Mä ostinkin nallekarkkeja. Oiskohan kolmas kerta tällä vuosikymmenellä, kun ostan karkkia ellei tummaa suklaata lasketa. Ja sitähän ei lasketa, koska se on terveystuote.
Printable View
Mä ostinkin nallekarkkeja. Oiskohan kolmas kerta tällä vuosikymmenellä, kun ostan karkkia ellei tummaa suklaata lasketa. Ja sitähän ei lasketa, koska se on terveystuote.
.
Mä vaan syön ne karkit, enkä kattele niitä. :D
Mää kattelen kuvioita, ja värejä, ja Fizzy Popit on mun suosikkeja paitsi ihanan maun myös aivan ihanan ulkonäkönsä takia! :love: Pastellinsinisenpinkkejä sokerisia colapulloja, ja sit ne kirpeet sateenkaaren väriset remmit joista hampaatkin sulaa, aah! :drool:
Perinteisistä karkeista tuli mieleen, että voi kuinka pienenä aina harmitti kun mummeleilta sai mummelikarkkipusseja. Kettukarkkeja, Fazerin parhaat pussin, hirveimmillään jotain kurkkueukaliptuspastilleja, jotain vitun kovia hedelmäkarkkeja :crying: tai se tunne kun mummolla on tarjolla "suklaakonvehteja" ja kun purasee onnessaan sen niin suuhun valu pistävän polttavat liköörit. :crying: Sylje siinä sit servettiin ja heitä johonki pöydän alle piiloon :lol:
Ne neliönmuotoiset ikivanhat kurkkukarkit (joissa kivat uurteet) on sairaan hyviä. Nimeä ei ny muista. Muuten kyllä samaa mieltä.
Aa nii sää puhuit irtsareista eli irtokarkeista varmaa. On noilla kiskoilla edellee jotain karkkeja myynnissä, tyyliin 20 senttii joku oukkidoukki :lol:
LOL no mitä kuunnellu oululaisten rutkututa kuinka taso laskee ja laskee vaan niin senhän olis pitäny jo maankin aueta järvärin alta ja se olis ny varmaan lähestymässä jotain ikiroutakerrosta. Koskee montaa muutaki asiaa josta ihmiset valittaa että taso laskee, no miten se taso voi enää laskee jos se on 20 vuotta laskenu, tyyliin sillonhan grilliluukkuna olis katuviemäri ja sieltä myytäs metaanikaasuilla grillattua rottaa
.
.
Oon kuule huomannu tässä muutaman vuoden aikana mitä oon täälä asunu :D
Budapestit on viharikos ihmiskuntaa vastaan :sneaky: Viennetan muistan että mummi osti sitä kun olin pieni ja tykkäsin siitä, en tienny että sitä vielä on :D
.
Nää on ainaki niitä pahoja :thinking:
https://www.hongkong.fi/i/hkg/641140...$&img404=fb_fi
Noi on just niitä kirkkopastilleja.
.
Uaaah. Aivan kamalia. Mummot pakkosyötti noita aina kirkkoreissulla. Thyi. Sitten niitä kaivettiin sen kapisen veskan pohjalta kun pussi oli revenny. Toista oli pectukset, ah niin nameja.
.
.
Mutta kettukarkit on sillai ironisesti hyviä. Kerran ostin aikuisena ja hauskasti sokeri ratisi hampaissa.
Niillä on kyllä semmosta hienoo nostalgia-arvoa. Niinku kiss-kiss karkeillakin :love: Helsingissä kluuvikadulla on Fazerin alkuperäinen myymälä ja siellä myydään edelleen ihanissa peltirasioissa kiss-kissejä <3
Ysäriltä mun ekat makumuistot on eikä säväyttäny :D