-
Re: Vs: Ärsyttää!! Mua harmittaa!! (Rage-thread)
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Yakousei
Voihan v***u... Osote niin laitan sullekkin tavaraa testiin jos mielenkiintoo riittää:)
-
Vs: Ärsyttää!! Mua harmittaa!! (Rage-thread)
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jasso
Voihan v***u... Osote niin laitan sullekkin tavaraa testiin jos mielenkiintoo riittää:)
En ees tiiä mistä puhe :D Mutta Hitlerin privaatit löytyy kyllä :esmoke:
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Yakousei
Taas niitä hetkiä millon miettii: "Minkä helvetin takia tämäkin sivu tuli avattua." :(
-
Re: Vs: Ärsyttää!! Mua harmittaa!! (Rage-thread)
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Yakousei
En ees tiiä mistä puhe :D Mutta Hitlerin privaatit löytyy kyllä :esmoke:
Tarkoitin noita pc-palasia jos vaikka haluat tehdä kehykset tolle kuvalle tai telineen modeille:D
Vitsi vitsi mut paloja löytyy jos mielenkiintoo telineeseen:)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
SmokeReaper
Taas niitä hetkiä millon miettii: "Minkä helvetin takia tämäkin sivu tuli avattua." :(
Jotkut irkissä luokittelevat :Yakolinkit: kyseenalaisiksi automaattisesti :D
Mutta kuitenkin olin kiltti ja ~siistin~ kuvan ja laitoin sensuroimattoman linkin taakse.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jasso
Tarkoitin noita pc-palasia jos vaikka haluat tehdä kehykset tolle kuvalle tai telineen modeille:D
Vitsi vitsi mut paloja löytyy jos mielenkiintoo telineeseen:)
*reps* Oon pitkään miettinyt jotain nestetelinettä tuonne jääkaappiin..
Pitäisi vaan hiukan ensin mittoja selvitellä :/
-
-
:( Kissa kaatoi limut läppärille... nyt pitäsi purkaa&putsaa tuo ja kattoo toimiiko enään...
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Kaiho
:( Kissa kaatoi limut läppärille... nyt pitäsi purkaa&putsaa tuo ja kattoo toimiiko enään...
Mikä läppäri? Jokku aika vittumaasia purkaa ja näppikset ei oo kovin halpoja, jos näppis siis sai limut.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
metukka
Mikä läppäri? Jokku aika vittumaasia purkaa ja näppikset ei oo kovin halpoja, jos näppis siis sai limut.
Hp dv6 3150, kone purkautui ja putsautui sekä toimii. Näppäimistö tosin saa kuivua vielä huomiseen ennenkuin laitan kiinni ja sitten kokeillaa.
-
-
^Eläs ny, alumiinihan on pehmeetä ja siten melko nopeeta kiillottaa oikeilla välineillä, mutta karkeat työstöjäljet omaava rosteri on melko vittumaista saada peilipinnalle. :P
-
kyllä tuollakin rakot sormiin saa :D
-
E-piippu hajos eikä mitään varalla... Vasta pari viikkoa oon sähköpiippua poltellut ja toissapäivänä en polttanut kuin muutaman analogisen
koska ei edes mieli tehnyt sen enempää. Niin äkkiä siis opin jo paremmille tavoille. Nyt on sätkää kääritty ja sormet haisee tupakille ja vituttaa.
Lohtuna se että ensi viikolla pitäisi tulla kaksi ego-t:tä ja kaksi 510:aa varalle. Siihen asti olen huonolla tuulella...
-
Re: Ärsyttää!! Mua harmittaa!! (Rage-thread)
4 päivää mökillä ja heti kun tulin kotiin niin kuumetta pukkaa ja kurkkua raastaa heti ku joku vetäs piikkilankaa läpi:(
Tai mieletön dryhit:D
-
Vs: Re: Ärsyttää!! Mua harmittaa!! (Rage-thread)
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jasso
4 päivää mökillä ja heti kun tulin kotiin niin kuumetta pukkaa ja kurkkua raastaa heti ku joku vetäs piikkilankaa läpi:(
Tai mieletön dryhit:D
Mullakin on monesti juuri mökkeilyn jälkeen tämmönen. Mökillä ei mitään, monta päivää puutöitä, nuotioilua, kaljaamista ja olo on koko ajan superb. Kotiin kun pääsee niin armoton kuolema iskee. Ihme homma. Toivottavasti pystyt edes höyryjä veteleen kurkusta huolimatta.
-
Re: Ärsyttää!! Mua harmittaa!! (Rage-thread)
FCE höyryää olosta huolimatta...
