Puhvelin sperma! :lol: Itse asiassa tänään ostin lauantai-illan herkuks mozzarellatikkuja, chilidipin kans :drool:
En tajuu miten jollekkin voi tulla mozzarellasta mieleen jotain tommosta :confused:
Printable View
En usko, hyi! :eek:
Tänään oli ensimmäinen oikein kunnon aurinkoinen talvipäivä <3 Pimee sydäntalvi tapettu!
Mozzarella on herkkua!
Mä tiesin, että tyttöihin voi luottaa!:)
Talviloma kohta lusittu, huomenna tähän aikaan ollaan jo töissä. :glare:
Nyt sit vaan vitutuskalja kiireesti auki! :eek:
Töissähän on mukavaa, jos siitä saa kunnon palkkaa.
Trakel alkaa kukoistamaan auringonpaisteessa. Vähän vettä ja auringon voimaa niin lehdet silminnähden nousee ylös.
25m2 kämpässä hyvä puoli, että lattiasta kattoon siivouksessa kestää noin 20min :D Kylppärin siivous noin 2min pimppiluurilla vettä roiskien ja harjalla hinkaten. Marttaliitto ja siivousalan ammattilaiset olisi varmaan ihan kauhuissaan mun siivousmetodeista:smoke:
Ei pölyä kyllä pahemmin löydy eikä ole näkynyt epäpuhtaudesta tulleita örkkejä lukuunottamatta sohvan alta löytyy yksi turkiskuoriaisen toukka minkä heitin ikkunasta ulos :D. Kemikaaleja en käytä siivouksessa, en ole ikinä tykännyt käyttää. Siivoon kerran viikossa lattiasta kattoon koko kämpän niin eipä hirveesti likaa tulekkaan. Samalla mikrokuituliina-härpäkkeellä menee lattiat, ikkunat ja seinät. Kosteella tietenkin ilman aineita ja välillä huuhtelu-rutistuskuivaus. Mulle riittää tää puhtaus, en ala millään bakteeritesterillä mittailemaan :D Emmää stressaa
Tiskipöydälle ja hellalle oma rätti. Pöntölle oma harja ja lavuaarit menee vanhalla tiskiharjalla.
Pelkkää rahan ja luonnon säästöä. Astianpesuaineet lantraan sumutepulloon niin yksi purkki kestää reilun vuoden. Ja kyllä, lautaset ovat puhtaat. :D
Venäläistä urheilijaa epäillään doping rikkomuksesta. Laji mix curling:lol: mit vit? Curlingissa sitä dopinkia tarvitseekin:lol:
Saisi laillistaa olympialaisissa kaikenlaisen kamankäytön. Usain Bolttikin juoksisi metapäissään kaksi kertaa kovempaa.
On kyllä semmosta jeesustelua koko homma, saatanan franchising bisnes. Aika paljon ollut noita lajeja, joissa erot mitataan tuhannesosissa:laugh: hiihdät 30km ja häviät tuhannesosa sekunnilla:lol:
Ollaanpas tarkkana, sillä hiihdossa luovuttiin aikojen mittaamisesta sadasosien tarkkuudella Miedon hävittyä Wassbergille sadasosasekunnilla Lake Placidin olympialaisissa 1980 :sarcasm: Muistelen hämärästi jonkun aerodynaamikon sanoneen aikoinaan, että jos Mieto olisi ajanut parran ennen tätä 15 km:n kisaa, niin olisi voittanut sadasosalla...
Joten mitä opimme tästä? Kaikki kisat on siis mentävä alasti, posliinina ja öljytyin vartaloin. Skeletonissakaan ei tarvittais edes koko kelkkaa :laugh:
Eikös Wassbergilläkin ollut parta, eli jostain muualta se sadasosa olisi pitänyt repiä. :thinking:
Katkeraa kyllä hiihtää 15 km, ja sitten hävitä kisa sadasosalla.
Mietaa saikin tuosta häviöstä elinikäisen trauman. Tuoreissakin haastatteluissa ruotii asiaa kuin olisi eilen tapahtunut. Jonsei rupia unohtumahan niin suositteloo hänelle regressioterapiaa.
Jes! Tulikin viesti, että huomenna alkaisi koulutus. Saa vaan taas nähdä, että paljonko joutuu tappelemaan työkkärin ja kelan kanssa asiasta koska omatoimisesti hain koulutukseen.
