Siis tehoa ei just tule 1 ohmisella. Jos lambossa käyttää iso ohmista coilia, niin tehoa tulee? Miksi tehoa/ virtaa ei saa ulos matalalla vastuksella? Ei jymmärrä... tai siis piiri täytyy olla persiistä.
Printable View
En nyt tuon lambon suojauksista tiedä, mutta monissa VV-modeissa iskee suojaus päälle, jos vastus on alle 1.3-1.5ohmia.
Ratkaisu on käyttää tuota setuppia pelkällä akkuputkella (jossa siis ei ole mitään muuta elektroniikkaa, kuin korkeintaan kytkin), tai kääräistä uusi setuppi vaikka ~2.5-3ohmin vastuksella. ;)
Tuleeko siitä mitään höyryjä irti lambolla, vai onko täysin mykkä?
VV-laitteen (ja muidenkin) tehoon vaikuttaa ampeeriraja; jos tuossa on vaikka max. 2.5A(mulla ei tuon laitteen tehoista ole mitään hajua), niin 1ohmiin se antaa 2.5V joka tekee 6.25W höyrytehoa, kun taas 2.4ohmiin 2.5A tekee 6V joka taas on 15W tehoa.
Tuolla ylivuodon tekemällä laskurilla näpräämällä saa melko kätevästi tutkailtua optimaalisen vastusarvon, jos tietää laitteen maksimijännitteen (varmaankin se 6V) sekä ampeerirajan; syöttää ne paikoilleen ja katsoo mitä laskuri näyttää ohmeiksi (samalla laskuri myös kertoo maksimitehon W). ;)
Edit. Kyllä tuo piiri varmasti single coileille riittää, kun tuolla 2.5A:nkin rajoituksella saa tosiaan sen 15W tehoa irti. ;)
Doh, onkohan ihan normaalia...siis ainakin näillä nestemäärillä?
Kun laite on vähän aikaa pystyssä taikka kallellaa eli ihan sama niin tankissa olevaan nesteeseen alkaa kammiosta valua tummempaa nestettä ja koko tsydeemihän automaattisesti alkaa maistua ihan hanurille.
Jo toinen setuppi millä huomaan, kummatkin noin 1.6-1.7 ohmia, 0.2 kanthal ja esmoken 3mm silican ympärille.
Telescopella eli pelkällä akulla käytän.
Papillon Organic Forest Fruits, noin 6 ml jälkeen
PSV Jamaican Me Crazy noin 12ml jälkeen.
El Toroa kokeilin viime viikolla ja se meni eka tankilla samaan kuntoon, tosin tiedän että se on aton tappajaa...
Liekö tuo johtuu jotenkin vastuksen karstan liukenemisesta vai nesteen liiallisesta kärtsäämisestä vai mistä?
Eilen katoin vastuksen ja ei siinä ollut ees karstaa kun värin verran ja sekin vain keskiosalla, ruuvien alta millin verran puhdas lanka. Vedellä huuhdetuani silica puhdas ja väritön, toimii, ja laitoin par milliä nestettäkin kokeillakseni samaa setuppia - höyryä kyllä tulee riittävästi, maku vois olla parempi, eli tolle nesteelle (en nyt ees muista mitä sinne sen 2ml laitoin) täys akku antaa liikaa paukkua, ja parin tunnin päästä taas kirkas neste tankissa ruskeeta.
Onko tuo silica sontaa, kanthal sontaa, mun taidot sontaa vai ketähän syyttäs?
Omasta mielestä pitäs enempi kestää nestettä ajaa läpi yks setuppi.
PS. Itse kirjotustani luettuani alan toteamaan että ehkä tolla tulee vaan liikaa virtaa ko nesteille ja ne jotenkin palaa ja kuumenemisjäämät tuon aiheuttaa, täytyy ettiä 18350 akut jostain jotta saa kickillä koetettua seuravan setupin...
SMTec ilmoitti, että Mini v2:een tehdään hieman muutoksia, ja tulee saataville marraskuun loppu puolella.
Jalippo olis hieno juttu, jos voisit tehdä videon tästä Kayfunin setupin teosta :) Tuntuu et on aika epävarmoja vieläkin nämä omat setupit! :-\
Tein eilen yhden, mutta kädetin sen verran etten ala sitä lataamaan... :DHyvää oli siinä, että hoksasin vielä paremman ja helpomman tavan tehdä sinne setupin, varmaan kolme pyörittelin ja nyt on aika täydellinen menetelmä hanskassa.
