Kissat on ihan parhaita<33 Ottaisin heti lemmikiksi jos olisi isompi kämppä ja en olisi aina menossa jonnekin. Porukoilla ollut aina kissoja ja ne on aina ollut superherttaisia ''kusipäitä'' Jossain vaiheessa pakko ottaa joku orpokisu hoitoon :)
Printable View
Kissat on ihan parhaita<33 Ottaisin heti lemmikiksi jos olisi isompi kämppä ja en olisi aina menossa jonnekin. Porukoilla ollut aina kissoja ja ne on aina ollut superherttaisia ''kusipäitä'' Jossain vaiheessa pakko ottaa joku orpokisu hoitoon :)
Mä aloitin tänään projektin kissojen kiipeilypuu, pääsin hyvään alkuun kunnes tyssähti siihen, että ihanat pojat tuli äitiä moikkaamaan[emoji7] no huomenna jatkuu...siitä tulee upee kunhan valmistuu, vaikka itse sanonkin[emoji4]
Kitecattukset kyllä on <3 Varsinkin tuo markan kissa on hellyyttävä killisilmäinen luiru :love: :lol: Ja maailman rohkein kissa! Ostettiin tänään dysoni niin burmankassi on saunassa piilossa ja suunnilleen paennu jonkun lattiakaivon kautta ulos, niin markka tuijottaa silmät kierossa vieressä vaan ja tyyliin jahtaa imurin suulaketta. WTF :eek: :lol: Ja siis tuo markan kissa tulee siitä, että kun meidän kaverilla oli eka toi burma ja ne hommasi tuon mustan pienen maatiaisen sille kaveriks, niin tää maatiainen on sitten tehny tihutöitä ja on villimpi ja tottelemattomampi mitä burma. Ja sitten kun katottiin että sen silmätkin kattoo ristiin, niin tää kaveri totes vaan että noh, markalla saa markan kissan. :lol: Se on kyllä aivan ihana epeli <3 On tietty burmakin, mutta tää markan kissa pälliydellään saa vielä ekstrasöpöyspisteet <3
Mun kissoista toinen on rohkea ja toinen taas traumatisoituu ihan kaikesta.Tänään on porat ja pistosaha huutaneet eikä noi näytä olevan moksiskaan[emoji4] mutta molemmat pelkää eniten pyykkitelinettä[emoji23] sen kun ottaa esille niin kissat häviää....
Maine coonit ollut jo vuosia mielessä mut hinnat plus kaikenmaailman näyttöshowmeiningit ikinä napannut joten nyt peruskatit ollut mielessä. Olen aina digannut ihan perus maatiaskissasta. Helppohoitoinen, osaa olla yksin ja syö mitä vaan. Kokemusta nyt kolmesta maatiaiskisusta ja osaa olla ''ihmisiksi''. Ilmasiksi saa joka paikasta ja oman kokemuksen perusteella luonne ollut aina erittäin hyvä joka katin kohdalla. Kun ei noita ''parempia puoliskoja'' näytä olevan eikä tulevan niin kissa voisi olla hyvä ratkaisu. Parin peruskatin kanssa pystyi jopa ulkoilemaan remmien kanssa ilman, että kissa veti pultit tai muuta kummallista. Opetan kyllä ehdottomasti kissan käymään pöntöllä jos ei opi niin ei hiekkalodju niin paha ole :D
Eihän cooneja tarvii missään näyttelyissä käyttää, ostaa kotikissaksi niin saa halvemmalla, mutta se pitää leikata ettei lisäänny ja niillä on virheitä joita näyttelykissoilla ei saa olla.Toki ei aina, mutta usein.Mulla on ragdolleja kotikisseinä..en tosiaan kuulu niihin jotka jaksais ravata näyttelyissä.
