Kyllähän se periaatteessa tohotetaan ns. muotoon.
Printable View
Kyllähän se periaatteessa tohotetaan ns. muotoon.
Tohottaminen taitaa edes kevyesti olla aikas must juttu kaikissa jos eristeitä säälii.
T: Silver Dogin eristeet otti kipiää.:(
Voihan sen tohottamisen tietty jättää vain sille alueelle mihin coili tulee :thinking:
Noniin nyt ku tuo on saatu "toimimaan" niin ladataampa lisää kysymyksiä!! Jostain tulee ruskea paska nesteeseen. Mistähän tämä johtuu?
Vastus paketti on kyllä aika musta että valuukohan se sieltä? Oon nesteet pariin kertaan vaihtanu ja virutellu/harjaillu koko aton vastuksineen samalla.
Mesh sen värjää, varsinkin jos on tohoteltu koko wick. (: Ihan normaalia.
Jos vastus on erittäin karstainen tai jos siinä on hotspotti niin sillon se värjää nestettä, muuten mulla on ihan kirkkasta ollu.
Ei ole tohotettu. Kylläkkai minusta tuossa makuki muuttuu. Vai kuvittelenko vaan?
Jos sinne nesteeseen valuu coililta liuennutta karstaa, niin kyllä se saattaa makuunkin vaikuttaa.
En ole seurannut tätä ketjua vähään aikaan, joten tällainen "vinkki" on jo ehkä mainittukin.
Itselläni on ollut vähän ongelmaa Diablo hybridissä kuivuvan meshin yläreunan kanssa, joka alkaa täydellä akulla puskemaan palaneen makua aika helposti (3 kieppiä 0.30mm kanthalia neulan ympärille käärittyyn 4cm leveään onttomeshiin #400:sta). Ontolla pötköllä erityisesti vielä se ylimmän kiepin kiristäminen niin ettei tule hyppy hotspottia voi olla vähän ongelmallista. Kokeilinpa sitten kääriä meshin niin, että ensin tein yläreunaan n. 2mm taitoksen, ja vasta sitten rullasin. Nyt siis meshin yläpää on pieneltä matkalta tuplavahvuinen. Tämä tuntuisi auttavan kahdella (tai oikeastaan kolmella) tavalla. Ensinnäkin yläpää tulee tukevammaksi, jolloin kanthalin vetoa ylimmästä silmukasta plussapostiin sietää ronkkia vähän vapaammin s-muotoon. Toisaalta paksumpi mesh-kerros imee itseensä enemmän nestettä, joka ehkäisee kuivumista. Kolmanneksi enemmän teräsverkkoa tarkoittaa lämmön jakautumista isompaan painoon, joten coilin yläreuna ei käy niin kuumana.
Omasta mielestäni taitettu yläreuna ei oleellisesti vaikeuttanut käärimistä, ainakaan neulan ympärille.
Just rupes pumpuli maistumaan Foggerissa paskalta, vaihdoin uudet -> kärähti. Alko nk. vituttamaan. Meshiä pötkö, 3/4 kieppiä 0,3 kanthalia ja jumalauta! Maku on jotain aivan loistavaa, hetken luulin että tuli nesteet suuhun.. O_o
Tota kärähtämistä tapahtunu itelläkin näissä muissa laitteissa nimenomaan pumpulin vaihdon jälkeen. Kävikin ilmi, että siihen microcoiliin nähtävästi jäänyt jotain skeidaa johonkin väliin vaikka miten muka putsailee kunnolla. Sitä en tiedä oliko sullakin nyt tästä kyse vai nimenomaanko pumpuli kärähti.
En oo vielä microcoilia meshillä saanut aikaseks, saatika edes kunnolla yrittänyt, mutta vähän huolestuttaa tapahtuuko siinäkin toi sama efekti. Micron ja meshin väli on kuitenkin suht tiivis niin en tiedä jääkö sinne helposti jotain kuivaa skeidaa väliin. Aika näyttää!
Ihan tavallinen coili on tuossa. Ei siinä oo muuta ku sopivan kokoinen tukki mieleistä meshiä, kevyt tohotus, kietaista coili paikalleen tiukalle, puristaa wickin päät ovaaliksi niin että sopivat hahloihin, coilin kiinnitys ja mallailu paikalleen, painella wickin päät kunnolla niin että istuvat tiiviisti urissa, pulssittelu ja eiku kansi kiinni. Näin kaikessa yksinkertaisuudessaan. (:
täytyypi kuhan töistä selvii ni kokkeilla tehhä mesh setuppi tohon foggeriin... alkaa tulemaan vaisuja pilviä silicalla
Noniin, Igo-W sai sisuksiinsa dualmicron meshillä, 0,8 ohmia. Vähän liikaa vastusta meshiä ajatellen, mutta maku on ihan helvetin hyvä, ja kurkkutuntuma topakka. Pienemmällä vastuksella sais enemmän höyryä, mutta alkaa pian maku kärsiä.