Lähden huomenna kohti Helsinkiä ja sieltä Saksaan ja oon vasta perjantaina takaisin maisemissa. Mutta hyvän yhteisön kunniaksi voin melkeen luvata ensi viikonloppuna pyöräyttäväni tuon videon. :) 3 mm silicaa, toho, ristipääruuvari ja 0,20 mm kanthal on kaikki mitä tarvitaan. ;)
Tän verran pystyn auttaa nyt:
http://dl.dropbox.com/u/81860491/kayfun.jpg
Harmaa = Silica
Mustat = plus ja miinusnavan ruuvit
Oranssi = Kanthal
Eli Silican alapuolelta vastakkaisilta sivuilta coilien päät ulos ja pyöräytetään kuvan mukaisesti kireälle mutterin kantojen alle.
Jää sopivasti vinoon, oikealle korkeudelle lähelle ilmareikää ja kanthal on lähes koko matkalta silicassa kiinni eikä ylimääräistä ole käytännössä yhtään.
Eipä mitään, hyvä jos noista on jollekin jotain apua... :esmoke:
Itse olen kokenut varsin turhaksi sen sivukiinnityksen, tai siis ne reiät sivuissa joihin kanthal pitäisi "oikeaoppisesti" ujuttaa... jää vaan turhan paljon kanthalia ilmaan ja oikkarien vaara kasvaa? Ruuvien kantojen alle kun ne laittaa suosiolla, niin menee mukavasti vinoonkin ilmareiän päälle ja käännökset kuppiin sujuu varsin luontevasti. :D
Kiitoksia tästä, kuva avas tota asettelua huomattavasti. :)
Vielä kun tiivisteet tulee, niin pitää kokeilla itsekin käännellä Jalippo™-setuppi ja katsoa pelittääkö kuinka paljon paremmin kuin omat värkkäilyt. :D
Just näin minäkin nuo muutamat setupit oon tehny.
En oo vieläkän vaan varma miten pitkiä ne silican päät pitäs olla. Niin lyhyitä että saa tökättyä suoraan alaspäin vai sen verran pitkiä et menee vähän mutkalle pohjalla.
Todnäk ei mitään väliä kunhan ei oo liian täynnä/tiukassa silicaa ja ainakin sen verran et just pohjalle ylettää...
Löysin vanhan original mustan minilavan, huomenna kokeilee alemmilla volteilla noita nesteitä ja seuraavaks sitten yks kieppi lisää setuppiin
Siihen pituuteenkin löytyy vinkit, niistä lisää myöhemmin, mut perussetupissa kun silican päät tulee putkesta ylös ennen kuppiin asettelua, niin noin 3 mm putken pään yläpuolelta pätkäset poikki.
Ei sinne sivureikiin ole tarkoitus työntää vastuslankoja vaan ruuvit jos käyttää sivukiinnitystä, jossa vastuslangan päät työnnetään niistä päällä olevista reistä ja kiinnitetään kannattomilla ruuveilla sieltä sivusta. Silloin kannattaa langan päät kääntää kaksinkerroin, niin tarttuvat paremmin kiinni. Yhtä hyvä tulee kiinnitti ne ruuvien alle tai sivusta. Sivukiinnitys on hieman helpompi tehdä.
Miten olet kokenut tuon vinon setupin suhteessa suorassa olevaan, noin niinkuin edut?
Käytännössä itselläkin jää setup aina hieman vinoon, jos ruuvien alle kiinnittää, mutta en ole tarkoituksella laittanut kovin poikittain, koska mitä suoremmassa se on sitä enemmän saa silican hännille taivutus sädettä. Tuosta kuvasta muuten tulee loistavasti esille tuo oikea silicanpäiden lähtösuunta. Hölmöyksissäni joskus pelkäsin, että silica kuristuu tuosta coilin päästä ja taivutin silicat lähtemään vastapäivään. Sai maistella pientä palanutta koko ajan.
Oho, kattonut vaan muutamia Youtube videoita, niin niissä tungetaan aina Kanthalin päät sivureikiin ja ruuveilla kiristetään ne ylhäältä. :-[
Missään mun silmiin osuvassa videossa kanthalin päitä ei ole vielä kiristetty ruuvien kantojen alle... :D
Suurin hyöty on ehkä se, että coilin kierroksia ei tarvitse laittaa niin lähelle toisiaan ja ei tarvitse pelätä että kanthali ottaisi maihin ruuviterminaaleihin, eli työstövaraa on enemmän.
Itselläni oli myös hieman vaikeuksia upottaa silican päitä kuppiin jos tuo kääntösäde oli valtavan suuri. :)
Tässä saksan tuubi videossa näytetään hienosti tuo setupin teko parillakin tapaa. Toi silican kuppiin asettaminenkin näyttää suht vaivattomalta mikä itselle oli ainakin se vaikein rasti.