Tulis se mountain dew tiiviste niin pääsis testaamaan meneekö lähellekkään:P
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jasso
Mikä FCE? Ja linkkiä toho mountain dew tiivisteesee, kiitos. :)
-
Re: Vs: Re: Ärsyttää!! Mua harmittaa!! (Rage-thread)
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja metukka
Mikä FCE? Ja linkkiä toho mountain dew tiivisteesee, kiitos. :)
Vermillon Riverin Florida citrus explotion. Yli puoli vuotta ollu allday kama:)
Jenkeistä tilasin, saman merkkistä tiivistettä mitä ecigwizard myy mut niillä ei oo ja libertyltä loppu. Kännykällä surffailen, pistän sulle huomenna sen firman nimen;)
-
-
Vituttaa, kun asiakkaat haluaa niin hienoja 3D-malleja, ettei 32Gt RAMia, 2xGeForce 580:stä ja AMD FX-8200 jaksa rendata edes testirenderöintejä alta tunnin :( Ja kun normal-mapit ja muut modernit kilkkeet on kiellettyjä, koska asiakkaan toiveesta "polygoneja pitää sit olla miljoonia eikä mitään vähennyksiä että saadaan kivat kuvat nettisivuille". Vituttaa sen verran et tekis mieli vaan piruuttaan tehdä niinkuin haluan tehdä ja pienentää renderöinti ajat 10 minuuttiin heittämällä kaikki turhat polygonit vittuun ja korvaamalla paljon geometriaa normal-mapilla ja kirjoittaa raporttiin, että kyllä mä sitä 10 tuntia renderöisin, vaikka olisin ryypänny koko ajan vaan sen sijaan, että olisin tarkastellut tuleeko kaikki oikein.
Yksinkertaisesti, vituttaa tehdä töitä asiakkaalle, joka luulee tietävänsä kaiken 3D-mallinnuksesta, vaikka onkin vain joku pirun myyntimies, joka tuskin on koskaan Paintiä ihmeempää "taiteellista"-softaa käyttäny, ja joka ei kuuntele yhtään mitään mitä "asiantuntia" sanoo, vaan elää jossain omassa helvetin pilvilinnassaan :(
EDIT: Mutta asiakas on aina oikeassa...
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jasso
Good. Kyllä siinä jotain samankaltaista vivahdetta on. Tosin mitä enempi tota on vedellyt, sitä makeammalta se maistuu. Pirun hyvää. Kai sekin kertoo jotain, että olen vedellyt melkein 100ml putkeen vieläkään kyllästymättä? Ainoastaan absinthe on pystynyt mun kohdalla samaan, ja siihenkin pikkusen kyllästyy jos viikkokausia vetelee putkeen.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hesekiel
Good. Kyllä siinä jotain samankaltaista vivahdetta on. Tosin mitä enempi tota on vedellyt, sitä makeammalta se maistuu. Pirun hyvää. Kai sekin kertoo jotain, että olen vedellyt melkein 100ml putkeen vieläkään kyllästymättä? Ainoastaan absinthe on pystynyt mun kohdalla samaan, ja siihenkin pikkusen kyllästyy jos viikkokausia vetelee putkeen.
Mitämitä, mistä Mountain Dew:tä? ::)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Tapo
Mitämitä, mistä Mountain Dew:tä? ::)
Ite tilasin LF:ltä tiivisteenä (Perfumers Apprentice), tiedä mistä jasso tilas. Tais tulla vähän 10ml isomassa purnukassakin?
-
Lihonu vissiii 10kiloo kun on ollu kohta 2kk kotona ....
Sitä se tekee ku makaa päivät pitkät sohvalla kaljotellen ja syöden....
Fuck ! huomenna raahauduttava salille....
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
EGOman
Lihonu vissiii 10kiloo kun on ollu kohta 2kk kotona ....
Melkein 8 vuotta mennyt ja paino noussu 11.1kg o/
Viimoset neljä-viis kiloa tullu tän vuoden aikana *wohoo*
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Kaiho
Hp dv6 3150, kone purkautui ja putsautui sekä toimii. Näppäimistö tosin saa kuivua vielä huomiseen ennenkuin laitan kiinni ja sitten kokeillaa.
Joo ei toimi enään.. huomenna uusi yritys. Ei nyt uutta konetta olisi varaakaan hankkia. Pakko saada toimimaan. Argh....!
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Kaiho
Joo ei toimi enään.. huomenna uusi yritys. Ei nyt uutta konetta olisi varaakaan hankkia. Pakko saada toimimaan. Argh....!
