Juomaa riittää kyllä
Printable View
Juomaa riittää kyllä
Mutta juojat loppuu kesken? Eihän se niin voi mennä :confused:
Täällähän ollut tavallista rauhallisempi yö jälleen. Ei tarvinnut sivutolkulla kahlata lävitse.
Helvetti et tuli innostuttua piirteleen tolla 3D-softalla. Ja en saanut läheskään viel valmiiksi. Prkl ku Kimiltäkin vietiin voitto formuloissa tallin taktikointiin. Eihän tuol olis kukaan ohittanut sitä muuten. Tässä kuvaa piirustuksista:
Liite 30940
Voitte antaa rakentavaa palautetta. Piirille (DNA75) löysin valmiin piirustuksen, mut näytölle en ja en jaksanut sitä sitten mallintaa ollenkaan vielä. Tulitusnappia joutuu viel siirtään tai mahdollisesti pienentää kun lukitusmutteri ei mahdu paikalleen. Tosin en ole sitä piirtänyt tolle 510 bf:llekään. Ne (mutterit), magneettinapit ja kierteitä lisäillä sinne tänne. Akun kiinnikkeet (+, - ja joku runko ehkä) pitää viel tehdä ja miettiä johdotuksia. Suht paljon toi piiri lisää kotelon kokoa mun aiempiin piirustuksiin verrattuna. Toki se aiempi oli vaan mech modi, mut kyllä toi wattisäätö olis mulle ehdoton. Nyt pitäis taukoa taas ennen hienosäätöjä tai kokonaan alusta aloittamista. :blink:
Lisätään viel et: tossa kannettomassa kokoonpano kuvassa toi läpinäkyvä piirin ja nestepullon välissä on toi yläoikealla näkyvä "väliseinä". Se tulee kotelon pohjan upotuksiin noilla väkäsillä kiinni ja kotelon etuseinään magneeteilla. Ettei aiheuta ihmetystä.
Ja ulkomitat 90x60x26 mm.
Onks tossa alienluppakorvapupu! :love: Mä haluun vielä joskus YKSISARVISTEEMALLA MODIN!!!
Juu toi kuvio suht kopio Steam rabbit squonkin pupusta. Tuol tee-se-itse osiossa, mul erittäin ruma kettu kansi siihen aiempaan piirustukseen.
Ei hajuakaan hinnoista. Sen takia täs koitan piirrelläkin suht "täydellisen" omaan silmään ennen ku alan edes kyseleen mitä valmistus(tulostus) maksaisi. Toi DNA75-piiri briteis joku 38£ modmakersilla, 510 bf 6£, nappi 3£, magneetit 2-3£ ja muut päälle (kaapelit, juottamiset). En omista kolvia tai muutakaan.
Netissä on useita 3d-tulospalveluja, sinne voi lähettää oman 3d-kuvan ja samantien saa hinnan sille, vaikkei tilaakaan. Postit tietty päälle :)
Joku 2-akkuinen meksukotelo tais olla alle 10€, kun joskus testasin??
Niihän noita on, mulla vielä vaan piirustukset väärässä tiedostomuodossa, ilmeisestikin. Vissiin noi hinnat menee tilavuuden mukaan ja mielellään kaikki osat olisi olla hyvä samassa tiedostossa sillä se vaikuttaa hintaan. Ja en niin tiiä noista tulostuslaaduista, et miten ohutta seinämää tai muuta pystyy tekemään. Miettiny että kun täälläkin on Lapin AMK joku toimipiste, et vois sieltä kysellä ja mahd näkis laitteistoa (millaista laatua) saa aikaiseksi. Ja aiheutuuko jtn rajoitteita ja mistä. Nii tietäis muokata piirustuksia lisää.
.stl ja .step tuntuu olevan semmonen kelpaava tiedostomuoto ainakin. Testasin ite just :) Freecad exporttaa noita molempia (jos sitä käytät) :)
Vajaa 13€ tuli hinnaksi halvimmalla materiaalilla ja valkoisena. Värit vähän nostaa hintaa. Saa vaikka täyshopeisena, mut hintaa 1250€ pyöreästi :)
Liite 30941
Ei toi kyllä paha hinta ole. Toki laadusta ei mulla ainakaan tietoa. Et mimmosta jälkeä tuo halvin materiaali tekee. Hopeista en nyt ajatellut kuitenkaan enkä edes metallista. Joku muovi tai vastaava riittää hyvin. Varmaan joku 0,25mm kerrospaksuus olis ainakin tarpeen. Ehkä jopa tarkempikin. En mä tuota sun suosittelemaa Freecadia innostunut kuin kokeilemaan sillä vaikutti hieman vaikealta. En nyt ala edes mainitsemaan millä softalla oon piirtänyt niin ei tarvii kenenkään mieltään pahoittaa tai tulla syytteleen aiheesta/aiheettomasti, mutta kyllä silläkin noihin formaatteihin tallentaa. Toki tossa stl-tiedostomuodossa kappaletta enää ei muokata. :) Mulla pöytäkoneella noi filut. Et pitää joku päivä katella mitä maksais toi runko. Varmaan sitäkin viel muokkaan sillä aattelin "takaseinälle" tehdä myös luukun/kannen, että noi juotokset/johdon kuljetukset onnistuu helpommin yms.
