Kyl tää marraskuu on vuoden ankeinta aikaa. Vois vaan nukkua koko ajan. :glare: Haluun mennä talviunille, niinku muumit. Ne herää ehkä vaan jouluks ja menee sit taas nukkuun siihen asti että aurinko alkaa paistaa.
Printable View
Kyl tää marraskuu on vuoden ankeinta aikaa. Vois vaan nukkua koko ajan. :glare: Haluun mennä talviunille, niinku muumit. Ne herää ehkä vaan jouluks ja menee sit taas nukkuun siihen asti että aurinko alkaa paistaa.
Joo, marraskuun ja maaliskuun vois poistaa kalenterista[emoji2]
Pitää googlata kuka on Malcolmi
Kieltämättä maaliskuu (ja oikeestaan huhtikuukin, onhan biisikin että huhtikuu kuukausista julmin) on jollain omalla tavallaan outoa aikaa. Silloinkin helposti masentaa jostain käsittämättömästä syystä vaikka aurinko paistaa, mutta siinä on vaan semmonen levoton ja ahdistava lisämauste tähän kaamosmasennukseen verrattuna.
Mut kevättalvellahan kai vanhukset kuolee eniten ja sit hulluilla lähtee viiraamaan oikein kunnolla. :D
Yritän tehdä joulukortteja apulaisen kanssa[emoji16]https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...5b5185150b.jpg
Moni kakku päältä kaunis[emoji3] tää on tosi rasittava välillä, kun on liiankin sosiaalinen ja en saa hetken rauhaa.Kuitenkin samalla ihana löllykkä jota voisi palleroida koko ajan[emoji173]
.
No empä tiedä, tää on nyt 8 vuotias eikä loppua näy[emoji16]
Ei varmaan yllättänyt ketään :D
Liite 31667
.
Elämä muistuttaa 1960-luvun kauhuelokuvia https://www.hs.fi/tiede/art-2000005454757.html
Hö. Johan tuo on tehty. Fake News.
https://images.duckduckgo.com/iu/?u=...Fgiphy.gif&f=1
Ainakin vanha hokema "sama pää kesät talvet" asettuu ihan uuteen valoon. Sooo old-fashioned.
Marraskuussa on se hyvä puoli, että voi polttaa kynttilöitä <3 Kynttilänkulutus viikonloppuisin alkaa vaan olla melkonen kun hämärää on jo kolmelta.
Mä taas laitoin kattoon 17W 1800lm 6000k led-lamppuja. Nyt on valoisaa.
Tänään se sitten tapahtui, nukuin pommiin[emoji33]
Ei se herääminen ole ongelma, unohdin laittaa äänet päälle[emoji53] herään joka aamu 5-5.30 itekseen..jopa vkonloppuisin.Luulin tänä aamuna heränneeni vielä aiemmin ja oottelin, että kello herättää.Mitään ei tapahtunut ja kello olikin jo 6.45 [emoji23]
Olipahan viihdyttävä matsi tuo Sevilla - Liverpool :cheer:
.
Herääminen tähän aikaan vuodesta on ihan perkelettä. Herään yleensä kohtalaisesti mutta eilenkin vasta snoozella. Onneksi on liukuvat työajat.
Asiasta hepokattiin. Viime aikoina olen saanut tahatonta huomiota tuolla höyrytellessäni. Teinipojat kommentoivat. Tässä yksi päivä joukko ehkä 13-vuotiaita alkoi kimittää "vape nation! vape nation!" Mitähän siihen sitten pitäisi vastata. Toinen ryhmittymä, joka kiinnittää huomiota, ovat koirat. Toki minäkin niitä möllötän, kun toivon pääseväni rapsuttamaan, mutta koirat tuijottavat kiinteästi ja tekevät jopa äkkiliikkeitä lähelle päästäkseen. Luulen, että niitä kiinnostaa haju ja se, että jotain on suussa, ja ajattelevat, että tätillä on jotain herkkuja.
Ai että mikä ihana pyöräilykeli. Varsinkin jos tykkää jäisistä minitikareista silmissä. Olispa kesä.
Ja ehkä se, että koirat huomaavat heti niin herkästi koiraihmisen. Oma koirani ei juuri reagoi höyryttelyyni. Tai joo, onhan se oppinut sen että kun haen kahvikupin ja modin se tietää, että kohta päästään parvekkeelle kuikkimaan ohikulkijoita.
