"The hole is too small!" pbusardo™
Printable View
"The hole is too small!" pbusardo™
Vika voipi olla just siinä että niissä mukana tulleissa cartoissa se reikä on yksinkertaisesti liian pieni ja ei nouse nesteet cartoon, ja voihan ne cartotkin olla susia, itsekkin tilasin bogen steel cartoja 10 kappaletta ja kaikki 5 mitä nyt olen testannut niin kaikki ovat paskoja, ei ime tarpeeksi nestettä vanu, ja silloin tulee palaneen maku. Ja kun se palaneen maku tulee, niin silloin peli on todennäköisesti menetetty, vaikka carton saisikin pelaamaan, niin se villa on sen verran jo kärtsännyt että antaa sitä palaneen makua vaikka carto muuten toimisi.
Jep, kiitoksia vastauksesta. Toi yks karto nyt on ainakin aivan tuhannen paskana, pelkästään kun kävelee sen ohi niin haisee palanut :'(
Tuon yhden sain nyt jotenkin ainakin pelittämään, täytin ruiskun kanssa hyvinkin kosteeksi ja pistin tankin päälle, imeskelin aluks hiukan voimakkaampia ja pidempiä imuja ja nyt näyttäs että se lähti kyllä pelittämään. Katotaan nyt saako kokonaista tankillistakaan imuteltua ennen kuin seuraavat ongelmat ilmenee. :P vaikeita ensiaskelia tankkivapoiluun.
Mikään huono ehdotus ei ole sen reijän suurentaminenkaan siinä cartossa. 8)
Ei riitä, tee 5 - 5.
Ruuvi on parempi kuin naula, kärki yleensä hyvin erävä ja jenka estää uppoamisen liian syvälli. Taitaa joku terassiruuvi olla itsellä käytössä.
Alareunaan, siis niin ettei tankin tiiviste tuki, iskin kolme reikääeri puolille cartoa ja pari lisää senttiä ylemmäs. Ja voi kun MapleWood taas maistuu hyvältä. Aiemman carton kolme reikää eivät ilmeisesti päästäneet tarpeeksi nestettä vanuun. AppleWood taas on notkeampaa.
Enpä kuitenkaan muista kenenkään kirjoittaneet, että oliis liian monta reikää tehnyt. Liian syvää ei saa tehdä ettei mene imuputkeen.
Omasta mielestä cartotankille parhaiten toimii edelleen se 1-2 dremel-viiltoa riippuen nesteen VG-pitoisuudesta (ehkä 50-50:lle tekisin jo toisen viillon). Dremel-kopion hintakaan ei taida liikkua kovin korkealla, parillakympillä lähtenee. Suosittelen, varsinkin jos muuttuu kartotankkien hevijuuseriksi kuten itse muutuin.
Nakutin kanssa tossa päivällä ruuvilla tohon joku 6 reikää, 3 lähekkäin ja 3 toiselle puolelle. Nyt kurlaa kyllä ihan helvetisti ja jos hiukankin lujempaa imee, niin on mehut suussa. Tais mennä vähän liian syvälle? :D Se putki ilmeisesti siellä keskellä nyt siis päästää myös nestettä sisälleen, joten saa heittää ton kait menemään. :P Jos kokeilis rautasahalla vielä nikkaroida niitä viiltotyyppisiä, niin ei menis ainakaan niin helposti niin syvälle. Postailen että miten käy D:
Mitäs kartojen akkupäässä olevien ilmareikien säätö vaikuttaa? Mulla on edelleen tankin kanssa ongelmana akun kastuminen ja liemet suussa. Dremelillä tehty viilto kylkeen, eikä pitäis olla liian syvä.
Alkaa loppumaan usko tankkeihin. Kahta kartoa kokeillut ja molemmilla samat ongelmat.
DTC cartot pitää aina esi täyttää ja hyvin tai palaa heti ainakin minulla.Eli ensin täytän sen kunnes valuu ulos ja sitten vasta isken sen tankkiin kiinni tankkiin nesteet.Kun höyryttelen ja tuntuu yhtään kuivalta imaisen nopeasti sekä lyhyesti ja taas pelaa.Ei tarvita lisäreikiä ja hyvin pelannut ihan VG nesteelläkin.
En minäkään ole lisäreikiä näihin puhkonut, 5 tankkia käytös ja muutamassa jo toinen karto menossa (makua vaihdoin) eikä yksikään ole vuotanut (kop kop) jos tuntuu kuivalta imaisen voimakkaasti ilman virtaa ja nesteen siirtmynen kartoon näkyy tankkiin tulevista ilmakuplista :)
Itelläkin meni kyllä jo usko DCT-tankkeihin, tai ainakin siihen, että niiden kanssa vois turhia säätämättä höyrytellä huoletta. Jotkut on toiminu ihan ok ja toiset taas ei ja sama myös niissä kartoissa. Luottaa niihin en oo kuitenkaan voinu.
