Hot spot on eri asia kuin wickausongelmat.. :rolleyes:
Tyhjennä tankki ja pulssita hot spotit pois. ;)
Printable View
Hot spot on eri asia kuin wickausongelmat.. :rolleyes:
Tyhjennä tankki ja pulssita hot spotit pois. ;)
Onkohan muistettu kuivapoltto ja tarkistus välissä? Tuntuu että se karsta itsessään johtaa sähköä eri tavalla luoden hotspotin.
Tervehdys! Olen juuri aloittanut rba puolella ja ekana atona on rsst. Mikähän mahtaa olla kun mittaan ohmeja langasta niin ensin vamo näyttää esim 1.8 ohmia toisella mittauskerralla 1.3 ja kun koetulittaa putoaa 1.0:aan tai 0.9:iin ja vamo ei tulita. Sain ekan setupin silleen toimimaan että plussalle menevä lanka oli kunnon kiepillä että tulitti mutta maku oli kamala. Miksi noi ohmit heittelee noin? En muista minkä paksusta toi kanthaali oli kun ostin mutta tuntuu että aika monta kieppiä joutuu tekeen ja se luo virhemariginaalia melkoisesti.. Öö sormi suussa ;)
Kiitos höyrypäille etukäteen. Ja ei ole mekaanista modia vain vamo v5 ja jotain egoakkuja.
Ongelma on siinä ettei tulita ollenkaan vamo alle 1.2 ohmilla.. Ja olen yrittäny kiristää kanthalin meshin ympärille ettei tulis hotspotteja.. Pitää kokeilla uusiks :) aloin tekemään uutta setuppia pesemällä tankin ja ihan uudella meshillä..
Edit. Siis tämän aloitin puhtaalta pöydältä missä ohmit heittelee..
Hotspotissa kanthal ottaa maihin kun virran pitäisi kulkea vain plus ja miinuspostien kautta joten on ikään kuin oikosulku. Ego akuissa on muistaakseni kanssa jokin suoja liian matalien ohmien varalle joten voi olla hankalaa silläkin. Mekaaniset on siistä syystä noitten kanssa suosittuja koska eivät välitä oikkareista (hyvässä ja pahassa) vaan puskevat surutta virran akuilta. Lanka saa olla tiukassa mutta ei mielellään upota meshin sisälle koska siinä on taas riski oikosululle ja jos täytyy siirtää lankaa niin ei onnistu liian tiukan kanssa.
5-6 kierrosta antaa, riippuen langasta, aika korkean vastuksen jolloin normaali akun jännite (4.2 volttia) on hiukan vaisu. Tämäkin tosin riippuu itse käytetyn kanthalin paksuudesta.
Tuolla powercalc laskurilla saat hiukan osviittaa mihin suuntaan olet menossa kierrosten kanssa.
Mä vaan en nyt ymmärrä mistä se voi ottaa oikoseen? Johtaako tuo meshi sähköä? Ego akku saa kyllä langan hohtamaan mutta hohkaa vaan ihan alusta ja vähän lopusta. Alkaa kyrsii ku ei pääse edes alkuun :D
No nyt sain egoakulla sen verran poltettua sitä että vamo pystyy tulittamaan, mutta edelleen on ilmeisesti hotspotteja.. Oon kyllä mielestäni tohottanut aika hyvin ettei siinä pitäis olla ongelmaa.. Nyt on jonkunlainen setuppi kasassa.. Kyllä tää tästä. Harjoitus tekee mestarin..
Kyllä siinä alussa voi vähän ihmetellessä mennä kun setuppeja alkaa kasailemaan. Itse siirryin aika nopeasti vaijereihin. Alkaa toi "vaijerointi" olemaan jotenkuten hanskassa niin pitääkin jossain vaiheessa rullata tota meshiä wickiksi jos sais vaikka paremmin pelkät meshit toimimaan. :)
hoyrytohtori:lle niin kyllä ne setupit siitä lähtee toimimaan aina vaan paremmin kun jaksaa näperrellä. :)
Tohottaminenkaan ei täysin eliminoi hot spottien mahdollisuutta.. ;)
Lähinnä höyrytohtorille kirjotin ton, kun jotenkin jäi semmonen fiilis tuosta kirjotuksesta, että hot spotteja ei pitäs tulla lainkaan, jos meshin tohottaa.. Näinhän se kuitenkaan yleensä ei ole. :)
Jos tohottaa pulssittamisen sijasta, kun wicki on atossa kiinni, niin harvemmin tulee hotspotteja.
Juu, "harvemmin", mutta ei se silti hot spottien mahdollisuutta kokonaan poista, kuten tästä tekstistä voisi ymmärtää:
;)
Eli; vaikka tohotat meshin missä vaiheessa vaan ja kuinka hyvin vaan, niin aina on mahdollisuus hot spoteille (tai jos joku on keksinyt täysin 100% takuuvarman tavan saada meshwickistä joka kerralla täysin hot spotti vapaan, niin kertokaa ihmeessä) ja niiden poistamiseksi tarttee setuppia pulssitella, sekä mahdollisesti hieman tökkiä vastuskieppejä niin, ettei vastus pääse ottamaan meshin kautta maihin.
Laittaa pumpulia meshwickin päälle niin ettei kanthal ota kontaktia messiin .> hotspottivapaa? :)
Eihän se sillon enää ole meshwick, vaan joku hybridisekasikiö..? ;)
Kertokaapa asiantuntijat paikka josta tällä hetkellä olisi satavilla #200 meshiä, 0.32 kanthalia ja 2mm 7x7-vaijeria? - Monesta paikasta olen etsinyt, jostain löytyy toista jostain toista, yleensä juuri loppunut varastosta ;-(
En ole asiantuntija, mutta täältä löytyy: Zivipf.de
Tämä zivipf.de on muuten hyvä ja nopea mesta.
En kyllä tota 200 meshiä ostais. On kuin peliti levyä.
Vape Meshin 28 micronin #200 on ollu ainakin mun mielestä varsin pätevää ja sieltä taitaa noita muitakin kamppeita löytyä. :)
Sen verran pitää tosin sanoa, että joillain vissiin kestäny tilauksen saapuminen melko pitkäänkin, mutta itellä on kyllä yleensä aika lailla viikossa tullut.
Ainakin 25m tuli semmosessa mustassa kelassa. :)
Edit. Jossa on tosin melko huonosti pelittävä "lukitus".. :rolleyes:
Kiitos nopeasta avusta! - Kaikki tarvittava löytyi ja pistin tilauksen sisään.
Postasinkin jo tuonne RSST ketjuun. Tässä elämäni ensimmäinen setuppi ei-mekaaniselle, 1.6 ohmia. Kertokaas mielipiteitä te jotka tiedätte vähän enemmän. Hotspotit sain eliminoitua ja pelaa hienosti.
Liite 11690 Liite 11691
E: Jos kuvista saa minkään vertaa selvää
kirjotan tanne elikkäs mulle on tulossa ichybridi ja se on mun kolmas meshi vehje vuoden sisällä joten pikkusia vinkkejä olisin tarvinnut en ole saanut meshiä kunnolla antamaan höyryä vaikka ohmit on ollu 0.8-1.2 eri kanthaaleilla ja 500 meshiä olen käyttänyt tohottanut ja tehnyt nestepolton :laugh:
Varmaankin vaijeri tai 200 mesh ois hyvä wickiksi. Mulla pöhisee ichybridissä 2mm 7*7 vaijeri, 0.3 kanthal 3/2 kieppiä.