Onko kukaan yhdistänyt nikkeliä ja kanthaalia? Jos pyöräyttäisi claptoni tyyliin kanthaali sydämmen ja ni200 pintakerroksen... :thinking: Miten käy lämmönsäädön, toimiiko enää?
Printable View
Onko kukaan yhdistänyt nikkeliä ja kanthaalia? Jos pyöräyttäisi claptoni tyyliin kanthaali sydämmen ja ni200 pintakerroksen... :thinking: Miten käy lämmönsäädön, toimiiko enää?
Miksi tehdä nikkelistä claptonia?
Joo en kyllä nää mitään hyötyä. Single 5-6 kieppiin, toimii!!!
Kun sekoittaa kanthalia ja nikkeliä keskenään niin ne vastuksella laskettavat lämpöarvaukset eivät enää pidä kutiaan. Kanthalin resistanssi ei niinkään muutu lämmetessään joten se pienentää huomattavasti luetun kokonais resistanssin muutosta = vastus lämpeää huomattavasti enemmän kuin laite luulee sen lämpeävän. Eli jos laitat rajoittamaan 200C niin lämmöt voivat olla yli 300c ennenkuin alkaa rajoittaa, mahdollisesti jopa suurempia heittoja kun tuo 50% kun kantalin vastus kumminkin olis varmaan n.80% konaisvastuksesta.
Paljon helpompi (jos ei ota lukuun itse claptonin vääntämisen haasteita) saada 100 % varmuudella toimiva duali 0,05 - 0,08 ohmilla ilman että tarttee 11-13 kieppiä spaced coilia vääntää. Velocityyn nyt mahtuu mikä vaan, mutta joissain muissa drippereissä meinaa tila loppua kesken.
Tänään päässee rakentamaan ekat nikkelicoilit. Tarkoitus olis vääntää 0.25 langasta 13 kieppiä 3mm ruuvarilla, jos olen yhtään kärryllä, niin pitäis tulla ihan hilkun alle 0.3ohm. Sitä uskaltanee ajella Sampan 25R akulla, jolle alin suositus on 0.21ohm.
Onko taattoo taas ihan joulukuusimetsässä vai vielä kärryjen kyydissä?
Se ei oo lämmönsäädön kans ihan noin suoraviivaista. Uskallat ajella, kyllä se piiri kertoo jos meinaa tapahtua totalschaden.
Kiitos poijaat! Näin arvelinkin, muttei vaari venettä kaada ja kysyvällä pysyy huulet höyryttely- ja pussauskuosissa.
Minulla on Subtankissa 0,1 ohmin nikkelisetup. Noissa nikkelisetupeissa tuo resistanssi vaihtelee lämpötilan mukaan. Kylmänä tuo resistanssi on tuon 0,1 ohmia, tulitusnappia painettaessa sitten jotain muuta.
Pakko kysyä: saako näitä lämpörajoittimellisia modeja ja nikkelisetuppeja toimimaan kunnolla mtl imeskelyssä vai onko nämä ihan vain direct lung käyttöön? Testasin Melo 2:sta nikkeliatolla mtl hommaan ja siinähän tuo rajoitin alkoi hakkaamaan matalilla lämmöillä heti vastaan ja korkeammilla höyry alkaa olla turhankin kuumaa. iStick TC40W:llä tuo ei onnistu lainkaan koska se potkaisee heti 40W piippuun ja lämmöt kumahtaa samantien tappiin, tehot puolestaan <10W eli mtl imuttelu ei järkevästi onnistunut muuten kuin nostamalla lämpöjä mikä taas nosti höyryn lämpöä aivan liian korkealle. TC60W:llä n. 250C ja 30W onnistuu joten kuten, mutta höyry jää laihaksi. Direct lung kyllä onnistuu ongelmitta, mutta kun se ei ihan oo mun juttu.
Haaveena oli että saisi väännettyä nikkelisetup Lemoihin (1, Drop ja 2), mutta... jotenkin tuntuu että tää lämpörajoitinsysteemi ei toimi sillä logiikalla kuin itse kuvittelin sen toimivan ainakaan näillä eLeafin laitteilla mtl imuttelua ajatellen.
Jätän lainaukset sikseen, suora vastaus. Saa!
Mutta se vaatii hiukan maalaisjärkeä;)
Kyllä minä jollaintapaa olen saanu pelaamaan mutta modina dani ja niiden oma NiFe lanka.
Koita laittaa sitä lankaa pidempi pätkä ettei ihan niin nopeasti kerkeä lämmetä.
Omallakohdalla nää lämpösäätö hässäkät on jääny ku ihan kanthalilla ja wateilla saan miellyttävät hatsit aikaseksi.
mulla avaamaton 3kpl/pkt ni200 atopäitä subtank miniin ja ekaa kertaa noita lämpösäädettiviä käytän nii miten kantsii alottaa että ei heti kärähdä paskaks?