Välillä pitää spämmiä. :)
Printable View
[QUOTE=ROS;743338]En ees tienny että niillä soittimilla voi kattella dvd-elokuvia, tai että ne ainakaan mitään sille kuvanlaadulle tekee :o :D
Netflix on kyl menny tosi paskaks. Aika monta kertaa käyny niin nyt että oon aatellu että ton leffan voisin kattoo, ja sit ku päättää kattoo sen niin se ei ookkaan siellä enää! Vaikka varmasti se oli ollu siellä. X-(
Mä itse asiassa luulin että se on ollu jo kuopattu ja kaikki keskittyy enemmän näin Netflixin tyylisiin... Multa on kyl jääny dvd-ostokset sen jälkeen kun Netflix ja HBO nordic löyty, nyt on testissä Viaplay.
Kuulostaa huolestuttavalta tuo itsensä toteutus kun muistelee sinne kymmenen vuoden taakse kun katsoin Twin Peaksin ja suutuin siitä lopusta. Ehkä nyt kun on wanha tajuaa sit jonkun (teko)taiteellisuuden siinä. Tai jotain kun nyt tietää katsoa vähän erilailla koko sarjan. Kunhan ne uudet ei vaan olis sit samanlaista sekoilua... :blink:
Sony Android telkku, Kodi ja Exodus. Hiton hyvä yhdistelmä.
Tuntuu, että nykysi ne leffat on tosi vähä aikaa katottavissa, ja uutuuksien määrä on vähentyny, jota sitten paikkaavat sillä, että laittavat jo aikasemmin olleita takasi katottavaks. Netflixin sarjat on kyllä hyviä.
Lisänä mulla on viaplay, vaan eipä tuo sekään sen kummosempi tunnu olevan. Siitä plussa, että näyttäät IMDB arvosanan vs. Flixin sopivuusmittari.
Kodi ja Exodus, ihan hepreaa mulle :laugh:
Joo ja sit paras on että siellä on joistain elokuvista jatko-osa(t) muttei sitä ekaa :facepalm: Miten meni niinku omasta mielestä Netflix :thumbsup:
Oon sikatykästyny nyt Black Mirroriin, mut ei siellä siitäkään ole ku kolmas kausi! :lol: Mut sillä ei sinänsä ole väliä koska ne kaikki jaksot on itsenäisiä.
Siinä muistaakseni piti kattoa se leffa perään niin loppui vähän luontevammin? En tosin oikein muista, kun siitä taitaa olla nyt jo kokonaista kaksi vuotta, kun ne vanhat kattelin.
Tekniikan kehityksestä tuli mieleen juttu, minkä kuulin jostain. Vuosina 2000-2010 tekniikka meni yhtä paljon eteenpäin kuin koko viime vuosisadalla. Saman verran kehitystä tapahtui sittemmin vuosina 2010-2015 ja nyt sama uusiksi vuosina 2015-2017. Turha tässä mitään rautaa ostaa, kun on jo kotiin kannettuna vanhaa. Ennen oli puoli ihmisikää aikaa valmistautua sellaisiin mullistuksiin kuten polttomoottori ja uusi ohuen ohut päre, mutta nyt tipahtaa laakista kärryiltä, jos jää yksi numero Tekniikan maailmaa lukematta.
Okei, muistan että vuokrasin sen leffan (siis apua, sillon vuokrattiin vielä käymällä ihan paikan päällä leffavuokraamosta hakemassa, mahtaako sitäkään bisnestä enää olla :eek:) enkä katsonut loppuun. Meni muistaakseni hermot jo aika alussa kun se näytti samalta paskalta kun se sarjan loppu, mutta vielä pahemmalta :D Pitää koittaa kattoo seki uudestaan. Olin näkevinäni sen HBO:n valikoimassa.