Aika hyvin että pistosaha ei haittaa mutta pyykkiteline on liikaa :lol::lol::lol: Kissojen sielunelämä on kyllä vähän vaikeeselkosta välillä :laugh:
Huomaa luonne-eron noissa kissoissa hyvin ruokkiessakin, markan kissalle maistuu kaikki ja sitten tuota burmaa meinaa saada syömään millään. Oon maanitellu sitä ja vein sille ruokaa jopa saunanlauteille jos se haluaa mieluummin syödä siellä ylhäisessä yksinäisyydessään mutta ei. Sitten jossain välissä jo kuuntelin että nyt se syö! Nyt liikkumatta! Sitten kun se lähti niin menin katsomaan niin olihan se "syöny", nuollu vaan ne kastikkeet lihapalojen ympäriltä :lol: Kissan herkkupaloja se syö kun ensin hetken empii, mutta ongelma on se että markan kissa ehtii usein viedä sen nenän eestä ne herkkunapit sillä aikaa kun ylhäinen burma nirppailee. :rolleyes:
:lol: No ei oikeet, mutta markan kissasta kaveri puhuu markan kissana kun se kissoistaan puhuu, sen verran se heitto jääny elämään :lol: Burmaa kutsutaan ihan nimellä, mä oon ite keksiny ton burmankassin sen lempinimeks :D
Noh taidan kuitenkin valua sihen ''peruskissa'' kategoriaan. Sopii paremmin budjetille ja voidaan yhdessä sitten syödä perunamuussit nakeilla ja herneillä niinkuin porukoiden kissat :D Kesällä saa sitten spesiaalimättöä kuten jänistä yms jousella ammuttua. Iskipäs kova kissakuume ja metsästushimo :thumbup:
Ihanat lempinimet kuitenkin tuittu[emoji3] mullakin on ollut maatiaisia, vuosia sitten kävin kissanäyttelyssä ja hullaannuin siellä ragdolliin jostain syystä.Montaa viikkoa ei mennyt niin ostin kaksi kissaa ja on ne luttanoita[emoji173]
Vitun ärsyttäviäkin välillä ihan kuin ihmisetkin, mutta lohduttavat eivätkä tuomitse, auttavat vaikeina aikoina eivätkä jätä[emoji173][emoji173][emoji173]
Nyt nukkumaan, aamulla lenkille aikasin[emoji123]
Mä aattelin ihan samaa et Miru vaiensi forkan :)
Nyt ei ehdi nukkumaan. Kohta alkaa curling :)
Aamulenkistä ei tietoakaan...
Kiihkeää kamppailua:laugh: tauon paikka
4 points. :thumbup:
Tuoksuu voitolta:thumbsup:
Mikäs lehiksen polvessa on[emoji50]
Mulla on nivelrikkoa varpaissa ja jalkapöydissä, kivut on jokapäiväistä mutten anna haitata.Välillä on pakko pitää taukoa, kun ei pysty[emoji20]
Näillä mennään kun ei muuta voi.
Kissojen puu edistynyt ok, vielä maalauksia, pehmusteita ja narua tolppien ympärille niin avot[emoji3]
Siinä[emoji2]Liite 31947
.
Ei lääkkeet auta paitsi panacod ja burana yhdessä, jos oikein pahalta tuntuu, mutta migreenin takia joudun noita syömään muutenkin niin yritän vältellä.Asenne auttaa myös vaikkei aina tunnu siltä jos on paha päivä.Mulla on erittäin korkea kipukynnys ja oon hyväksynyt tän rikon osaksi itseäni joten [emoji6] Viime vuosi oli elämäni paskin ikinä ja nyt on pakko tsempata, että pääsee normaalien ihmisten tasolle[emoji16]
.
Uuh migreeni aivan perseestä. Onneksi nyt vähenemään päin ollut nuo migreenikohtaukset. Kauhee tunne kun ensiksi puutuu sormenpäät ja lopuksi puutuu vasen puoli naamasta eikä näe sivuille hyvin. Tausta näkyy mutta ei esimerkiksi heiluva käsi tai mikään liikkuva. Sitten se päänsärky silmän kohdalla, menee kyllä täysin toimintakyvyttömäksi. Lääkärit ei aikoinaan uskonut millään. Luulivat, että haluan vain jotain ''ryynejä''. Halusinkin jotta ei tarvisi kärsiä migreenistä. Nykyään migreeniä suunnilleen kuukauden parin välein ja yleensä menee koko päivä toipuessa. Luulen, että alkoi ala-asteella kun tuli aika kova isku vasempaan silmään, sen jälkeen migreeniä tullut.
Itsellä ei pienintäkään migreeni-taipumusta. Lämpöhalvauksen jälkeen olen oppinut että koskaan ei vähätellä migreenistä kärsiviä. Pahimmillaan päänsärky voi olla sitä luokkaa että vetää itsensä mielellään jojoon että se loppuisi.
Ja minulla on sentään "idiopaattisesta" päänsärystä kaikenkattava kokemus. Mikään ei sitä luokkaa, ei lähellekään.
Pahimmillaan migreeni on sitä, että oksettaa koko päivän ja joskus harvoin kipu on niin kovaa, että itku tulee[emoji22] onneksi harvemmin.
Viime vuonna tein oman ennätyksen saamalla migreenin lähes joka viikko..stressi ym.
Tänään fysioterapeutin käsittelyyn, nikamalukko niskassa joka lisää päänsärkyjä.