Joka vuosi, kun kevät lähenee niin mulla iskee vuotuinen kaappien tyhjennys talkoot ja siivoilu.Kävi vielä niin hyvä tuuri, että löysin vallilan verhoja alesta ja tilasin olkkariin neljät verhot ja säästin 145€
Ou jee[emoji2]
Pitäisi vielä uusia matot ja sisustaa olkkaria vähän uusiksi, ihanaa!
Hirveesti ajatuksia ja ideoita pyörii päässä, sormet syyhyää ja puhelin käy kuumana nettikaupoissa[emoji16]
Samiksii! Mullaki on kevätsiivousmania! :eek: Ja määki tilasin just tänään uudet Vallilan pimennysverhot makkariin kun sai alennuksesta, säästin 50e! :wheee: Ja sitten tilasin myös Vallilan semmoisen pyöreän söpön kaurismaton ja Vallilan pienen käytävämaton (burmankassi yrjös edelliselle enkä jaksa lähtee viemään erikseen yhtä mattoo pesulaan :lol:) ja säästin 56e :cool:
Iskee se sisustuskuume miehillekin :D Taloyhtiön putkiremppa alkaa olla loppusuoralla ja samassa rytäkässä asunnossani remontoitiin kylppäri, keittiö ja lattiat ja onkin hyvä sauma laittaa kämppää uuteen uskoon. Uusiksi ovat menneet sekä makkarin että olkkarin verhot, kaikki matot, koristetyynyt, valaisimet, iso osa huonekaluja ja sain myös tiski- ja pyykinpesukoneen. Silti vieläkin syyhyttäisi laittaa jotain kivaa...
Olen kyllä isosti kiitollinen Ikeasta, sillä tällaiseen pienehköön kaksioon ei muualta löytynyt haluamiani tuotteita oikeastaan mistään tai jos löytyikin, niin hintoihin sai melkein lisätä nollan perään ilman sen parempaa laatua. Paras löytö oli vaatekaappi makkariin, jota olin himoinnut jo useamman vuoden ajan. Tarvitsin metrin levyisen, mutta vain max 40 cm syvän kaapin ja olin jo PAX-sarjan suunnitteluohjelmalla tehnyt haluamani kombon, jolle tuli hintaa karvan päälle 300€ (+ kuljetus), mutta löysinkin käytännössä samanlaisen setin Ikean poistopisteestä 99 eurolla (jopa ovien väri oli sama ja vain vetimet vaihdoin) :thumbsup: Näin ollen ylimääräistä rahaa jäi myös muuhun ennalta suunnittelemattomaan kivaan ja koska vanhat petivaatteet ja pyyhkeet eivät oikein istu uusiin väreihin, niin näitä onkin sitten ostettu ja onneksi tein hyviä löytöjä joulun jälkeisistä alennusmyynneistä. Eihän sitä voi edes nukkua kunnolla, kun unissaan murehtii väärän värisiä lakanoita :laugh:
Lisäksi sain vihdoin ostettua Kallax-hyllyjä eteiseen ja ängettyä näihin ympäri kämppää pyörineet vinyylilevyt. Tai eiväthän ne kaikki mahtuneet näihin hyllyihin ja osan älppäreistä jouduin sijoittamaan vaatehuoneeseen ja olkkarin tason alakaappeihin. Oli kuitenkin iso parannus, kun aikaisemmin kaikki vaakasuorat tasot oli täynnä levylaatikoita, eikä kämpästä löytynyt laskutilaa käytännössä yhtään. Nyt sain jopa olkkariin mahtumaan useamman viherkasvin sisustusta piristämään. Lisäksi sain laitettua ympäri olkkaria pyörineet (takakaiutin-, antenni-, yms) johdot nätisti piiloon kaapelikouruihin.
Kannoin jätelavalle isot kasat tavaraa ja loppuja olen jemmanut verkkokellariin, mutta silti pitäisi vielä päästä eroon paljosta "turhasta" tavarasta. Parvekekin on vielä puolillaan roinaa. Sen verran kuitenkin on hamstraajan vikaa, etten millään raaskisi luopua esim. muutaman tölkin vetävästä kylmälaukusta, jossa on myös sisäänrakennettu radio (paristot ovat tosin olleet finaalissa jo vuosia) ja muusta vastaavasta tavarasta, jota "varmasti-tarvitsen-vielä-joskus".
