Eka oma kone oli Commodore64, ja siinä tuli mukana Way of the exploding fist. Perkele että naapurin pojat oli kateellisia. Niillä oli vaan Vic-20 tai jotain Sinclair Spectrumeita. Hah!
Printable View
Eka oma kone oli Commodore64, ja siinä tuli mukana Way of the exploding fist. Perkele että naapurin pojat oli kateellisia. Niillä oli vaan Vic-20 tai jotain Sinclair Spectrumeita. Hah!
Mulla oli kans vic 20 ennen c64, mut vain kasettiasema. Kaverin lerppuasema herätti kateutta...ai sitä pelien lataamisen ihanuutta. Mahtaisko jostain löytyä vielä Samantha Fox strip poker???:facepalm:
Teini-iässä poikakavereilla oli just jotain noita "pelikoneita". Hämärä mielikuva on just jostain strippipokerista pikseligrafiikalla :D Ja joku kujakissa, joka hyppi roskisten päältä aidalle. Sen "musiikki" oli varsin mieleenpainuva.
Itse varsinaisesti käytin tietokonetta vasta opiskeluaikaan kirjoitustöihin. WP-tekstinkäsittelyohjelmassa piti painella funktionäppäimiä oikeassa järjestyksessä ja kyllä oli peloittavaa. Sitten ekaa gradua tehdessä koulun atk-luokkaan yhtäkkiä päivitettiin Windows 95, ja ilmaantui semmoinen kapistus kuin hiiri. Alkupaniikin jälkeen selvisin siitäkin mutta kyllä tajunta räjähti. Voisi sanoa, että melko paljon on muuttunut omana elinaikana.
Millennium oli mun eka käyttis :D No olin mä koulussa piirrelly paintilla ja joskus vähän netissäkin käyny jollain ysivitosella/ysikasilla.
Edit. Silloin ala-asteella Kiss fm chat oli kultaa ja sinne oli aina mentävä jos pääsi jossain koneelle! Kävikö muut siellä? :D
http://image.dosgamesarchive.com/scr.../alleycat1.gif
On se CGA kaunista.
Nyt kun vanhoja muistellaan, niin Commodore hinnasto vuodelta 1983 :)
Miettikää jos nyt ostaisitte tonnilla koneen ja sit toinen tonni tykö et sais lerppuaseman siihen :D
Liite 31286
Lerppuasema? :thinking:Mää muistan korpun :D
USAN laivasto ja venäjän tulli käyttää vielä xp käyttiksiä. Melko mahtavaa.... Ja kun pääsee yli olan joskus katsomaan ruutua,niin grafiikka on melko noloa.
Vaan säätänä- Mun Bravia tv lopetti toimimasta yle areenan kanssa yhteen kuukausi sitten ja cromecastilla pelaa kuin buick kännyn ja läppärin kera,mutta en osaa naittaa läppäriä kunnolla. Joskus onnistun työpöytä näkymällä ja toisinaan taas en. Josta päästään taas siihen,että katsoin areenasta "matka 70 luvulle" joka oli nostalgista,eikä silloin ollut tällaisia murheita. Ihmisetkin paneskeli enemmän kuin nykyään,vaikka nyt on kaikki apssit siihenkin.
No jotain hyvää sentäs. :D
Tässä muuten se uutinen kun unohtu pistää jos jotakuta kiinnostaa https://yle.fi/uutiset/3-8908302
Nyt saatana! Täällä sataa! En pääse perinteiselle iltalenkille! Ihan paskettii!
Meillä oli ensimmäinen 286 pentti tietokone, jonka jälkeen tuli 486 pentti🤘
Ei sada enää onneks mitään :D Kyl ne haittaa sitä ainaki kun poikkeen melkein joka ilta myöhään höyryille rantaan, sade häirittee mun meditointia ja kaukaisuuteen tuijottamista :D Toisaalta sateessa on kyl tunnelmaaki mut en haluu viel laittaa mitään softshelliä päälle! NY O KESÄ!
Siitä huomaa että on loppukesä alkamassa, kun Oulussa syttyi eilen ekaa kertaa katuvalot... Alkaa se täälläkin hämärtyä. :( Pimenevissä kesäöissä on omaa hienoa mystiikkaa, mutta valoisissa kesäöissä rakastan sitä että on kiva pyöriä ulkona vaikka kahdelta yöllä.
Voishan sitä muutenkin mutta mä oon luuseri paskahousu. :D Eilen kun menin puolen yön maissa mun vakkari rantapolulle niin kun katuvalot päätty, niin tossa on hyvän kokoinen siivu jyhkeetä mettää ja se tuijotti pimeenä ja uhkaavaana mua kun hiippailin sitä pitkin menemään. Tässä nurkissa ei ole ählämeitä, ja sen metsän takana on taas asuinaluetta joten ei siellä karhujakaan ole. Silti kuljin niinku joku paranoidi skitsofreenikko ja vilkuilin taakseni niinku sieltä kohta vois pöllähtää muumien mörkö tai Akakabuto. :D
Mut en aio lakata kulkemasta pimenevissä kesäöissä tänä vuonna, joten ime Akakabuto lekaa! :D
http://3.bp.blogspot.com/-j6zanNd9Se.../Akakabuto.jpg
Ja Babadook kans!
http://img03.deviantart.net/ec18/i/2...ng-d8aydfu.jpg
Täällä "etelässä" alkaa jo pimenemään klo 22 jälkeen aika nopeastikin, syksy painaa päälle kovaa vauhtia.
Tosin syksykin tavallaan hieno vuodenaika, mutta mites se kesä taas meni noin nopsaan? :(
Siellä on vielä tässä vaiheessa paljon pimeempää mitä täällä. Tällä hetkellä ulkona on kyl jo täälläki lähes pimeetä, mutta ulkona kuitenkin näkee jotain vielä. MUT VIELÄ ON KESÄÄÄ JÄLJELLÄ VIELÄ TULEE KAUNIITA PÄIVIÄ (vihaan muuten tota biiisiä!!!)
Onhan elokuu kesäkuukausi vielä, vaikka loppupuolella alkaaki jo vähä uhkauksia hiipivästä syksystä olla...
Joskus vuonna miekka ja kivi, oltiin kaverin kanssa Rodoksella elokuun lopulla pari viikkoa. Vaikka siellä oli täysi kesä, niin Suomessakin oli silloin yhtä lämmintä (=yli 25 plupsaa joka päivä).
E. Eli tavallaan vähän "hukkareissu"...
Toivotaan kuitenkin, että se kesä ei vielä olisi kokonaan ohi. Vaikken mä mitään helteitä kaipaakaan, mutta silleen sopivasti pilvipoutaa ja noin 20 lämmintä olisi kiva... :rolleyes:
49 aamua ja Rodokselle[emoji16]
Oisko 16. kerta. Edellisestä reissusta kuitenkin 11v aikaa.
Kiva lähtee morjestamaan tuttuja. Paikat tuttuja sun muuta. Auto alle päiväx tai pariks ja käydä vähän rundaamas pitkin saarta.
Minäki kävin nuorenpana 6 kertaa ja viimeisestä on aikaa 23 vuotta[emoji2] se oli silloin rankkaa bailaamista aamuun asti teguilaa juoden[emoji484] [emoji482]
Kreikassa oli kyllä ihanaa vuosi sitten. Nyt syksyllä piti lähteä taas Pariisiin vapexpoon, mutta sen suosio on räjähtänyt niin että kojupaikat oli myyty jo keväällä. :crying: Onneks sentään keväällä oli Italian reissu ettei jää ihan matkattomaks tää vuosi. Tahtoo Italiaan takas <3 Ehkä taas ens keväänä Vapitalyyn :yeah:
Nythän sä oot taas vapaa (jos aiemmin lapset on ollu nopeusrajoittema :laugh:) bailaamaan aamuun asti ja kaataan napaan tequilaa :thumbup:
Voi tuitteli emmä jaksa enää[emoji23] aion kyllä matkustella tulevaisuudessa, mutta teguilat jää vähemmälle[emoji4] Tärkeintä on seura eli jasso[emoji173] vähän drinksua ja lovee[emoji8]
Puriko sieluun toi kuva :lol: :laugh: Just nyt tulin muuten lenkiltä ja kävelin sen mettän läpi hengissä, ei kuulunu sieltä että...
https://www.youtube.com/watch?v=1akxppIR3Io
On tää sääntösuomi ihme maa :(
Ihminen ei saa jäädä asumaan tien varteen kun tieltä tulevaa melua ei voi estää, vaikka melu ei kuulemma asukasta haittaisi???
Naapuriin tulee valtatie ? Tuomas aikoo muuttaa yli 300-neliöinen talo mukanaan - Kotimaa - Ilta-Sanomat
Ovat näemmä laskeneet, että tietty desibeliraja ylittyy. Eihän silloin ole pykälien mukaan soveliasta sellaisessa paikassa asua, vaikka asukas olisikin toista mieltä... :(
Komia talo, sääli on jos puretaan. Onhan niitä tosin isompiakin rakennelmia siirretty, eli toivottavasti omistajan suunnitelma siirrosta onnistuu/toteutuu.
Enpä ole mikään järin suuri popcornin ystävä, mutta nyt kaljoitellessa teki jotain mieli ja löysin kaapista chili popcornpussin. Voi hitti nää on hyviä.
Täytynee ehkä joskus testata, enpä ole ikinä maistanut chilipoppareita. Varmaan "vähän mausteisempia" kuin normaalit popcornit, jotka ei oikeastaan maistu kuin vähän suolalta.
Jaa "vähän". Micropopcornit on ihan järkyttävän suolaisia, etenkin pussin perät. No onhan niissä myös suolaprosentti sitä luokkaa, että verenpaineistetun _pitäisi_ pysyä kaukana. Lisäksi olen valitettavasti nykyään niin uusavuton, että en saa tehtyä kunnolla perinteisiä popcorneja kattilassa, kun ei ole enää valurautalevyä, joka varaisi lämpöä sopivasti.
Täällä forkalla muuten ON todella hiljaista nykyään. Tässä kun käy silloin tällöin, hädin tuskin pääsee offtopikki seuraavalle sivulle.
Söin joskus niitä oiskohan Estrellan cheddarilla maustettuja Indian popcorneja illalla ja oli vielä aamullakin pää kipiä siitä suolasta. Hyviä tosin.
Aihetta sivuten tuossa taannoin joku täällä suositteli savupaprikaa niin ostin tollasen purkin:
http://www.souschef.co.uk/media/cata...ta-paprika.jpg
Aika tiukkaa kamaa ja aavistuksen tulistakin. Joka kerta kokkaillessa tulee vähän sellasenaankin maisteltua. Jatkoon.