Noh piti laskea piruuttaan noiden hintoja.
Tuol https://i.materialise.com:
Kotelo polyamide. Valkoinen 16,60e. Halvin musta 19,60e
Kotelo alumide. 21,82 - 24,82e riippuen väristä.
Kansi polyamide. Valkoinen 12,75e. Halvin musta 15,22e.
Väliseinä polyamide. Valkoinen 12,75e. Halvin musta 15e.
Plus ja miinus napit polyamide. Valkoinen 12,75e. Halvin musta 13,79e. Rubber-like 5,60e (musta tai valk.)
Taitaa olla aloitushinta jo näissä (kansi, väliseinä, napit yhdessä osassa) toi 12,75e. Napeissa vain kumi halvin.
Suomalainen Materflow - online 3d printing service, marketplace and manufacturer. | Materflow Oy
Kotelo, ei hajuakaan materiaalista. Valkoinen 26,61e. Muut värit 32,81e. Paino hurja 34g.
Kansi. Valkoinen 5,91e. Muut värit 12,11e. Paino 7g.
Väliseinä. Valk 8,38e, muut värit 14,58e. Paino 6g.
Plus ja miinus napit. Valk 2,05e, muut värit 8,25e. Paino 0,2g.
Hionta 5e/osa.
Tarvis nukkua mutku ei väsytä
Katoppa vaikka shapeways:in sivuilta noita suunnittemuvaatimuksia. Eri materiaaleilla on eri vaatimuksia.
Juu. Noihin törmäsinkin jo toisella sivulla. Eri materiaaleilla erilaiset minimi seinämäpaksuudet ja "detaljien" korkeus. Polyamidella taisi olla paikasta riippuen: seinämä 0,8..1mm, detaljit 0,3mm ja tarkkuus +/-0,3% (min 0,3mm). Nää mun kappaleet ei tuota ongelmia ainakaan koon puolesta.
Nonii. Nyt selkis noi hinnat paremmin. Kokeilin et heitin samaan .stl tiedostoon noi kaikki osat (4kpl). Hintaa noiden 2 aiemmman paikan hinnastojen mukaan halvimmalla valkoisella 68,07e tai 95,78e.
Sitten heitin että kotelo erikseen jonka hinta jo selvillä (16,60e tai 26,61e) ja noi kansi, väliseinä ja napit samassa kuvassa. Hintaa 12,75e tai 23,61e.
Menee näköjään yksinpuheluksi mulla, mutta nyt se olis suht valmis. Enää muutama pyöristys sinne tänne laittaa ja olis valmis "tuotantoon".
Liite 30943
Alhaalla tunneli virtapiuhan läpiviennille akun -navasta dna75 piirille. Akun +navan johto kiertäisi sitten 510-liittimen takaa ja väliseinän kautta piirille. 510 liittimen + ja - menevät kanssa tuolta ylhäältä (sehän lyhin matka kuitenkin). Ja tulitusnapilta ohuet johdot piirille kun en käyttäisi piirin omaa painokytkintä. Noi pyöreät upotusreiät mitä näkyy kuvissa on magneettien paikkoja.
Niitä viestejä voi muokata että ei joudu laittaa peräkkäin kohta tulee varotus spämmistä 😂
Löytyshän tollekkin hommalle parempi topicci tai vaikka ihan uuden avais🤔
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
Lauantai aamuna näkyi pitkästä aikaa siili ja jopa 2kpl kerralla. Viime vuonna majailivat tuossa läheisessä pihassa. Nyt olivat 3n korttelin päässä. Toki saattavat olla eri yksilöitä. Pupuja näkyy lähes joka aamu tai ilta. Napsasin kuvankin pötkylästä.
Liite 30947
Tää mun tekeminen niin pitkään turhaa paskaa ennen kuin se toteutetaan jos sinne asti selviää koskaan edes. Et ihan sama missä mä näistä hörisen. Tekee mieli vaan jakaa "kokemus" muiden kanssa. Ja tiiä vaikka tulis vinkkiäkin. Samalla oppii.
Helpommin löydettävissä ja selkeempi selata omassa topicissa. Varmasti kiinnostuneita on🤗
Tuli nälkä🤔 Jänispaistia[emoji5]
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
Eilen bongattu täälläkin takapihalla siili. Ihmettelin kun koirat räksyttää pihalla taukoamatta, eivätpä kuitenkaan uskaltaneet lähempää tuttavuutta siilin kanssa tehdä. :)
Aika ahtaasta välistä tuo takapihalle on möngertänyt, kun meillä aidattu piha, eikä aidan alareunassa pahemmin rakoa pitäisi missään kohtaa olla.
Hö, fillari ostoksen joutuu vesittämään. :crying:
Iskarit brakas autosta joten uusitaan ne ensin. Heiluu ja keinuu ku laivalla olis. :D
Noup
Meinas aamuviideltä tulla uusi keulakoriste
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...a47ea1eda5.jpg