Asiat vois olla paljon huonomminkin, en ole kuolemansairas tms.Kesää odotan kovasti, paljon suunnitelmia ja hyviä sellaisia[emoji3]
Kaaduin 1.2 keskiviikkona pihalla kun tulin naapurilta, vain vahvaa kahvia nauttineena. Alkuun ei ollu erikoisen kipeä mutta sitten yöllä jo ennestää turvoksissa ollut polvi turposi [emoji21] hyvä että farkut sai vedettyä lauantaina kun päivystyksessä kävin, kahtena päivänä lisää käyntejä (mm. Ultraääni) ja keskiviikkona kirurgiselle kuulemaan tuomio. Nyt tuo on maatessa melkein kivuton mutta seisoessa ja kävellessä ei kestä ellei ole tukea.. keppejä
Lähetetty minun SM-J730F laitteesta Tapatalkilla
Lehiksen polvelle paranemisia.
Migreeni on työmaalla v...mäistä koska joka toinen esimies luokittelee migreeninkohtauksen parissa kärsivän lusmuksi ja saikun kalastajaksi.
Huom ! Ei ole minun kanta. Mutta istunut palavereissa joissa johto keskenään nauraa ja pilkkaa siitä kärsiviä. [emoji849]
... niinkuin muitakin sairauksia. Pahin esimerkki oli kaveri jolla käsi paskana. Luunmurtuma. Työnantaja ja työterveys pakotti töihin koska ei kuulemma 100% työkyvytön. Sitten kesken päivää kun ei pystynyt kivuilta olemaan ja soitti esimiehelle, niin tämä vastaa "pitääkö sitä kättä heiluttaa kuin 'insert kuuluisa kävelyurheilija' ". Keskustelua kuulemassa ja naureskelemassa (joo, terveystietojen luottamuksellisuus..[emoji37]) parikymmentä esimiestä. Näin pörssiyhtiöissä.
Kerran on yksi koulutuspäivä melkein kokonaan uhrattu sairauskoodien opettelemiseen. Ja kerrottu mitä koodeja ei suvaita. Lenssu tai itsensä telominen puolivartalokipsiin on ainoat "hyväksytyt" sairaudet, joista ei saa ikuista merkintää.
Lehikselle paranemisia myös täältä[emoji11]
Tiedän myös pomoja keille mikään saikku ei kelpaa, paras oli 20 vuotta sitten, kun olin vielä kokkina hotellissa ja työkaveri sairastui keuhkokuumeeseen.Pomo soitti sille ja sanoi ettei usko, että tulehan käymään näyttämään itseäs.No eihän se tullut, kun oli sairaalassa tiputuksessa[emoji17]
Pomo kävi kuitenkin siellä tarkistamassa..oli harvinaisen mulkku tapaus, pomo siis[emoji35]
Aika vmäinen pomo jos sairaalaan tuli kyyläämään. [emoji50]
Kyllä meillä saikku "kelpaa". Toki pitää olla oman TT-lääkärin kirjoittama. Sairauskoodien mukaan vaan luokitellaan joko uraohjukseksi jolla viikonloppuna vähän repesi (se puolivartalokipsi), tai has been -ihmiseksi, josta pitää hankkiutua eroon, viimeistään seuraavissa YT-neuvotteluissa.
Firman luottamusmies käy joskus moikkaamassa ja kiroilemassa. Minä olen sille lähin olkapäätä muistuttava.
Pää kipeä kohta viikon. Onneksi nykyään ei juuri enää ole täysin rampauttavia migreenejä, on vaan tätä kuvotusta ja jompikumpi puoli päästä kipeänä päiviä. Niskoistahan se alkaa ja jatkuu huonoilla unilla ym. Ibuprofeenia päivittäin ja alle esomeprazolia, jotta vatsa kestäisi. Ja etätyöskentelyä, jotta voi ottaa vähän rennommin.
Meidän firmassa ei muutenkaan juuri sairauslomia pidetä vaan ollaan sitten ehkä etänä. Pari kertaa olen sanonut, että josko et tulisi influenssasi kanssa toimistolle. Äly hoi. Ihme työn sankareita.
Fyssarilla käyty, hitto miten alkoi veri kiertämään[emoji3] naama punaisena poistuin kotio.Meni n.5 minaa niin alkoi jalat ja koko kroppa kihelmöimään ja lämpenemään..oon kuulemma tukossa koko muikkeli, joutuu menee vielä muutaman kerran.Olo on ihana ja väsyttää[emoji42]
Itsekin kävin fyssarilla tänään, olkapää ollut jumissa jo jonkin aikaa. Makaamaan, niks naks, ja nyt on hyvä. Jumppa ohjeet mukaan ja ruokkiksella jumpataan. [emoji23]
Pari kertaa oon nyt käynyt faskiamanipulaatiossa. Saman päivän iltana ollut ihan pieksetty olo mutta kun siitä yli pääsee niin ihan mielellään uudestaan menee. Lonkka vihoittelee niin perkeleesti. Rasvanippa pitäs vissiin laittaa.
PÖSÖ MENI KATSASTUKSESSA LÄPI!
Ei oo todellista, oon onnellinen
[emoji16]