On se maailma tosiaan vähän muuttunu. Sillon viime vuosikymmenen puolivälissä 32 tuuman töllö oli iso, nykyään jos sellaisia on niin niissä lukee että sopii lastenhuoneeseen, veneeseen tai tyyliin mökin ulkohuussiin. :D Ja sit stereot! Käyttääkö niitä joku vielä, kun joskus ne oli niin cool, oli microsarjoja ja minisarjoja jne. ja sit kaupassa koitettiin kuunnella että missä olis järein basso :D Mulla pyörii täysin toimiva stereosarja iskän luona, siinä on niiden kaiutinten lisäks oikein subbarikin. Harmi vaan ettei se seukkaa Spotifyn ja Youtuben kanssa joten siellä saa makoilla. Mun cd-kokoelman kans. :D
Stereot kovassa käytössä edelleen. Tosin ei mitkään microt, vaan normit kamat. Kun osti aikanaan laatuvehkeet (denon, harman kardon) niin vieläkin rokkaa, yli 30 vuotta käytössä. Kajarit on pitänyt uusia, kun kalvot pyki edellisistä. Vinyylisorviin piti vaihtaa hihna, toimii taas loistavasti. Kasettidekkikin toimisi, mutta kasetit on hylätty. Spotifykin pelittää, kun jättimäisen 32" telkkarin kaverina on läppäri. Töllön vois vaihtaa, kunhan tulee tiensä päähän, reilu 10 vuotta ikää tuolla.
Joskus kymmenen vuotta sitten ostin ekan taulu-tv:n ja se oli 32" ja siinä oli sisään rakennettu tallentava digiboksi. Se oli tosi kätsy, kunnes ukkonen rikko sen jokunen vuosi sitten. Nyyh siellä meni tallennettuna Humiseva Harju, jonka onnekkaasti sain joskus tallennettua kun siihen asti olin katsellut sitä viimeisiään vetelevältä vhs:ltä uudestaan ja uudestaan. Eikä sitä tietenkään ole missään palvelussa tai dvd:nä. :crying: Sniif. On Humisevasta harjusta tehty hyvä minisarjakin, mutta kyllä siinä elokuvassa jossa on Juliette Binoche ja Ralph Fiennes on vaan sitä jotakin.
Ne minisarjat oli niitä isoja ja microsarjat pieniä. En kyl tiiä mistä se mini tuli kun ei niitä isompiakaa ollu olemassa, mitään megastereosarjoja. :D Mulla se subbarillinen oli just minisarja, kun vaikka ne microsarjat oli söpöjä niin ei niiden äänellä hirveesti tehny. Ellei ne sun oo sit niitä old schoolimpia vehkeitä jos 30v sit ostettu, ne on makeita.
Ihan old school kamaa, ei mitään mini yms. sarjoja. Silloin tehtiin kestäviä kamppeita.
Miten muka vois elää ilman levysoitinta ja vahvistinta? Fyysinen levy vs. Spotify/Youtube 100-0 :)
Onko cd:ssä sitten jotenkin ylivoimainen ääni? :thinking: Yamahan vahvistinhommeli löytyy joka osaa seurustella suoraan Spotifyn kanssa, mikä systeemi olis sit parempi äänen kannalta :thinking: Äänisysteemi on 7.1 ja 12" subbari, sopii tosi hyvin musiikin kuunteluunkin. :thumbup: Youtubenkin saa haukkumaan tuon kautta ja se on kätevä kun sieltä löytyy monia yksittäisiä harvinaisuuksia, plus sen vahvuus on että tykkään kattella musiikkivideoitakin vaikkei ääni olekkaan yhtä hyvä kuin Spotifyn kautta. Ennen en tykännyt noista monikaiutinsysteemeistä ympäriinsä koska johtoallergia, mut se johtohelvetti menee onneks nyt seinien sisässä. :D
Okei :thinking: Mun kokemus on se että sillon jokunen vuosi sitten vielä kun MP3 oli muotia niin niissä huomasi eron äänessä ja se oli cd:n hyväksi, mutta ei Spotifyssa kyllä huomaa enää mun mielestä. Ellei se eron häipyminen sit johdu siitä että musankuunteluvehkeetkin on kehittyny.
Edit. Vinyylii en varmaan oo ikinä ees kuunnellu, joskus kotona vintillä vaan ihmetelly että onpa saatanan isoja levyjä jotka taipuu käsissä hauskasti :lol: No en rikkonu niitä! Kai :teaching:
Niin siis tottakai vinyylilevyistä oli kyse. Enhän mä sellaista osaa spesifioida, kun mulle itsestään selvä asia :) Hopeiset persereiät ei toimi oikein edes linnunpelättinä :S
Hopeiset persereiät! :lol: :lol: :lol:
Mä oon kyllä tyytyväinen nykyaikaan kun ei enää tarvi elää sitä aikaa kun yhden hyvän biisin takia oli ostettava koko cd. Maksa 20e yhestä biisistä! Vievät tilaa ja keräävät pölyä.
