Tyyppi laitto roskapussinsa myyntiin. No, ei kai siinä :lol:
Printable View
Päivä mennyt pihalla haravoidessa, ja vielä jäi huomisellekin hommia. En tykkää yhtään ko. puuhasta, mutta onpahan tuokin pakkopulla kohta taas tehty.
Mitä mitä[emoji2] haravointihan on kivaa ja saa reippailla ulkona[emoji173]
Haravointi on helpoin hoitaa bioleikkaavalla ruohonleikkurilla.:teaching:
Morjesta tännekin
No mitä höyris?
Ittellä alko juur viiden päivän vapaat :) nyt vähä pelailla ja höyrytä subvodin molemmat patterit tyhjäksi.
Johan on ilmat. Valkoista räntäpaskaa sataa melkein vaakasuorassa :(
Jos koko yön jatkuu kuten on ennustettu, niin taidan aamulla soittaa pomolle et ei pääse töihin, kun oven takana on 20 senttiä lunta ;)
Liite 31566
Just vaihdettu molempiin autoihin talvitossut, saa sataa vaikka sen 20 senttiä... :)
Kesärenkaat alla vielä mut, ehkä vaihtais viikonloppuna nastoihin. :thinking:
Nurmikko leikkaamatta, lehdet haravoimatta. Ne saa jäädä kevääseen. Kaikkea ei vaan jaksa tehdä.
Mä vaihdoin eilen hiluxiin renkaat ja tänään piti laittaa aura nokkaan[emoji4] Huomenna ehkä aurataan, saas nähdä miten paljon lunta tulee[emoji16]
Toiseen Volvoon ja työautoon oon jo vaihtanut talvirenkaat mutta 940:een en vielä, talvivanteet on huonot mutta renkaat hyvät ja kesävanteet hyvät mutta renkaat huonot joten pitäis irroitella renkaat vanteista ja vaihtaa niin että sais hyvän satsin talveksi. Hommaan sitten uudet aluvanteet ja renkaat kesäks, mut eipä täällä vielä lunta ole ja tuo on kuitenkin kakkosauto/harraste joten ei ole kiire...
Meillä on molemmissa autoissa vielä kesätassut ala ja viime yönä putosi 10cm lunta maahan :D tietää mitä tänään tekee ennenkuin lähtee mihinkään.
Tänään oli meillä renkaanvaihto, koska vaimo on lähdössä huomenna ajamaan Seinäjoen koiranäyttelyyn. Hyvin sattui ajoitus., tännekin tänään vielä riitti pieni määrä lunta piristämään tuota muuten niin pimeää luontoa ☺️
Pitäs se varmaa Oulun korkeudellaki pistää pikku hiljaa kitkat alle mut toisaalta jos haluu että talvi tulee niin ei kannata. Koska jos ne vaihtaa nii sit menee plussalle ja pakkasta ja lunta tulee vasta tammikuussa. Jos ei laita niin sit siellä on pikemmin kuin arvaakaan metri lunta oven takana aamulla :D
Eipä auttanut talvirenkaat, poitsu ulkoilutti toista autoa pellolla. Sen verran pitkälle ojaan meni, että ei lähtenyt pois ilman hinurin apua.
Onneksi ei pojalle, eikä pahemmin autollekaan, käynyt mitään. "Hyvä" varoitus kesällä kortin saaneelle, ehkä nyt uskoo, että talvella voi olla liukasta.:)
Kuumottaa ajatuskin siitä et tuo oma kohno on joskus auton ratissa. :D onneks vasta 2v kaistapää niin ei ihan vielä ajankohtasta
Mun poika on 8 ja sillä on jo kaks toimivaa autoo, tyttö 6 ja sillä on yks:D Eipä nuo niillä hirveästi ajele, eikä yksin tietenkään mutta onpahan autot valmiina jos rupeaa pellolla ja jäällä ajelut kiinnostamaan.