Edit. Ei se auta, kerran katiska, aina katiska.. :D
Köh!
Hitusen meni ehkä överiksi tämä setuppi .45 langalla, .5 vastus.
Saattaa muuten olla perää tuossa Ripin teoriassa, koska Diablon natiivireiällä tuolla langalla vapottelusta ei tullut mitään, heikonlaisesti höyryä vs .32 ja todella tiukka maku.
Poraamalla reiän 1.5 höyryntuotto räjähti ja maku loiveni käyttökelpoiselle tasolle.
Ei taida olla pikku-akulle ~ 10 amppeerin otto.:D
Mikä hyöty suhde nois kanthal langois on. Miten loppu peleis 0.2 eroaa 0.32? Mitä lankaa suosittelisette käyttämään meshin kans. Ite nyt käyttäny 0.2
Mitä paksumpaa lanka on niin sitä pienempi sen nimellis resistanssi. Eli 0.2lanka n50ohm metri 0.32 20ohm metri. 1kieppi 0.2 lankaa vastaa resistanssiltaan 2.5kieppi 0.32 :D
Tarvis tietää vähän enempi.
Käyttänyt .2 lankaa MINKÄ kanssa millä kombolla, eli mekaaninen modi vai ei, silicaa vai meshiä jne.
Ei niissä hyötysuhdetta ole niinkään, mutta selkeä vastusero. Tässä pikaisella googletuksella pieni chartti:
http://i74.photobucket.com/albums/i2...ps40066098.jpg
Joku hieman paremmin nukkunut voisi pasteta paremman kuvan.
Minkälaista kanthalia kantsii käyttää jos haluu parhaimman maun sekä th:n meshin kans. Laitteena toimii ud agi ja smok magneto. Höyryn määräkin sais olla ihan hyvä.
Ja kauanko suunnilleen 18350 akulla höyryttelee magneton ja about 0.8ohm setupilla? Tietää vähän ett miten käyttää akkua ettei hajota niit ku varaus menee niin alhaseks.
Mä olen suosinut genesis-atoissa oikeastaan pelkästään tota AWG29 lankaa, joka usein myydää 0.3mm mutta kaiketi todellisuudessa on 0.286mm. Ebaysta löytyy esimerkiksi.
Tosta linkkiä suoraan, juuri tuolta kaverilta tilannut tota tavaraa ja aina laadukasta + nopee toimitus.
Kanthal A1 resistance heating wire 0.28mm / 0.011" / AWG 29 / high quality | eBay
Ok. Aika pitkälti suosin suomalais kauppoja. Just kattelin puffilta. Päädyin 0,32 kanthaliin. Montako kieppiä suunnilleen tol tarvitaan ett tulee 0.7-0.8ohm?
Kolmella kiepillä vois olla varmaan aika lähellä.
Selvä peli. Kiitos avusta.
Sitten vielä yksi kysymys. Mitä eroa vaijerilla on meshiin? Aika uus asia mulle. Se mitä olen rotaryn videoita kattonu nii se käyttää vaijeria setupeis. Mikä tekee vaijerista paremman kuin mesh.
Sama tehtävä vaijerilla ja meshillä kummallakin on, nesteen kuljettaminen. Vaijeri taitaa olla helpompi saada wickaamaan mutta vastaavasti se tarvitsee hieman enemmän tehoa. Itse tykkään ainakin pelkästä meshistä enemmän.
Ok. Eli ei hirveen paljoo eroo käyttö. Kyl taidan toistaseks pysyä ihan mesh wickeis.
Ei se käytännössä mahdottomasti eroa, koska vaijerinkin päälle täytyy pieni mesh suikale laittaa. Jos on wickaus ongelmia niin tuosta vaijerista saa siinä tapauksessa apua.
Ei ainakaan viel ole ollu ud agin kans ongelmia. Katsotaan ku hommaa toisen gennyn. Kaiketi i-chybrid miten siinä se wickkaus toimii.
Ite käytän tota 0.32mm lankaa ja 3mm meshwickin ympärille laitan käytännössä aina 4 kieppiä, jolloin ohmit on pääsääntöisesti 0.8-0.9ohmia (riippuu hieman keskipostin korkeudesta). Kolmella kiepillä menee sinne 0.6ohmin paikkeille.