Anyway, on se kuitenkin todella mieltä keventävää, ettei ole enää epämääräisiä rojukasoja siellä täällä ja kämpän siivoaminenkin on nyt huomattavasti helpompaa ja nopeampaa, kun tavarat ovat edes kohtalaisessa järjestyksessä.
Meitä asusti 4 henkee 63 neliön kolmiossa ja kaappitila tosi minimaalinen.
Ostin vaatekaapin ja pari isohkoa vaatelipastoa, kun muutettiin tohon ja tavaroita lojunut lattialla, kun ei ole tilaa mihin laittaa.
Kaksoset muutti pois ja tehtiin nuorimmaisen kanssa kunnon hävitystalkoot[emoji4] nyt on tilaa ja kämppä on paljon siistimpi, kun saa kamat kaappeihin piiloon ja järjestykseen.
No onneksi mulla on vähän yli 40 neliötä yhdelle :laugh: Ja plussana on vielä kaksi pientä vaatehuonetta, jotka ovat osoittautuneet todella hyviksi romuvarastoiksi, mutta ovat nyt pääsemässä nimensä mukaiseen käyttöön. Toinen vaatehuone menee täysin vaatekäyttöön ja toisessa on sitten säilössä fyysinen media (sarjikset/muut lehdet, pelit, DVD-, Bluray- ja HD DVD-levyt) ja toimii myös siivous- ja työkalujen yms. säilytyskaappina. Kirjat lainaan nykyisin suosiolla kirjastosta, sillä tod.näk. tukehtuisin jos alkaisin niitäkin hamstraamaan...
Tuli vaan tästä mieleen, että kämppä kaipaisi imurointia, mutta enpä taida jaksaa, kun on niin nätti päiväkin ja taidan vaan jatkaa Netflixin parissa :D
Mä kattelin kans kaurismattoa, mutta ei värien puolesta sovi mulle ja matot pitää ostaa kissojen oksun värin mukaan ettei erotu niin paljoa[emoji23]
Nää yrjöö pari kertaa kuussa karvat ulos ja hinkkaan sienellä pois, mutta usein jää himmeä läntti mattoon joka sekottuu nykyseen kuvioon hyvin[emoji6]
Ai saakeli olipas hektinen päivä taas[emoji50]Töitten jälkeen ajelin fyssarille hakattavaks ja tuli taas kevyt olo!
Kotiin tekee ruokaa ja ihan pikku tirsat sohvalla.Pösön vienti huoltoon..pieni maadoitus hommeli ja vaihteistoöljyn vaihto ( luulin osaavani tehdä itse, mutta nöy)
Kävelin sieltä kotiin ja tässä ollaan, en kyllä saatana jaksa enää tänään muuta tehdä[emoji33]
Sää oot kyllä oikein esimerkillinen mies! :thumbup:
Toi katti yrjös vissiin ihan kunnolla ku näky läiskä maton takapuolella siinä liukuesteessä asti, ei taida enää sieni auttaa :D Mut se oli vissiin syöny ne yrjöt. :blink: Oli vaan semmonen märkä kellertävä kohta matossa jossa oli vähän jotain keltaista töhnää jäljellä. Märehdittyä latzia :D
Fyssarille hakattavaks :lol: Joo ei nyt muutaku oikaset pötkölleen ja relaat! :cool:
Ihanaa kuulla, että mieskin tykkää sisustaa[emoji3] yleensä se tuntuu olevan tyyliä "mullon kylän isoin telkka" tai "turbo kotiteatteri"
[emoji23]
Joo[emoji23]
Jotenkin tuli mieleen vanha legendaarinen keskustelu joltain foorumilta x. Yksi siis kysyi että jos muuttais yhteen tyttöystävänsä kanssa ja joku vastasi näin:
"En suosittele. Molemmat alkavat nähdä vaivaa toistensa huonoista puolista. Jatkuvaa tappelua siivouksesta tyyliin "vituttaa kun saa aina siivota sun jälkiäsi".
