Sano tuo yhteen putkeen vetämättä välillä henkeä.
Printable View
Sano tuo yhteen putkeen vetämättä välillä henkeä.
Mikä nyt se taika on millä saa parhaiten wickaavan setupin tehtyä? Ei millää diablo jaksa wickkaa ku poikittain ja silloinkaan ei pitkiä imuja.. Langat hehkuu "oikee oppisesti" ja muutoinki kaikki samallalailla ku sompussa mut somppu wickkaa ja diablo ei.. Vi***taa ku pientä oravaa!
Necronomico tai sen puutteessa vähemmän tehoja.
Wickiä rullatessa loppua kohden löysäät ettei meshi ole ihan umpitukkia.
Tänään on ollu kyllä paska päivä tään RSST:n kanssa. Tein vissiin virhepäätöksen, kun päätin viritellä uuden setupin edellisen tilalle. Oon tässä nyt neljä setuppia yhteensä kääriny ja kaikki maistuu todella palaneelle. Tässä on nyt kokeiltu lattakanthalia ja 0,30 mm kanthalia kolmella ja neljällä kiepillä. Yksikään ei ole antanut minkäänlaista makua ulos. En nyt taas tajua mitä tässä on oikein tapahtunu, ennen setupit onnistu suhteellisen kivuttomasti, mutta nyt ei ota ollenkaan onnistuakseen. Hajoaa pää tähän hommaan, oon muutenki just siirtymävaiheessa tään laitteiston suhteen, eli kaikki ylimääränen on myyty ja uutta on tulossa (Kiinasta). Eipä tässä oo hirveästi varavehkeitä millä höyrytellä.
Ei se auta ku jatkaa tätä ihanaa rassaamista. Pääkin tullu jo ihan helvetin kipeäksi tuon savun henkittämisestä.
Itse olen jo luovuttanut tuon meshin suhteen, on todella hyvä jos toimii hyvin, mutta ei kyllä ole mikään täydellisin vaihtoehto jos liikkuu paljon (aina lakkaa toimimasta kun lähtee pois kotoa ja just täyttäny vielä tankin :D). Kotona aina silloin tällöin voi setupin vääntää, mutta muuten kyllä aina on microcoil + pumpuli vaikka tuossa Tobeco Litessä.
Mulla on nyt ekat meshi setupit meneillään. Laitteena ichybrid, eli genny tyylinen. En saa tuota wickaamaan.
Kuinka leveästä suikaleesta pitäisi kääriä?
45 asteen leikkaus tankkiin menevään päähän vai ei?
Tohotus vai ei?
Kuinka naftisti pitäis istua wickkireikään?
Umpitukki vai ontto?
Kynttiläpoltto vai ei?
Vinkkejä otetaan vastaan!
tohotus et siitä wickistä palaa epäpuhtauksia pois
ei tarvi leikellä mitään kulmia, ei ne vaikuta
en tiiä ichybridin wickreijän koosta mut alota vaikka 4cm suikaleesta. kieritä alku tiukkaan esim. neulan ympärille ja vähän löysäät loppua kohti.
elä tulppaa wickreikää wickillä ihan totaalisesti
Okei. Kiitos neuvoista. Meshini on nelisatasta näin btw. Tohotanko ihan huolella vai pikaisesti vain? Auttaako toi nestepoltto wickaukseen?
Mä tohottelen aina melko hyvin, nestepoltto auttaa niihin hotspotteihin. 1 kerta riittää.
Itse väännän aina onton ja leikkaan 45 astetta jos siltä tuntuu :). Sama pätee polton kanssa. Yleensä väännän wickin surrilangan ympärille kun se nyt on sopivan paksu ja jämäkkä. Samalla voi sitten tohotella ja poltella wickin surrilangan nokassa. Leveyttä aton mukaan ja pituutta niin ettei tule liian tiukka tai lyhentää jos sattuu hieman liian tiukka tulemaan. Reunat leikkaan tasaiseksi jos arkin reunasta otan palasen. Minä väännän aika tiukan rullan ja nykyisin oikeastaan vain #300 meshiä käytän. Nuo gurut varmaan voi antaa vielä parempia vinkkejä.
Testasin ekaa kertaa tohotella valmista setuppia diablossa, lopputulos olikin helvetin hyvä, ei yhtään hotspottia ja kaikki langat hehkui tasaisesti, eli ei tarvinnut pulssitella yhtään.
Kayfun-klooniin mesh microcoililla, pikkusen pumpulia kammion pohjalle hillitsemään wickausta. Liikaa vastusta, mutta ihan jämäkästi rokkaa, ja tuo microcoil tekee pulssittelusta helppoa ja hauskaa ku lasten hakkaaminen. :D
On se kumma kun en osaa... ichybridiin tehny vaikka kuinka monta setuppia 400 meshillä mutta ei vaan wickaa.... hotspottien kanssa ei oo ongelmia, mutta millä vitulla se neste alkais kulkee...
^ Tietämättä mimmosen setupin teet, veikkaan että mesh-tukki on liian tiukka tai liian tiukasti reiässään. Yritä vääntää tukkiin tiukka ydin mutta loput vähän löysemmin, ja niin ettei se ahdista reiässään yhtään.