Jos toimii ilman näppistä, niin varmaan vaan näppis kärsinyt jonkin sortin oikkarin. Mut jos ei ilmankaan toimi, niin sit on paskempi juttu. Noi näppikset nyt ei varmaan paljoakaan maksa kun vie johonki huolto firmaan tai tilaa netistä. Hyvällä tuurilla vaan näppis on sen verran kostea, että lähtee toimimaan, huonolla taas on muutakin koneesta menny. Vaikea tälleen etätukena sanoa yhtään mitään, mutta kokemusta läppäristä+cokiksesta on ja lähti toimimaan kun elektroniikka puhdistus suihkeella veteli kaikki osat pariin otteeseen ja anto kuivua ihan rauhassa. Tosin silloin kyse oli 2000-luvun alun läppäristä, joka nyt lähti toimimaan jopa vasaran ja taltan kanssa kun oikein kiukutti. :-\
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
IcedForce
Jos toimii ilman näppistä, niin varmaan vaan näppis kärsinyt jonkin sortin oikkarin. Mut jos ei ilmankaan toimi, niin sit on paskempi juttu. Noi näppikset nyt ei varmaan paljoakaan maksa kun vie johonki huolto firmaan tai tilaa netistä. Hyvällä tuurilla vaan näppis on sen verran kostea, että lähtee toimimaan, huonolla taas on muutakin koneesta menny. Vaikea tälleen etätukena sanoa yhtään mitään, mutta kokemusta läppäristä+cokiksesta on ja lähti toimimaan kun elektroniikka puhdistus suihkeella veteli kaikki osat pariin otteeseen ja anto kuivua ihan rauhassa. Tosin silloin kyse oli 2000-luvun alun läppäristä, joka nyt lähti toimimaan jopa vasaran ja taltan kanssa kun oikein kiukutti. :-\
Vuosituhannen alun koneethan ovat terästä, kestää mitä vain. Meillä vanhan fujitsun lifebook joka ei hajoa millään. :D Mutta tuo hp nyt vähän itkettää... Tosiaan purin ihan kokonaan osiin, putsasin kaiken ylikansallisesta kola-juomasta, kuivasin ja annoin kuivua, sitten kasasin. Mutta ei... Surullista. No jos edes kovalevy toimii niin se helpottaa vaikka uusi kone pakko ostaa, mikäli seuraava yritys ei onnista.
edit. Testasin myös ilman näppistä ja kosketuslevyä. Ei auttanut asiaa... emo taisi ottaa osumaa kun ei edes hp ruutua saa näyttöön. Toisella kovolla pitää kokeilla vielä...
-
^Mitä kuvia kattelin niin tossa sun koneessa ei näytä olevan edes vähää nestetiivis näppis, eli kaikki menee suoraan sisuksiin niin, että pulputus vaan käy. Kovo HP:n tuntien on ihan ehjä, jollei mitään virtapiikkiä ole tullut ja tuhonnut piirejä, koska sijaitsee yleensä läppärin ihan pohjassa. Ja vaikka kovon piirit olis kärynneet, niin data on ainakin tallessa, jollei ole SSD-levy. Kola on kyl siit pahaa juomaa ku johtaa sähköä melkeen paremmin kuin kraanavesi ja syövyttääkin vielä ihan kiitettävän hyvin.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
IcedForce
Noi näppikset nyt ei varmaan paljoakaan maksa kun vie johonki huolto firmaan tai tilaa netistä.
Kyl johki HP mallii ainaki makso n. 100e, mut mikä o sitte kallis ku vertaa koneen hintaan.
Thinkpadit taitaa kestää nestettäki aika hyvin. Myös jossai fujitsun halpikses oli roiskesuojattu näppis.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
IcedForce
^Mitä kuvia kattelin niin tossa sun koneessa ei näytä olevan edes vähää nestetiivis näppis, eli kaikki menee suoraan sisuksiin niin, että pulputus vaan käy. Kovo HP:n tuntien on ihan ehjä, jollei mitään virtapiikkiä ole tullut ja tuhonnut piirejä, koska sijaitsee yleensä läppärin ihan pohjassa. Ja vaikka kovon piirit olis kärynneet, niin data on ainakin tallessa, jollei ole SSD-levy. Kola on kyl siit pahaa juomaa ku johtaa sähköä melkeen paremmin kuin kraanavesi ja syövyttääkin vielä ihan kiitettävän hyvin.
Sana kovo tarkoittaa englannin kielistä sanaa hardware. Samoin sana pehmo tai nykyään softa tarkoittaa englannin kielistä sanaa software.
Hardware pitää sisällään kaiken fyysisen siinä laitteistossa. Jos kovon piirit on kärynneet niin se on voi voi, mutta suuri osa kovosta, mukaan lukien kiintolevy, voi olla silti ehjä.
-
Eikö kovalevyä oo sanottu suomes kovoksi?
E: ja hardwarea raudaksi.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
metukka
Näin ainakin minä 80-luvun lopun lapsena olen oppinut. Taitaa tämä tietokone slangi olla kaikista nopeiten muuttuva.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
metukka
Tavikset sanoo joo kovalevyä kovoksi. Kirvesmiehet sanoo kovalevyä kovalevyksi, ja IT-ammattilaiset kiintolevyksi.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jarif
Tavikset sanoo joo kovalevyä kovoksi. Kirvesmiehet sanoo kovalevyä kovalevyksi, ja IT-ammattilaiset kiintolevyksi.
