo mt3 tulee mvp nokkaan varalle ja vivi ealle. Täytyy valmiiks ehtii neuvot mite tohon saa omat setupit tehtyy
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jarif
Mikä ihme mun setuppiin on mennyt (mesh), resistanssi tippuu ja ProVari huutaa E2. Ihan siinä 3 amp alla ollaan koko ajan, mutta muutaman henkösen välein näytää aina vaan alempia ja alempia ohmeja.
2 ohm oli alunperin, ja nyt jo mennään 1,4 ohmissa, ja se hemmetin E2 tuloo. Mitä v
Provari + gennyt = hermothan siinä menee. Heti jos ilmenee jotain hiuksen hienoa hotspottia, jota ei käytössä edes huomaisi, ja joka lähtisi samantien pois, provari tulkitsee sen liian usein oikosuluksi ja antaa E -koodeja. Tästä syystä mekaaniset yksinkertaisesti on parhautta gennyjen kanssa. Pienet, mihinkään mitenkään vaikuttamattomat hotspotit (joita melko usein tulee, niitä ei vaan edes huomaa, kunnes ne on jo poissa) pistää Provarin ihan sekasin. ;)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
khrone
Toki pystyy. Ainut mikä siinä on vaikeempaa on sen kumitutin ahtaminen paikoilleen kun eGo-kaulus on tiellä. Mutta teräväkärkiset pinsetit ja nestettä liukkarina ni menee ihan hyvin.
-
miksi mulla tulee aina yläpäähän hotspotti aivan sama mitä teen sille?
-
Lainaus:
link=topic=4323.msg195957#msg195957 date=1358522854]
Liian vähän hapetusta, ylin kierros liian kireällä, tai wick ottaa maihin. Kokeile nostaa wick puol milliä tankin pohjalta ylöspäin ja laita lanka + napaan vastapäivään, jolloin ruuvin kiristäminen ei vedä lankaa tiukemmaksi wickin ympärille.
-
Lainaus:
link=topic=4323.msg195957#msg195957 date=1358522854]
Täällä ihan sama homma. Oon tohottanu vaikka kuinka paljon, nestettä polttanu kynttilä tyylillä ja vaakasuorassa vaikka kuinka monta kertaa, kynttilän liekillä tein kunnon nokipinnan ja lopuks vielä sätkäpaperi wickin ympärillä ennen lankaa ja sen poltto. Sen jälkeen EI tuu hotspotteja mut kun laittaa nesteet tankkiin ja alkaa höyryttelee niin maku on pistävä ja höyryn määrä olematon verrattuna bogeen...nesteet pois ja aina yläpäässä hotspot. Vaikka sen saa siitä pois niin tulee heti takas kun laittaa nesteet tankkiin. Alkaa pikkuhiljaa usko loppuun tohon vehkeeseen... Laitteena aga-t. Onko toi laite paska vai enkö mä vaan osaa?
-
Kyllä neljäs ilta palkitsi :) Nyt toi tuntuis toimivan sillain kun pitää. Maku on erittäin hyvä ja höyryäkin muodostuu ihan mukavasti :esmoke:
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
mrelwood
Liian vähän hapetusta, ylin kierros liian kireällä, tai wick ottaa maihin. Kokeile nostaa wick puol milliä tankin pohjalta ylöspäin ja laita lanka + napaan vastapäivään, jolloin ruuvin kiristäminen ei vedä lankaa tiukemmaksi wickin ympärille.
joo tuo vastapäivään autto kyllä kiitoksia
-
Vastuslangan ja imulangan valinnasta Phoenix Domelle kysyisin.
Käytössä parhailleen eGo 650mAh ja eGo 1000 twist.
3mm silica ja 0.20mm A1 Kanthal?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Lagittaja
Vastuslangan ja imulangan valinnasta Phoenix Domelle kysyisin.
Käytössä parhailleen eGo 650mAh ja eGo 1000 twist.
3mm silica ja 0.20mm A1 Kanthal?
Noi on turvalliset valinnat. Oon pari päivää käytelly 0.18mm Kanthalia (AWG 33) ja tämä saattaa olla puoli karvaa kivempi käyttää kuin 0.2mm (AWG 32). Mutta ero on kyllä hyvin pieni, ja varmasti makuasia.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
mrelwood
Noi on turvalliset valinnat. Oon pari päivää käytelly 0.18mm Kanthalia (AWG 33) ja tämä saattaa olla puoli karvaa kivempi käyttää kuin 0.2mm (AWG 32). Mutta ero on kyllä hyvin pieni, ja varmasti makuasia.
Kiitos vastauksestasi.
Tässä vielä pähkäilen että kehtaisiko tilata tuolta ego2.pl halvalla tuota kanthalia ja wickiä ja vai venailisiko että tulee puffilla saldoille.
http://ego2.pl/en/warsztat/232-drut-...kanthal-d.html
http://ego2.pl/en/warsztat/236-sznurek-wick.html
Maksimilämpötila on pienempi mutta haitanneeko se nyt niin kauheasti? Tekisi nämä ensimmäiset kokeilut halvemmalla tavaralla per metri.. :D
Ja tuo wick, on ilmeisesti silicaa mutta mitenkä laatu? Ja tuo hinta on ilmeisesti per metri, jännä kun ei tuossa ole mitään infoa tuotesivulla..
-
Ostaapi vaikka metrin vähemmän sitä A1-luokan kanthalia, niin kestää. Ei hintaero tolle 5 sentin pätkälle isoksi muodostu per setuppi ;)
-
Mulla on D-luokan kanthalia. Ei mitään ongelmia silican kanssa.
Lämmönkestolla on merkitystä hotspottien kanssa, joita ei ole silicalla.
-
http://www.zivipf.com tuolla on halpaa kanthalia ja ei silicakaan hirveen hintasta ole
-
Paljonko on eroa A ja A1 kanttaalilla? Epähuomiossa otin A:ta Thomasilta Saksasta.