Joo ei ole kyllä ikävä niitä aikoja, kun piti kaikenmaailman levyjä hamstrailla. Tietty pitää olla näitä saatanan hipstereitä, joiden levyt sitten joskus päätyy mereen ja joku norppa tukehtuu niihin. Kiitti vitusti.
Sama koskee dvd:itä. Leffatkin nykyään suurimmaks osaks löytyy jostain palvelusta. Nuorena sitä halus kerätä mahdollisimman ison cd/dvd-kokoelman ja mitä isompi/useempi levytorni niin sitä hienompaa. :laugh:
Taidan alkaa vegaaniks. Ei näin symppiksiä elukoita voi syödähttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...9add2afff6.jpg
Kyllä vaan hyvin tehdyt kasvisruuatkin on ihan pirun hyviä. Eilen tein punajuurigratiinia aurajuustolla. :drool: Mulla on joku gratiinivillitys. Eikä tod mitään lihaa niille kaveriks, yökkis.
Pihvistä saa pahuuden palkaks paksusuolensyövän.
Komppaan. Lihansyönti on pahisten hommaa. Oikeastaan vasta kasvissyöjäksi ryhdyttyäni kunnon makumaailma alkoi auteta. Olin varmaan turtunut vuosien saatossa sikanautalinjalla. Sitä niin helposti tyytyy vääntämään jotain suikalesoosia. Laiskuus , joo varmaan. Eikä sitä tietty aina jaksa panostaa, mutta silti
Kyl mä silti huomenna käyn taas hakemassa ylämaanammua pakkaseen. Taitaa vielä olla vuorossa meidän ammujen isukki. Se herra on ainakin elänyt antoisan elämän.
Nimenomaan. Esimerkiksi ensimmäinen ikioma c-kasetti oli Sleepy Sleeperssin Sinulle Äiti albumi joka oli kerrassaan hyvä. Myöhemmässä vaiheessa levyillä oli vain yksi tai kaksi hyvää biisiä ja loput paskaa. Kuten useimmilla muillakin artisteilla.Lainaus:
Mä oon kyllä tyytyväinen nykyaikaan kun ei enää tarvi elää sitä aikaa kun yhden hyvän biisin takia oli ostettava koko c-kasettia. Maksa 100 markkaa yhestä biisistä! Vievät tilaa ja keräävät pölyä.
Vaan olihan ne aikoja kun huoltoasemilta sai hittibiisi kasetteja joissa biisit oli kyllä periaatteessa hyviä,vaan ei alkuperäisesittäjiä. Joka kuuntelukokemuksena oli melko mykistävää.
Kuinka päädyit kasvissyöjäksi? Syötkö edes munia tai maitotuotteita? Mä en ole kasvissyöjä enkä sellaiseksi kokonaan ala, mutta tykkään kasvisruuista ja oon tullut siihen lopputulokseen että kasvisruokapäiviä voisi alkaa pitää enemmän ja vähentää lihan syöntiä. Ihan sen takia että se on alkanut välillä iljettää ja surettaa. Jos haluaa hyvällä omalla tunnolla syödä lihaa niin riista ja nauta on sellaisia, koska naudat voi hyvin Suomessa, muiden tuotantoeläinten oloja ei sitten oikein voikkaan kehua... Maitotuotteista en ikinä voisi luopua, munia ostaessa tsekkaan ettei ne ole mitään häkkikanalan tuotoksia.