Voit oikeastaan ajatella asiaa myös näin: Ei ole olemassa enää "miesten ja naisten töitä". Pelkästään miesten työt. Nainen olettaa, että siivous, tiskaus, pyykinpesu, ruuanlaitto, vaatteiden silitys jne jaetaan puoliksi. Molemmat siis tekevät näitä koska on "vanhanaikaista"että nainen joutuisi tekemään kotityöt.
Tottahan se silti on, kyllähän jokainen mies osaa tai ainakin pitäisi osata suoriutua noista kaikista. Mutta, kun pitää vaihtaa talvirenkaat, paikata puhjennut pyörän rengas, avata viemäri, korjata jotain, laittaa lamppu kattoon, leikata nurmikko jne jne. Ne ovat aina miesten töitä..
Se tasa-arvo katoaa oudosti siinä tilanteessa.
No, noiden asioiden kanssa herrasmies pystyy elämään, harva nainen "haluaa osata" esim vaihtaa renkaita. Koita onneasi ja yritä sanoa samaa vaikka silittämisestä.
Tulet myös huomaamaan että pikkuhiljaa hyllysi alkavat täyttyä kaikenlaisesta turhasta rojusta. Joka perkeleen kulmaan ilmestyy jukkapalmu punaisessa sydänruukussa ja satoja, ehkä jopa tuhansia hyödyttömiä koriste-esineitä. "oli ihan pakko ostaa tuo posliinikissa kun se sopii niin kivasti noiden verhojen väriin".
Muistinko jo mainita että verhot, matot, pyyhkeet yms tulevat muuttamaan väriään radikaalisti. Tulee kaikkia kivoja kivoja pastellisävyjä. Pikkuhiljaa tuntuu siltä kuin asuisit jossain vitun sisustusohjelmassa.
Kannattaa ostaa myös joku muovipussi missä säilytät partakonetta, dödöä ja hammasharjaa. Vessan kaappiin ne eivät tule enää mahtumaan, se on sanomattakin selvä.
Vessa pursuaa mitä ihmelliisempiä purkkeja ja lotioneja. Lisäksi siellä haisee hiuslakka, hajuvesi ja outo vaniljatangontuoksuinen hajusaippua, jolla ei saa pestä käsiä. Ja ne wc-renkaan pissatipat...
Omat musiikkimieltymyksesi voit myös unohtaa, "en mä jaksa aina kuunnella tuollaista mörinää ja pauketta" samoin urheilun seuraaminen televisiosta on mahdotonta koska sieltä tulee aina joku vitun sinkkuelämää tms elämää suurempaa jota naisen on yksinkertaisesti pakko katsoa.
Älä vaan tee sitä virhettä että sijoitat tietokoneen makuuhuoneeseen sillä silloin sen käyttäminen iltakymmenen jälkeen on mahdotonta koska se pitää niin kauheaa hurinaa. Ja ne johdotkin ovat niin ruman näköisiä.
Äläkä edes kuvittele ostavasi enää koskaan mitään kaiuttimia, stereoita tms koska ne ovat niin rumia eivätkä ne sovi asunnon sisustukseen.
Hyväksy se että television päällä on hajukynttilä. Itse asiassa niitä on lähes joka puolella asuntoa. Ne on niin kivoja mutta niitä ei saa polttaa koska sitten ei ole enää kivannäköisiä.
Kannattaa varautua myös siihen että rento kavereiden kanssa
oleskeleminen asunnossasi on historiaa. Jos kaverit tulevat käymään, siivotaan ja leivotaan koska nainen ei halua että ihmiset luulevat että teillä on sekaista. Lisäksi on mm pakko aina ostaa/leipoa jotain jos joku kaveri sattuu tulemaan "kylään". Kahvi juodaan sellaisista pirun pienistä kupeista joita joutuu vetämään joku 5-6kpl että saat
kahvihimosi tyydytettyä. Kahvipannu pitää myös pestä joka kerran jälkeen kun sitä on käytetty. Kaverisi ovat muuten kaikki sinulle huonoa seuraa ja lisäksi suurin osa heistä on juoppoja luusereita naisesi mielestä.