Teininä silloinen poikaystävä opetti mökkitiellä mua ajaan autoo. Tietenkin kapeella mutkasella mökkitiellä. Eka sammutin auton ehkä kymmenen kertaa ja sit ku päästiin liikkeelle niin meni hyvin siihen asti kunnes yhdessä mutkassa ajoin melkein ojaan. :lol: Kerroin iskälle tästä episodista ja se osti mulle auton leikkikaluks ja teki pellolle tehtäväratoja ja sitten sain luvan ajella meidän metsä- ja peltoteitäkin. Olin kyl ajellu meidän traktoreilla niitä ennenkin. Sitten opetin serkutkin ajamaan ja kohta meillä oli nurkat täynnä peltoautoja, oli se menoo ku autot ja traktorit kohelsi sekasin. Naapurit lähti kerran liukkaasti karkuun kun ne oli nostamassa perunoita ja me pamahdettiin viereiselle pellolle koheltaan. :thinking:
Kyllä siitä oli hyötyä kun talviautoiluunkin tutustui kesärenkailla. :D Autokoulussa se kyllä kostautui sillä tavalla että sain paskahalvauksen, kun ekalla tunnilla käytiin parkkiksella kattomassa auton käsittelyä niin seuraavaks lähettiinkin sit moottoritietä Tampereelle. :eek: Muistan vieläkin sen että olin sillee että oikeesti. Tampereelle. Moottoritietä. Nyt. Heti? :crying: Olin niin järkyttyny että silmissä säkenöi ku alko jännittää nii kovasti :lol:
Siivousryhmä paikalla :)
Liite 31569
Riistanhoidollista tarhausta meneillään Arskalla. :thumbup:
Tällä hetkellä eläinsuojeluasetuksessa sallitaan seuraavien luonnonvaraisten lajien tarhaaminen tuotantotarkoituksessa:
- valkohäntäpeura, kuusipeura, metsäpeura, japaninpeura, metsäkauris, saksanhirvi, amerikanbiisoni, vesipuhveli, villisika, mufloni, metsäjänis, rusakko, rämemajava
- fasaani, heinäsorsa, peltopyy, metso, teeri, riekko, metsähanhi, merihanhi, kanadanhanhi, strutsi, emu ja rhea eli amerikannandu
Onko kellään tollasta laitetta??
Liite 31570
Voi jeesus tuli tuitun tarinasta mieleen oma autokoulu, olin karsee tapaus.Pelkäsin ajamista, huusin jo silloin kun piti ajaa 40 vauhtia[emoji38]
Motarit, liittymät...kaikki oli hirveetä ja opella pitkä pinna[emoji16]
Pikkasen on muuttunut ajotaito siitä, ainakin luulen niin[emoji13]
Mulla meni autokoulu muuten hyvin, mut tiukka s-mutka vähän yllätti. Renkaat ulvoen selvis kyl mutkat, mut opella oli pieni tuskanhiki otsalla ja tais se olla hiukan kalpeakin :D
Mulla meni aikoinaan kortin hankinta hyvin...ukko-paha yritti ajoluvilla opettaa ja erohan siitä meinasi tulla...😂 todettiin ettei kannata jatkaa enää sitä kortin ajattamista jos meinataan järki ja parisuhde säilyttää... sit menin autokouluun ja siellä kehuvat kuin taitava auton käsittelijä oon noin niin kuin alottelijaks ja sainkin kortin taskuun ennätys vauhtia...voi tietysti olla että jotain osaa oli niillä isännäisenkin yrittämillä opetuksilla...
Onko joku kattonut "amerikan kovimmat keräilijät" sarjaa??
Tää tuli vähän puun takaa mulle :)
Edit: Miks tää lähtee alusta vaikka linkissä oli aika mistä aloittaa????
https://www.youtube.com/watch?v=_TCA...be&t=5m23s
:laugh: Mä traumatisoiduin autokoulussa siitä mulle henkisesti liian nopeesta etenemisestä, en tykkää vielä nyt kymmenen vuotta myöhemminkään moottoritielle liittymisestä (vaikka ite moottoritiellä onki kiva ajaa). Silloin ekalla kerralla sinne motarille mennessä kun silmissä säkenöi jo valmiiks, niin rampilla olikin sitten jo psykoosit tulilla kun siellä meni viis täysperävaunuyhdistelmää 3 metrin turvaväleillä (mun traumojen värittämässä muistikuvassa ainakin, oikeesti tilanne ei varmaa ollu nii paha :lol:) ja olin että MIHIN MÄÄ MEEN?!?!?!?!?!?! :laugh:
Ei toimi jos lisäät sen videona tänne, toimii vain linkkinä :)