Ihmisen suolisto on pituudeltaan jotain lihansyöjien ja kasvissyöjien välimaastosta, lihansyöjällä lyhyt ja kasvissyöjällä pitkä suolisto. Ihmisen suolistossa liha ehtii alkaa käytännössä mätänemään mistä syntyy yhdisteitä paksusuolessa jotka kohottaa syöpäriskiä. :unsure:
Mutta kyllä aina joskus hyvä medium miinus pihvi on taivaallinen :drool:
Tiiän vaan Sleepy Sleepersiltä tän :D
https://www.youtube.com/watch?v=CbjAaJPYGZI
Joo, nuorempana oli lyhyt kausi yleisen maailmanparannuspuuskan innoittamana ja nyt uusi yritys uuden parisuhteen kylkiäisenä. Näin vanhemmalla iällä otan asian suht rauhallisesti. Mulla ei ole mitään intoa esim. käännyttää ketään, ja kyllä sellanen yleiseettinen pohja tietty löytyy. Mitä enemmän uskaltaa ajatella lihan tehotuotantoa, sitä huonovointisemmaksi sitä tulee.
Maitotuotteiden käyttö on varmaan vähenemään päin omalla kohdalla, munia ja kalaa harvakseltaan. Niin että oikeastaan jonkinlainen sekasyöjähän minä olen.:)
Mä oonkin pollovegetaristi ja harvakseltaan myös carnevegetaristi. Joutuis aika saatanasti syömään papuja kyllä täysvegenä, kun kasvisprode on kai suht paskaa aminohapoiltaan ellei vedä jotain soijaa mihin en kovin mielellään koske.
https://i.imgur.com/yRgpLO7.jpg
Kasvisten käyttö on ollut vähenemään päin kun jäi tupakka pois eikä kahviakaan enää mene entiseen malliin. Tosin vaihtelua tulisi saada ruokavalioon eittämättä. Lihakin alkaa kyllästyttämään jokapäiväisessä käytössä.
Jostain syystä kanansiivet oikein tulisena on alkaneet maistumaan oikein hyviltä verrattuna jatkuvaan hirven lihaan muodossa jos toisessa. Tässä yksin ollessa laiskuus vielä iskenyt eli ei tule tehtyä lisukkeita lainkaan eli riisiä,perunaa tai pastaa.
No jo on taas :(
Kielletään kaikki, prkl...
Liite 31443
Ja me halutaan räsät sipit ja urpot pois tältä planeetalta.
Munat luomua, kanaa ei oikein tahdo löytyä, mutta ainakin vapaana kasvanutta. Luomumunat on het helvetin paljon parempia kuin tehokanalan tuottamat. Nauta luomua ja osaksi liki sellaista Hailuodosta. Possua menee vähemmän. Ainakin meille tuleva luomukaritsa elää mukavasti, sen tiedän, kun tunnen tuottajan ja olen käynyt katsomassa useamman kerran, mukavia elukoita ja hyvän makuisia. Kalaahan ei luomuna saa, mutta sitä tulee pyydettyä ja syötyä. Välillä menee pelkkää kasvisruokaakin.
Tuliset siivet tulisella Siipiweikkojen kastikkeella :drool: Se on mustanmaggaran ohella kansallisruokaa Tampereen suunnilla :thumbup: Siipien syöminen on periaatteessa teurasjätteen hyötykäyttöö. :D
Munakanoillahan on superkurjat olot, että luomumunille peukku. Ja maistuukin joo paremmilta, tai sitten se on vaan parempi omatunto :laugh: Käytän enimmäkseen luomumaitoa, koska maitotilalla kasvaneena en oikein miellä homogenoitua maitoa oikeaksi maidoksi. Sinänsä onneksi täällä on lehmillä asiat tosi hyvin, oli luomua tai vähemmän luomua. Possun syömistä ei sitten voi puolustella oikein yhtään mitenkään, mutta kyllä sitä välillä syö koska siitäkin saa hyvää ruokaa. Ja miks ihmeessä possuille ei edes yritetä tarjota luomuolosuhteita verrattuna muihin tuotantoeläimiin? Ei ainakaan pahemmin ole näkyny luomupossua ja siinä on kuitenkin sellainen elukka joka epäilemättä kärsii eniten tuotanto-olosuhteissa.
Onks Hailuodossa lehmiä :blink: Eiks se oo aika pieni saari? Pitäiskö mun hävetä kun kolme vuotta kohta Oulussa asuneena en ole vieläkään saanu aikaseks käydä siellä :laugh: Mä tykkään ostaa Viskaalin nautaa. Viskaalin sonnithan on tuossa vieressä Kraaselin saaressa kesät laitumella :D
IRKKIPERJANTAI https://webchat.quakenet.org/ kanava #he-kessu