Jos käyttää 18350-akkuja, niin niitä kannattaa varata vaikka alkuun 4 mukaan ja kattella muutama päivä montako niitä oikeesti tarttee. Akun vaihdontarpeen huomaa kyllä höyryjen laimenemisesta melko hyvin noilla matalaohmisilla setupeilla, koska täyden ja tyhjän akun välillä on tehoissa melkonen ero: 4 volttia @0.8ohm antaa 20W, kun taas esim. 3.2V on 12.8W. ;)
Ite just eilen ihmettelin, miksi Diablo ei oikeen taho höyrytä vaikka tankissa oli vielä ~1ml litkua jälellä (yleensä mulla on akku latauksen tarpeessa siinä vaiheessa kun tankki on tyhjä), mutta kun lykkäsin akun lataukseen, niin näytti 2.5V. :p
Asia pihvi.
Onkohan tuo esmoken 0,32mm jotenkin huonolaatuista kanthalia, vai miksi se tuntuu menevän aika äkkiä "pilalle". Päällisin puolin ei näytä edes karstoittuneelle, mutta rupee maistumaan nesteet iha hirveelle jopa päivänkin jälkeen välistä. Microcoileja olen väsännyt kangerin atopäähän (1,8-2ohm). Olen myös kokeillut vaihtaa pumpulin ja huuhdellut coilin, mutta maku pysyy samana, eli lanka aiheuttaa tuon. Vai onko tämä 0,32mm kanthalin "ominaisuus"? :D
Ei ois ainakaa hinnalla pilattu, 100 metriä alle 15 € -.-
En usko kanthalista johtuvaksi.
Olisko kiinnipalaneesta litkusta, pinttyneestä mausta tai sitten vaan huonosta setupista?
Eipä se huuhtelu paljon auta, jos ei kunnon höökillä myös kuivapolta siinä ohessa. Rainbown hammasväliharjalla pari kertaa kokeillu rassata sitä microcoilia myös, mutta eipä siitä taida hyötyä olla. Sitä en tiedä miksi se jo päivän jälkeen maistuu "hirveelle". Ite ehkä 20-40ml välein suoritan putsauksen riippuen nesteestä.
E: Ainoo mikä tulee mieleen, että vois microcoilissa mennä pieleen on se, että ei hehku tasasena syystä tai toisesta. Joskus tapahtuu ja sen saanut korjattua rönkkimällä hitusen koko pakettia edes takas tai puristamalla kasaan. Epäilen myös vahvasti, ettäkö kanthalissa mitään vikaa olis.
Voin olla hullu, mutta noi vedellä lantratut VG:t tuntuis pilaavan kanthalit nopeammin. Vaikka kuinka kuivapolttelis niin lanka jää karkeaksi, ei nyt ruosteiseksi, ja valkoista möyhkää lankassa kiinni. Eipä tämä haittaa, lanka on halpaa kuin mikä, ja saapa reenattua punontataitojaan.
Itse setupit ovat olleet kyllä niin täydellisiä kun voivat olla (hehkuu tasaisesti), voi toki johtua tästä halpis Pina Coladasta jota olen nyt monet tankit höyrytellyt menemään. Nyt on ollut 2 päivää setuppi käytössä ja ei vielä pahaa makua tullut esille.
Tulipa tilailtua rsst ja vaijeria kokeiluun,pistin misterin hetkeksi lepäämään.Rupesesi toimimaan kertalaakista ja viitisen tankkia höyryttelin.
Sitten reissunpäälle ja setuppi vermeet mukaan 325 mesh,0,32 lanka ja 2mm 7x19 vaijeri.
Viisana miehenä purin toimivan setupin näpertämisen puutteessa ja nyt olen jo 6 setuppia vääntänyt eikä vaan toimi,tai toimii eli ei hotspotteja ja hyvin höyryää mutta ei maistu miltään,nesteenä puffin lakka.Ohmeja tulee joka kerta 0,63-0,66.
Mikä voi olla vikana meshiä laitain vaijerin päälle about 6 kerrosta.
Kotona tein kaiken täysin samalla lailla ja antoi makua hienosti.Vinkkejä?
Jostain syystä antaa lievästi mentholin makua,todella vähän ja lakkaa ei ollenkaan.
Alkaa jo usko loppumaan tämän meshin kanssa. Setuppeja tehnyt jo monta, ensimmäinenkään ei toimi. Langat vaan hehkuu postien ja meshin välillä, ei meshin ympärillä. Aikansa kun pulssittelee niin paukkuu kanthalit poikki. Silikan kun pyöräyttää niin toimii laakista. Mikä tässä nyt mättää ???