Voit unohtaa kumipitsan syömisen samalla kun katsot leffaa koska
A) se on niiiiin epätervellistä
B) olohuoneessa ei saa syödä ettei limenvärinen sohva likaannu
C) et halua enää katsoa leffoja koska ainoa vaihtoehto on romanttiset komediat. "en mä halua katsoa tuollaista väkivaltaa", lisäksi naisille on yksinkertaista mahdotonta keskittyä elokuvaan koska samalla pitää lakata kynnet, föönätä, meikata, kihartaa hiuksia jne. Saat vastata koko ajan kysymyksiin "Kuka tuo on" "siis kuka tuo on ja mitä se tekee, miksi se nyt noin tekee". Elokuvanautinto on pilalla koska kuulet samalla mitä Petra on tehnyt viikonloppuna ja miten hänen poikaystävänsä Sami on siihen suhtautunut. Voisit muuten syödä vähän enemmän noita kasviksia.
Et tule enää ikinä löytämään mitään tavaroitasi koska nainen sisustaa ne kerran viikossa eri paikkaan. Avaimien pitäisi olla marimekon unikkokuvioisessa avainkaapissa mutta eihän niitä sieltä löydy koska tosiasiassa sinne mahtuu noin kolme avainta. Sen sijaa ne ovat eteisen lipastossa pienessä pahanhajuisessa peltipurkissa (löytyi kirppikseltä) jonka kantta on vaikea avata. Kaiken lisäksi se koko vitun lipasto seilaa ympäri eteistä vaihtaen paikkaa joka viikko. Ja arvaat varmaan kuka sitä vanhaa painavaa lipastoa raijaa joka viikko paikasta toiseen..
"koitas laittaa se tuonne kulmaan.. Ei, ei sovi tuon sammakkopatsaan kanssa yhteen, koitas kantaa se tuonne kulmaan... ei sitä sinne voi laittaa, tulee huono feng shui....Koitapas kantaa se tuonne..."
Mitään elintarviketta ei voi pitää alkuperäisessä pakkauksessa vaan kaikki on sullottava pienen pieniin purkkeihin ja kippoihin jotka ovat epäkäytännöllisiä ja "tosi kivan näköisiä". Kaikki purkit ovat samanvärisiä ja ne on sijoitettu kaappeihin sellaisella logiikalla että kaapista on mahdoton löytää yhtään mitään. Varsinkaan kun purkkien sisältö vaihtuu kerran viikossa.
Viikolla juomisen voit unohtaa, samoin sen että otat illalla pari kaljaa. "Pitääkö sun aina juoda.. Sulla on pian samanlainen kaljamaha kuin teidän isällä". Dokaaminen kavereiden kanssa asunnossasi vaihtuu "Kutsuihin" joissa on pelkästään pariskuntia, taustalla soi hiljaa Ricky Martin tai Ultra Bra ja pöydällä on lukematon valikoima erilaisia pikkusuolaisia. Muista käyttää lautasta ja lautasliinaa. Lisäksi siellä haisee ne vitun tuoksukynttilät."
Oho nyt tuli kyssiltä painavaa asiaa[emoji1]
Pitää varmasti paikkansa monelta osin!
Itse en myönnä lukeutuvani tuohon kastiin tai joltain osin kyllä, mutta aika vähän.
Aina olen tykännyt tehdä ns.miesten töitä ja oon ollut kiinnostunut jo pienenä enempi puutöistä kuin neulomisesta[emoji4]
Autoa osaan ropata vähän ja renkaat oon liki aina vaihtanut ite sekä pösöön että hiluxiin.
Tuoksukynttilät hyi saatana, koska migreeni ja mun kissoista tulis soihtuja[emoji38]
Tykkään kyllä välillä bling blingistäkin[emoji7]
Muhun kyllä pätee useempi kohta :lol: Ei kaikki sentäs. Mun suosikki on tuo "outo vaniljatangon tuoksuinen hajusaippua jolla ei saa pestä käsiä". :lol: NE on Lushin saippuioita, ja ne on aarteita joihin miehet ei saa koskee likasilla käsillä. Miehet ei tajuu tämmösiä nii ne saa pestä paskaset kätensä ihan tavallisella käsisaippualla, ei helmiä sioille :rolleyes: Mulla on pari tuoksukynttilää mut niitä ei tuu poltettua ku vaik mulla ees ole mitään hajusteyliherkkyyttä niin niistä tulee helposti huono olo, ainaki joistain. :blink:
Itse asiassa mähän kävin vahingossa lushin liikkeessä stadissa viime la[emoji14] se oli kuin karkkikauppa, en oo eläissäni nähnyt niin kauniita saippuoita!