Vaijerilla. Toinen on et elä laita täyttöruuvin ruuvia kiinni
Kiitos taas kaikille neuvoista. Joo pitää koittaa tehä noin. Vaijeria en vielä omista, mutta eiköhän sekin pidä kokeilla.
Tarviiko välttämättä kääntää sitä alkua minkään neulan tms. Ympärille? Eli onko kuinka olennaista että tulee kunnon reikä keskelle? Ei nyt nimittäin ole käsillä mitään sopivaa..
Mun RSST:ssä on umpitukki ja täyttöreikä kiinni. Tukki toki on aika kapea jotta korvausilma pääsee meshireiän reunoilta.
...
Sain kertalaakista toimivan microcoil mesh setupin, mutta höyryssä maistuu enimmäkseen meshin maku? Mikä vikana
Hot spot, lanka irti, tai ei wickaa. :D
Mulla on misterissä dripperiputki et kyl sen pitäis wickata ku oon aika lailla tota nestettä siihen päälle tiputellu
No, sit on hot spotti, tai vastus irti meshistä.. :D
Tai sitten jos oot jättäny meshin tohottamatta, niin sekin voi antaa makua..
"Enimmäkseen" meshin maku tosiaan viittais siihen hotspottiin. Itellä tapana ruikkia nestettä pari tippaa ja tulittaa ennen kuin laitan kasaan. Yleensä siinä tuppaa ilmestymään salahptspotö.
E: Tässä oletan siis, että se kanthal tosiaan on kiinni meshissä oikeaoppisesti, koska microcoililla on kuitenkin aika helppo huomata.
Musta tuntuu että mulla on nyt ichybridin kanssa ongelmana etten saa tuota kanthalia vedettyä kireeksi meshin päälle. Jää ilmaa väliin... Mulla taitaa olla .32 kanthaalia. Onnistuuko toimiva setup .2 kanthaalilla?
Monellako kiepillä lähden kokeilemaan?
Tee se setuppi sillein et laita kanthali meshiin kiinni kun meshpötkö ei ole wickreijässä, vaan sun kädessä, sillein saa tiukan paketin. Tohottaa sen vielä ennenku laittaa atoon sen coilin niin hotspotit loistaa poissaolollaan :)
Ei jumalauta ku ei diabloo saa ny toimii sit millää.. muutoi mainio setuppi mut ei vaa suostu jaksaa wickata, paitsi ihan poikittain, melkein jo yläviistoon kallistaen.. lentää iha just ikkunasta+
Rupee pikkuhiljaa ketuttaa ku ei toimi ichybrid sitte millää... maku ihan kateissa.
Tällähetkellä wickkinä 6cm leveestä 400 meshistä kääritty tiivits tukki. Tohotin kevyesti. Wickkaa kyllä aivan varmasti kun tulittaessa räkii kevyesti, eikä hehku langat pidemmälläkään tulituksella. Höyryä tulee ja dry hititkin on pysyny poissa. Kokeiltu 4 ja 5 kiepillä 0.3 kanthalia. Ainoastaan höyryn määrä väheni kun lisäsi yhden kiepin, mutta maku pysyi samana: ei maistu miltään. Mitä helvettiä teen väärin?
Saattaa olla nesteenki vika?
No ku dripperissä maistuu sama neste hyvältä. Käyn tänää hakee vielä uutta meshiä ja ribbonia.
Huh huh kylläpä meinas pinna kiristyä ensimmäistä setuppia ikinä tehdessäni diablo hybridiin. Pulssitellessa .25 kanthal kajahti ainakin puolenkymmentä kertaa poikki, viimein vaihdoin langan paksumpaan ja heti tärppäs. Toimii jopa ihan kohtalaisesti ekaksi sätökseksi.
Jes!!! Viimein selätin tän paskan!:D
Käärin 6cm leveän siivun 400 meshiä niin tiukaksi kun sain, ja sitten rullasin tukkia auki päin kunnes istui tiukasti wickreikään. 0.3 kanthalia 4/3 kieppiä.
Maku on hyvä, ja jaksaa wickata:beer:
Kokeilin myös silicaa meshin sisällä muttei wickannu nimeksikään.
Vaijeri eikä silica ole kumpikaan wickannu 400 meshillä tarpeeksi.
Ilmeisesti 200 mesh wickais paremmin? :)
Kaippa se yleinen uskomus on jotain sen suuntasta, että mitä jäykempää e-juissia käyttää, sitä pienempää lukua kannattais meshissä olla.
Omiin kokemuksiin perustuen väittäsin, että normaaleilla vettä sisältävillä nesteillä ei ole suurta merkitystä onko #200 vai #400 meshiä.
Auttakaas miestä mäessä. Laitteena Diablo Hydrid, setuppina 2mm vaijeri + #400mesh + 3/4 kieppiä 0.32. Setuppi toimii viikon verran ja sen jälkeen rupeaa puskemaan hotspottia vaikka tankki täynnä, laitteen asennolla ei ole väliä. Hiemankaan pidempään tulittaa niin koko ylälanka ja välillä toiseksi ylin lanka rupeaa hehkumaan ihan punaisena. Kanthalin pitäisi olla ihan hyvin wickissä. Ymmärrän kyllä että setup ei toimisi ollenkaan, mutta että viikon jälkeen alkaa ongelmat.. :crying: