Käskettiin kertoa jotakin uutta, ei välttämättä totta.:D
Printable View
Käskettiin kertoa jotakin uutta, ei välttämättä totta.:D
:blink::facepalm:
Iskikö welshiläis kohtaus :laugh:
Liite 10934
Mulla on nyt Smok RSST + Magneto 18650 akulla, paksulla ja tiukalla #400 meshillä, 100% VG -seoksella, 0,25mm kantalilla, kolmella kiepillä, poltetulla ja pulssitellulla vastuslangalla ja poltetulla meshipötköllä.
Kun laitteen ottaa niin ensimmäinen henkonen menee yleensä hyvin, mutta tokalla henkosella vastuslanka napojen ja meshipötkön välisellä kohdalla alkaa hehkumaan ja suuhun tulee kamala kitkerä metallinmakuinen höyry.
Iteltä löytyy 50/50 VG+PG seosta ja #200 meshiä, voisiko näiden avulla alkaa vikaa korjaamaan ja mitä nyt kokeilisi?
Hotspotti. Veikkaan että meshin ja plussan välinen matka on liian pitkä.
e: Veikkasin oikein, vittu en huomannu että olitkin jo sen maininnut :D Pistä pari prikkaa siihen plussaan ja kanthal niiden väliin.
Vähän tuota korkeamman navan(plus-napa?) kanssa säädi ja sain meshin lähemmäs sitä napaa, niin se ei enään ylempää hehku. Mutta vielä alemman navan ja meshin välinen osuus hehkuu.
Onko mitään ideaa jättää mesh pötköä pidemmäksi mitä tarvii jos hatun alle mahtuu? Äkkiseltään tuntuu et toimis "nestevarastona" ylimenevä pätkä ja ei pääsis niin helposti kuivaksi.
Ite jätän sen wickin niin ylös kun mahtuu ilman että ottaa hattuun kiinni. Estää juurikin sitä yläpään kuivumista pitkissä hatseissa. ;)
Onkos toi muuten ihan normaalia että toi yläpää tuntuis tekevän enempi "töitä" kun coilin alapää?
Monesti huomannu kun setuppia alkanut putsaamaan että ylin kieppi on aivan paskassa, keskimmäisessä näkyy vähän jotain ja alin on aivan puhdas. Kuitenkin kun kuivana hehkuttaa niin koko coili lähtee hehkumaan tasasesti... :/
Johtunee juurikin tuosta wickin kosteudesta eli alapää aina märkänä.. :evil:
Johtunee juuri tuosta epätasaisesta nestemäärästä coileilla..
Piti sitten H-attystäkin tarkistaa, niin siinä näyttäs kyllä aika tasasesti karstottuneet kiepit ja täten luultavasti melko tasanen wickaus. Tossa vielä surkee kännykuva, josta näkyy myös tuo wickin ylitys:
http://i44.tinypic.com/23ha87k.jpg
Hmm... tossa hetken kun tutkailin niin pitääkin koittaa että poraan tohon zattyn +postiin reijän johon saa sitten tökättyä ton kanthalin. Saa tehtyä tiiviimmän coilin, ja joskos tolleen sais sit tota wickin yläpäätä nestereserviksi... -> milwaukee laulamaan... ;)
Kumpi nyt wickaa paremmin 100% VG-nesteellä?
Tiukka vai löysä meshpötkö, kumpikin yhtä paksuja? Tiukassa siis enemmän materiaalia.
ja
#200 mesh vai #400 mesh?
Mut yliwikkausta on helpompi korjata toimivaksi kuin wickkaamatonta :D
Tottahan toi. Itellä oikeastaan aina ollut enemmänkin ongelmaa yliwickauksen kanssa kuin aliwickauksen, tietty voi väsätä setupin matalammalla vastuksella mut sitte voi ruveta maku kärsimään.
Koitin äsken piruttain väsätä diabloon .40 langasta setupin...no joo ei siihen hotspotteja näyttäny jäävän mutta en kehdannu heittää bobaa tankkiin kun yleismittarin näytti 0,4ohm :D
ribbonit saapui tänne ja tein tuosta 0.6 x 0.10mm kanthal D ribbonista 1.1 ohmin setupin ja sain sen toimimaan kunnolla alle 5 minuutin värkkäämisellä mikä on aikamoinen henkilökohtanen ennätys.
Onko ribboni vastuslangalla yleisesti ottaen helpompi tehdä setup vai olikohan mulla vaan tuuria pelissä :)
Mun kokemuksien mukaan pirusti helpompaa. 0,4x0,1 (?) ollu mulla vissiin käytössä, ohmeiltaan vastaa karkeesti 0,25 kanthaalia mutta todellakin setupointi on helpompaa ja lopputulos parempi.
Hyötysuhde tossa vaan on kova, kun suurempi osa vastuksen pinta-alasta koskee nesteeseen.
Huonona puolena tuossa latta kanthalissa on se että jos mesh on hiukan löysä niin puree reuna helposti liian syvälle jolloin hotspotin tökkiminen on yhtä helvettiä, lisäksi itseä jääny häiritsemään se että ruuvien alle kiristäminen on hiukka hankalampaa. Muuten on kyllä ihan pätevää tavaraa ja vaijerin kanssa varsinkin hyvä pari.
Tuota ei sa kääriä liian tiukalle. Itse asiassa kun toi ei laita vastaan lainkaan, vaan jää juuri siihen asentoon kun sen taivuttaa, käärimisen voi toteuttaa hyvinkin vähällä jännityksellä.
Ahe, sä et vaan osaa ;)
Mulla misteris 0,8 × 0,1 latta ollu kohta 3kk paikallaan. Eli meshillä oon tehny misteriin tasan yhden setupin :D Kuivapoltellu paskat välillä pois. Ei tarvinu ees pulssitella vaan toimi laakista :) En mä missään muualla käytä lattaa mut tossa se on helppo kiristää paikalleen ja helppo laittaa ruuvien alle :thumbup:
Jees. Joku ihmeen taika tossa littanassa on, ei tuu hotspotteja niin sitten millään. Setuppia tehdessäkin pulssittelu kesti just sen verran että totes kieppien hehkuvan oikein. :eek:
En tiiä miten näissä littanoissa menee vastusarvot, mutta mulla on 0,4 x 0,1 laattaa ja 3 kieppiä reilu 2,5mm wickin päälle tuottaa ihan tyydyttävät arviolta 0,8 ohmia. Luulis että toi paksumpi olis vastusarvoltaan pienempi, eli kuullostais äkkiseltään että sulla on helkutinmoiset tehot käytössä 2mm wickin ympärillä 3 kiekkaa. :blink: Voin toki olla väärässä näitten littanalankojen arvoista.
Tuli myös räplättyä tuon 0.8x0.1 ribbonin kanssa misterissä jokunen viikko sitten. 3/4 kieppiä oli muistaakseni jotain puol ohm?! 4/5 toimi jo hieman mukavammin. Microcoil silti helpompi ratkaisu. :esmoke:
Liite 11161
:D
Mitä helvattua. Minä kyllä noin mataliin ohmeihin pääse ribbonilla. Muistaakseni 0.8x0.1, 3/4 kieppiä ja reilussa ohmissa. Ei riitä omaan makuun meshissä mutta kaiffarissa sopiva.
Tai sitte tuo on eri kokoa. Se on sitä mitä puffila myi ainoana kokona, nyttemmin useempaa vaihtoehtoa.
Ohmithan tossa 0.8x0.1 pitäis olla pikaisen googletuksen perusteella samaa luokkaa kuin jossain .34 normikanthalissa. Pitänee ottaa uusinta joskus ja kattella tarkemmin.
Tais tuo mun kela olla 0.4 x 0.1. Ilmanko numerot ei täsmääkkään.
Puffi sanoo 0.8 ribbonille 15.69omh/m ja 0.4 ribbonille 31,06ohm/m
harmi ku ei oo laitetta millä mittais ton o:
e: http://vape-atomizer-mesh.com/produc...pool-2528.html
measured Resitance - 22.83 ohms/m
Mulla toimi latta alkuun hyvin mut Kyl normi kanthal on vienyt sen paikan. Jotenkin latta on Kyl helppo setupoida mut liikkuu turhan vapaasti joten vähän väliä hotspotti jossain.
Hii&haa, onnistumisen iloa. Ekalla onnistunut setuppi somniumiin. 200 meshi ja 0,32 kanthali... Menipä tämä touhu muutaman loikan parempaan suuntaan! hiukan muuttu meno höyryttelyssä. Mee laik!
0,4 kantal microna 4 kiepia 200 mesh 2mm vaieri novumissa voiti 0,8 ribon 3 kiepia
Say what?
Ai tältäkö toimiva mesh setuppi tuntuu :o nätti ku sika pienenä, coilit hehkuu heti eikä melkein, neste testauksella alko keskeltä ja levis nätisti sivuille :) eli kaikki hyvin kun maltto käyttää sen x minuuttia ekstraa tähän hommaan :) jos nyt malttas saman setupin pitää sisäl eikä menis ronkkimaan paremman toivossa