Voi helvetti. :D
Joo, jatkakaa. :esmoke:
-
80-luvulla kun nämä sanat ja tietotekniikka tuli Suomeen, niin kielitoimisto ja Nokia alan ykkösenä käytti sanoja
pehmo - software
kovo - hardware
Niin siinä kävi, että kummankin sanan kanssa mentiin ojasta allikkoon, kun alan ammattilaiset ei enää olleetkaan pääasiassa, vaan tavikset eli käyttäjät.
Muistan nämä erikoisen hyvin, kun olin 80-luvulla töissä Nokia Mikko-tehtaalla, jossa tehtiin Suomen tietokoneet, ja luotiin sitä kulttuuria.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
IcedForce
Perus hdd, ei sdd. Joo valui se ihan läpi komiasti, kuitenkin 0,5l tuoppi kaatui päälle (josta osa tietysti roiskui).
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
metukka
Kyl johki HP mallii ainaki makso n. 100e, mut mikä o sitte kallis ku vertaa koneen hintaan.
Thinkpadit taitaa kestää nestettäki aika hyvin. Myös jossai fujitsun halpikses oli roiskesuojattu näppis.
Jep. Kallishan se on. Raato myydä jonnekkin ja ostaa uusi, jos ei ihmeitä tapahdu.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jarif
Sana kovo tarkoittaa englannin kielistä sanaa hardware. Samoin sana pehmo tai nykyään softa tarkoittaa englannin kielistä sanaa software.
Hardware pitää sisällään kaiken fyysisen siinä laitteistossa. Jos kovon piirit on kärynneet niin se on voi voi, mutta suuri osa kovosta, mukaan lukien kiintolevy, voi olla silti ehjä.
Kyllä, ja mitä nyt olen tietokoneita ollut korjaamassa työkseni niin parissa paikassa ammattislangissa puhuttu vain kovalevystä itsessään tuolla kovo nimellä, koska helppo ja nopea lausua noin.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jarif
80-luvulla kun nämä sanat ja tietotekniikka tuli Suomeen, niin kielitoimisto ja Nokia alan ykkösenä käytti sanoja
pehmo - software
kovo - hardware
Niin siinä kävi, että kummankin sanan kanssa mentiin ojasta allikkoon, kun alan ammattilaiset ei enää olleetkaan pääasiassa, vaan tavikset eli käyttäjät.
Tietotekniikka sanasto on harvemmin seurannut mitä Suomen kielitoimisto sanoo. Tablettejakin kaikki kaduntallaajasta ammattilaiseen sanoo tableteiksi, vaikka kielitoimiston mukaan oikea termi olisi taulutietokone tai sormitietokone.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
IcedForce
Tietotekniikka sanasto on harvemmin seurannut mitä Suomen kielitoimisto sanoo. Tablettejakin kaikki kaduntallaajasta ammattilaiseen sanoo tableteiksi, vaikka kielitoimiston mukaan oikea termi olisi taulutietokone tai sormitietokone.
Tai se saatanan sana iljetys: täppäri...
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Kaiho
Kyllä, ja mitä nyt olen tietokoneita ollut korjaamassa työkseni niin parissa paikassa ammattislangissa puhuttu vain kovalevystä itsessään tuolla kovo nimellä, koska helppo ja nopea lausua noin.
En jaksa edes muistella sitä hiuksia pystyyn nostattavaa juttua, kun tavikset alkoi kutsua mikroaaltouuneja "mikroiksi", kun mikrohan on mikrotietokone!
Taikka en jaksa enää vääntää Tietkone-lehden palstalla sitä, että Tietokone-lehden ammattitoimittajat kirjoittaa minikoneista kun ne tarkoittaa halpoja läppäriäkin pienempiä leluja.
Minikone on nykyteknogialla Palvelin. Suomen ensimmäinen minikone oli Nokia Mikko. Ne oli keskustietokoneita pienempiä keskustietokoneen kaltaisia laitteita, joihin liitettiin päätteitä käyttäjiä varten.
Ihan matematiikan ja fysiikan termejä käyttäen sana mini on suurempi kuin mikro. PC:t on mikroja, palvelimet minejä (mini computer) tai keskuskoneita (mainframe).
"Miniläppäri" ei todellakaan ole sama kuin "minitietokone". Ei todellakaan. Ja silti tietokonelehden "ammattilaiset" puhuu "minikoneista" ja "kovoista" ikään kuin olisivat mitenkään kartalla yhtään mistään.
Mutta nyt alan koodata ;)
EDIT: kyllä, minä puhun "sormitietokoneista", kun puhun tableteista. Tabletit mulla on dosetissa.