Siksi oon siirtyny J-tankkeihin ja Bogen normikartoihin. Nyt homma skulaa, niinkuin sen pitää. Slottaus vaan karton kummallekin puolelle (slotti on minusta parempi kuin reikä, mutta lienee mielipide kysymys), akkupäästä litkut tankkiin ja vielä karton täyttö huolella hätäilemättä. Nyt toimii homma hienosti ja karton vaihto on helppoa, vaikka liemet olis tankissa ja voi keskittyy tärkeimpää eli höyryttelyyn. Todellakin pienen lisäinvestoinnin arvoinen yhdistelmä. Tankki on myös tiukka kartoon, joten ei oo suurta vaaraa liukumista ja pysyy hyvin menossa mukana duunissakin haalarin rintataskussa kytkettynä MadVapesin VV Boxiin.
Varmasti Artic-tankki on yhtä hyvä, mutta en oo vaan malttanu oottaa ja J-tankkia on saanu heti. (1,5 viikkoa tilauksesta aina tullu)
Mistäköhän mahtaa johtua yhtäkkinen eGo 900mAh akun OSITTAINEN simahtaminen?
Ongelma on siis tämä: minulla on kaksi eGo 900mAh usb-passthrough akkua. Tähän asti olen neljä päivää, eli koko höyryttelyhistoriani, käyttänyt vain toista niistä. Minulla on mega dual coil kartomisaattori täytettynä lempinesteelläni ja sitä olen eniten höyrytellyt. Kannan kuitenkin mukanani myös paria xl dual coil kartoa jotka on täytetty sitten eri nesteillä. Tänään töissä vähän ennen lopettelua ruuvasin taas mega dual coilin irti ja vaihdoin vaihteeksi omenaan. Höyryttelin tätä loppupäivän ja tulin kotiin, jolloin teki mieli taas lempinestettäni. Ruuvasin mega dual coilin kiinni mutta imiessäni tuli vain ilmaa, ei siis höyryä ollenkaan. Karto ei siis kuumentunut, akku ei antanut sille potkua. Akussa kuitenkin palaa näppäinvalo kun sitä painaa, mutta tosiaan pelkkää ilmaa tulee läpi. Tätä hetken ihmeteltyäni muistin vara-akkuni ja päätin kokeilla asiaa sillä.
Vara-akulla homma toimi taas loistavasti ja höyryä tuli mega dual coililla kuten pitikin. Mietin että ei helvetti, neljässä päivässäkö eka akku levisi ja ruuvasin tähän "rikkinäiseen" akkuun vielä pienemmän xl dual coil karton kiinni. Hmm, sehän toimii ihan normaalisti. Höyryä tulee. Irrotin mega dual coilin vielä kertaalleen siitä ihan uudesta akusta ja laitoin tähän vanhaan kiinni, taas sama homma, pelkkää ilmaa. Koitin vielä puhdistaa "navat" sekä akusta että kartomisaattorista, samalla tuloksella. Uudella akulla toimii.
Yhteenveto (tl;dr): Neljä päivää käyttämäni akku ei anna potkua mega dual coilille mutta muut, pienemmät kartot toimivat. Vika ei ole kartossa sillä se toimii toisella akulla.
Itsellä kävi melkein sama homma, ratkesi kun kiristin vaan hiukan tiukempaan karton kiinni. En tiedä miten ei mukamas saa kosketusta mutta tuo auttoi itselläni.
Klooniakuilla on käynyt mulla usein niin, ettei kontaktia kartoon synny, ilman että akun napaa "kaivelee" ylemmäs jollain sopivalla työkalulla. Merkkiakulla ei ole tätä tapahtunut.
Pienellä ruuvarilla, neulalla tms. akun napaa vähän törkkii sivuilta, niin se nouseepi hieman ja alkaa toimia.
Vika ei ole kartossa eikä akussakaan. Jos molemmat toimivat kuitenkin ristiin, siinä "rikkinäisessä" akussa on akkunapa painunut hieman alas. MDCC tekee juurikin tuota. Nosta sitä napaa jollain, esim klemmarilla tms jonka vaan saa sinne väliin, niin pitäisi taas toimia...
e: Jarif oli nopeampi O0
Itse tykkään ennemmin nitkutella akkuun kiinni tulevista vehkeestä(cartot, atot, yms)keskinapaa, ne kun ovat halvempia, niin ei harmita jos menee pashaks. Ärsyttäis jostain monen sadan modista rikkoa liitin taalan karton sijasta.