Kissat tykkää musta. Kävin pitkästä aikaa yhdellä kaverilla kylässä ja niillä on kissoja, sanoi että tuo yksi on ujo ja siellähän se ujo kurkisti huolestuneesti mua kulman takaa. Puoli tuntia ja se oli tullut oma-aloitteisesti mulle silitettäväksi ja kellahti lopulta maaten. Kaveri ja sen mies oli että :o se ei ikinä anna kenenkään silittää. Salaisuus oli ehkä se että jos eläin vaikuttaa epävarmalta en kiinnitä siihen huomiota. Joku aika sitten olin kävelemässä johonkin ja näin jo kaukaa kissanulkoiluttajan (:lol:), niin mun lähestyessä kissa tuli pois ojasta ja lähti kävelemään tien yli häntä pystyssä silmät sikkurassa mua kohti sillee että moi kaveri vaikken siihen oma-aloitteisesti kiinnittänyt huomiota. :love: Kissan kävelyttäjä nappasi sen lopulta kainaloon että pääsivät jatkamaan matkaa. :D
"Muina naisina" pääsee villieläintenkin lähelle. Jos kävelee rauhallisesti lähemmäs ja eläin alkaa tuijottaa jännittyneenä niin pysähtyy, seisoo hartiat rentona mahdollisimman vetelän näköisenä eikä katso sitä suoraan. Pään/niskan asennosta, hännästä jne. näkee kun se ihmeteltyään vähän rentoutuu. Vaikkapa peuralla pää vähän laskee ja suu alkaa taas jäystää taas sitä suuhun jäänyttä ruohotukkoa niin sitten voi taas mennä vähän lähemmäs. Peuroja pääsee tosi lähelle, ja ne myös tottui muhun. Supikoiratkin on aika kesyjä. Kettuun törmää vaan vahingossa ja sitä ei pysty lähestymään. Hirvien kanssa oon joskus kulkenut iltalenkillä yhtä matkaa, kun ne oli ensin mua hetken tapittanut ja mä esittänyt "ei kiinnosta" performanssin. :D Rusakon kanssa ei voi itse liikkua, mutta se voi rentoutuessaan jatkaa puuhiaan ja pomppia hyvinkin läheltä. Jänikset taas on auttamattoman ujoja ja mäyrät kiukkupusseja, ne on paras jättää rauhaan. :D Oravien ja siilien kanssa voikin sitten ystävystyä kun on kärsivällinen. :love:
Pointsit sulle pyöräilystä. Täällä ei vielä sada mutta on aika napakka tuuli. Ja lainatakseni eräitä viisaita sanoja: kohta sataa.
Mutta mistä ne oikein tunnistaa koirattoman koiraihmisen? Monesti koirat tulisivat tekemään tuttavuutta, mutta omistaja on sen verran sulkeutunut, että estelee.
Kyllä se siitä aikanaan heinänuhaksi vaihtuu? :thinking:Konjakkihan on semmoinen sokeriparfyymi, miten se vois jotain pöpöjä tappaa. Kirkasta viinaa sen olla pitää ja mieluiten tyhjään vatsaan. Näin vanha kansa minulle ainakin opetti, itse en pysty moiseen.
Edit. Tuo Tuitun kissajuttu. Muistelen kuulleeni, että kissat muutenkin tykkää sellaisista, jotka eivät tuijota suoraan vaan pikemminkin välttelevät katsetta. Siitä oli joku tutkimuskin. Minä juuri aina välttelen kissoja, koska olen niille tosi allerginen, ja sitten ne juuri pelmahtavat syliin.
Tuolla on tökkölunta montakymmentä senttiä. Loistava pyöräilykeli.
Kissathan ei tykkää jos käy heti iholle, aina kun kohtaan esim.työmaalla kissoja niin en noteeraa niitä.Tulevat kyllä esittäytymään jos haluavat[emoji4] ja kyllähän noita koiriakin on paljon mun kohteissa, aina ei meinaa töitä saada tehtyä, kun pitää palleroida niitä ihanuuksia[emoji173] tässä yks 11 viikkonen pentu yhdessä kämpässä, kattokaa nyt[emoji173][emoji173][emoji173][emoji173][emoji173][emoji173]https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...97c0f797e1.jpg
Täälläkin on lunta tullut mukavasti vaikka taitaa kääntyä hiljalleen taas vedeksi[emoji17]
Olis kyllä jo nastaa saada pysyvä lumi maahan..no onneksi kohta tulee uunista suklaa-pähkinä-inkiväärikeksejä[emoji39]
Lohduttaudun niillä[emoji3]
Taas se aika vuodesta. Puhelevat et liukasta ois. Helevetinmoinen myrsky ja lunta vaakatasossa.https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...df9d9e8631.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...c0fbbfb5af.jpg
Kirkasta viinaa ja Maukasta makkaraa, serkkupoikavainaa oli Maukka. Ei ole fingeriin tullut tarjottua.
Mulle ei taas kirkkaat maistu, brandya on aina kotona ja konjakkia silloin tällöin, kun joku haluaa pullon antaa. Nuorempana kelpasi viskit, mutta nykyään ei tule niitä maisteltua. Romaten Cardenal Mendoza olis suosikkibrandy, mutta sitä ei saa suomesta. Espanjassa käydessä aina mukaan sen verran kun mahtuu.