Kysäisin SvoeMesto:lta Kayfun III ES:n saatavuuksia ja vastasivat että ensi viikolla on tulossa verkkokaupaan myyntiin.
Mitenkäs muilla on istunu noi Old Samin pimeessä hohtavat tiivisteet Kayfuniin? On sen verran eri kokoset kun alkuperäset, että mietiskelin onkohan nää ihan oikeet..?
Kuten näkyy orkkiksen halkasija on isompi (se ei tosin niinkään haittaa), mutta noi hohtavat on selkeesti paksummat..
http://i7.aijaa.com/b/00389/11110521.jpg
Tossa orkkis ja hohtava vierekkäin paikoillaan;
http://i11.aijaa.com/b/00799/11110510.jpg
Tuosta kuvasta (ehkä) näkee, että tiiviste pursuaa välistä ulos ja tankki kiertyy vaan ~2 kierrosta kiinni, joka ei tunnu paljolta kun kyseessä on kuitenkin muovi, jossa on melko tiuhat kierteet.. :-\
http://i7.aijaa.com/b/00288/11110509.jpg
Onkohan mulle sattunu esim. Odyn kumit, vai enkö vaan osaa? :D
No kappas,eipä oikein sovi mullakaan?
e:nää taitaa sopia V2 malliin :(
Minkäs paksusta silicaa & kieppiä jengi on täällä käyttäny?
Ite 3mm yhdellä loopilla, tulee tuo kuppi aika täyteen kyllä, mietin vaa et pärjäisköhän vaa yhdellä pätkällä. Hyvin kyllä toiki on höyrynnyt eikä oo ollu kurlausta laisinkaa.
Mä olen naksassut ne "ylimääräiset" pois kun tekee kaksinkertaisen.
Tuo Jalippon setuppihan on ihan perussettiä:
http://www.liberty-flights.co.uk/hel...nix/builds.jpg
Vaan näyttäkäähän miten olette tehneet onnistuneen pystycoilin?
Miksi pystycoili?
Kayfun III Minin ennakkotilaus alkoi digitalsteamilla. Kuten oli jo mainittu, niin miniin tehdään joitain muutoksia, joten lopputulos näyttää mahdollisesti hieman erillaiselta kuin nykyinen.
http://digitalsteam.de/SvoeMesto/Svo...AUF-::352.html
Saman huomasin itse ja kysyin asiaa Old Samilta. Ne on tosiaan paksummat kuin orkkisrenkaat ja mullakin vähän jää rakoa Kayfuniin. Tosin ne on niin pehmeät ettei vuoda mistään.Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Charun
Samat renkaat näyttää olevan Odyyn, ja siihen ne kyllä sopii paremmin.
^Ei oo Sami vastannu?
Eihän se varmaan noillakaan vuoda, mutta lähinnä oon huolissani ton kirkkaan tankin kestävyydestä, kun ei tosiaan mene kuin pari kierrosta jengoilleen noiden paksumpien kumien kanssa.. :-\
Ei oo kivaa jos on täys tankillinen nestettä puhelimessa, jos pääsee taskussa pikkasen vääntymään ja kierteet antaa periksi.. :D
Noniin mäkin pääsen kohta teijän kayfun kerhoon mukaan. Jos vaikka ens viikolla pääsis jo leikkimään tolla. Tänään saan jo caravelankin niin voi heti istuttaa kayfunin siihen kun se tulee.
Tais käydä samoin ku Kayfun Minin kanssa eli poistin Intastelta viimeisen. Onneks täytyy luottokorttilaskuja maksella vasta kuukauden päästä...
Vink! Olis hyllyssä... ;)
http://www.digitalsteam.de/SvoeMesto...pfer::339.html
Jihaa, taisin saada just tilattua venäläisen. Jali kiitos
Kiitti Jonkkkalle linkistä,tilaus lähti...on kyllä aika kallis mutta toivottavasti sen arvoinen :laugh:
Oliko tuolla ollut jollain jotain ongelmia?
Hemmetin äkkiä hupenivat. Nyt saldo miltei loppu. wenige verfügbar
Intastelta tulee onneks dhl:än kautta niin saa nopeesti. Caravela odottelee jo malttamattomana sitä.
Hitaastihan nuo nykyään menee, kun kerkiää jopa näkemään niitä saldoilla :D
Osalle oli käsittääkseni ongelmia saada yhteyttä ds:lle, ja tavaran toimitus kesti. Tosin jotenkin olen muistellut että silloin olisi ollut preordereitten myynti käynnissä, että se selittäisi tuon viiveen, joku sieltä tilannut voi varmaan varmentaa muistikuvani.