Taimenia saatiin parisenkymmentä. Kaikki vapautettiin jatkamaan elämäänsä, alamittaisia kun olivat. Suurin taisi olla 57cm.
Printable View
Mikäs se taimenen syötävä mitta nyt olikaan?
Mä muistelin kans et jotain tota luokkaa olivat. Vedätkö ihan mitalla vai? Etkö ota ylös ala mittasia (60cm->) ollenkaan?
Missä vesissä jos saan udella?
:eek: No, ei paha reissu ollenkaan...
Just näin toimii "vastuullinen" kalastaja, eli alamittaiset takaisin kasvamaan. :thumbup:
Valitettavan usein taitaa vaan tietyillä "alan harrastajilla" alamittaiset jäädä veneeseen, eli kaikki ylös ja pataan mentaliteetilla vesillä. :(
T: Nimim. Perse puuduksissa aika ...tanan monta tuntia vuosien saatossa veneessä istunut. :D
Pottula soitan poliisille, alamittasia ei syödä. :laugh:
Valitettavan usein tulee itsekkin vesillä törmättyä niihin alan harrastajiin joille alamitoilla ei ole mitään merkitystä :(
Itse olen ottanut alamitan noston siltä kantilta, että tulevaisuudessa sitten saan isompia ---> enemmän hauskaa! Tänäkin vuonna olen vapauttanut kolme 59cm taimenta, joilla viimevuona olisi lyöty ylä femmaa ja pappi olisi puhunut, ja kaappi täyttynyt graavikalasta.
En minä nälkään kuole sillä että ne kalat vapautan... Päin vastoin, saatan tulevaisuudessa tyydyttää niillä huomattavasti isommankin nälän :)
No kohtuudella vähintään. Kyllähän se vaatii sen vuosien paikkojen koluamisen ennen kuin noihin määriin YLEENSÄ pääsee. Joskus toki voi sattua kokemattomallekkin joulu ajoissa :)
Paljon on Taimenen määrä meilläkin vähentynyt istutuksien pienentyessä. Luonnon kantaa kun ei enää käytännössä alueella ole :crying:
Jamo81 oikee periaate.
Ei varmasti ole helppoa laittaa sentin tai pari alimittainen takas vesiin kasvamaan, Mut valitettavan paljon taitaa olla niin ettei pahemmin mittailla jos usean päivän jälkeen saa saalista.
Juu, pitää soittaa kuopion miehelle, ettei tääl ruveta alamittasia nosteleen.:laugh:
Missäpäin Pottula pyytää, jos passaa kysyä?
Olen itse ottanut lujasti kiinni uudesta alamitasta ihan esimerkinkin vuoksi. Kyllä on pakko sanoa että käyhän se vähän kipeää laittaa 59cm taimen takaisin kasvamaan, vaikkei koko vuonna ole saanut ainuttakaan mitallista omaan savupönttöön. Yksi mitallinen saatiin silloin kesäkuussa kisoista, senkin annoin kaverille, minulla kuitenkin oli vielä lohta pakkasessa sen verran paksusti. Mutta ei nuo vapautukset jälkeenpäin harmita, päinvastoin. On hyvä mieli itsellä kun ainakin oma pöytä on puhdas. Kyllä se vielä joskus palkitseekin :)
Tässä yks tosimiehen aloittama ketju... Joka kylläkin myöhemmin ikäväksemme poistettiin.
Liite 18592Liite 18593Liite 18594Liite 18595Liite 18596
Ja näitä löytyy muitakin...
^Aivan loistavaa lukemista nuo! :D Mua ei varmaankaan päästetä tuohoon ketjuun sillä asun väärässä paikassa? :) Taitaa tolle modelle maistua soppa ihan kohtuullisen hyvin..
Ei muutaku pyyntöä ryhmään. Se on hyväksyny sinne jopa "alanyan vuokra asunnot" nimen ja sata trollia kyselemättä, korjatakseen katoavaa porukka ryhmästä. Yli 1000 paikallista on jo lähtenyt.
Minutkin se jo kerran poisti ryhmästä, vaan hyväksy känäpäissään takaisin samana yönä :lol:
Itse tosiaan poistuin eilen aamulla. Ei vaan enää jaksanu.
Tiä jos viä joskus :D