Sopivas vauhdis kunnon loikka vastapattiin. Sai vähä keräillä itteensä, ko ilmat pihalla,, ja selkänikamat totutteli uusiin sijainteihin.
Printable View
Auts. Kyllä sekin päivä koittaa että sattuu juhaa leukaan täälläki tossa hommassa. No kerran onnistuin lyömään naamani ohjaustankoon patikossa. Älä kysy miten, oon miettiny sitä itekki. Vilkaisin väärällä hetkellä jotain alaspäin kai. :D Klassinen vamma ohjaustangon kanssa yhteenottaessa on rintalastan murtuminen, mutta vain mä voin onnistua lyömään pääni siihen. :lol:
Terveisiä Taivalkoskelta kyssiltä muuten, siellä kuulemma eilen ainakin oli pattia ihan mulkkuna.
Sano sille, et menee niille herrasmiesreiteille, ettei käy vahinkoo. Kaveri siel juur niitä muutaman sata kilsaa lanaili. Mä sain sentää kypärän halki, sarvet poikki, iskarit poikki, telaston kieroon... Oli kuulemma hieno hyppy. Ainoostaan 20m liian pitkä. Ite en muista muuta ko sen, kun kelasin vauhtia..
:D Oli sekin saanu jo kerran kelkan päällensä ja sit väännettyä yhen ohjaustangon. Nyt se menee kotio. Mää saavuin tänne etelämmäs, täällä ei kyl tarvi paljon kelkkailusta haaveilla. Muistan kun joskus 2000-luvun alussa täälläkin pärräili kelkkoja talvella, nyt ei oo varmaan muutamaan vuoteen tarvinnu kenenkää ajella.
Oulussaki sai tuskailla tammikuulle asti että tuleeko tarpeeks lunta. Mihin tää maailma oikein on menossa :thinking:
aijaiai.. Saunalenkki rillissä ja ohrapirtelö naamassa.. Paras tapa viettää viikon lomaa töistä. Maistuu 10x paremmalle kun tietää että muut on vielä töissä.
Taivalkoskelta eteenpäin oli lanattu ja jälki oli ihan perseestä. Linjan alla oli tehty jotain ihme mutkia alamäkeen, meinas vähän teettää ohjelmaa kun sitä paineli nopeammin menemään :lol:
Näytti olevan lana keskellä nevaa paskana syötteen ja pudasjärven välissä kun ajettiin ohi.
Hei mitenkäs tuo menee jos autossa pamahtaa kone hajalle pari kk oston jälkeen (liikkeestä ostettu käytetty) niin korvaako sitä kukaan?
Tuolla muutamia esimerkkitapauksia: https://kuluttaja.fi/aiheittain/autoilu/
Tässä kävi niin että oltiin satasta ajamassa ja kauhee pamaus kuulu auton alta ja sit alko äänet olla sellasta put put put put put kun jossain ruohonleikkurissa.. Kyllähän tuolla kotiin pääsi mut kauhee mekkala kuuluu. Auto ostettu viime vuonna ja sellanen päälle tonnin käyttörassi kyseessä. ajettu 200tkm. Tyhjäkäynti kuulostaa epätasaselta ja tuntuu että tehot on puonnu.
Meinasin jo kysyä että olisko Subaru Forester kyseessä. Vm 2007-2009 on jotain kiertokanki onkelmia ollut.
Kaverilla meni moottori siinä sököx.
Tonnin käyttöpeli->lähes perävalotakuu🤔
->paaliin😊
JESSS MÄÄ LÄHENKI LAIVALLE :yeah:
VALKOVENÄLÄISET ODOTTAA
TAX FREEN KOSMETIIKKAOSASTOojsafoöiEJGOSRJGOSJODFJGROHJOTH
Uumajaan Wasalinella?
No hyi joku sillin hajunen purkki, siellä ei varmaa oo ees tax free juttui :crying:
Turkkusesta meen totta kai :cool: Kun nyt tulin muutenkin etelänlomailemaan tänne kotinurkille :D
Laivasatama on ainoo hyvä juttu Turus :D
On siellä taxfree. Tosin aika suppea.
Kylmä laiva ja en mene toiste jos ei pakko.
Eiks niitä oo useempikin laiva. En kyl tiiä, mä tykkään laivoista mutta oon perehtyny lähinnä ruotsinlaivoihin. M/S Estonia liikennöi muuten joskus Wasalinellä Vaasasta Uumajaan nimellä Wasa King. Alunperinhän se oli viikkarin laiva ja seilasi kymmenen vuotta Viking Sallyna Turusta Tukholmaan ja sen jälkeen se meni vielä Siljalle ja liikennöi Silja Starina. Kuinkahan moni on ollu tietämättään Estonialla muttei vaan ole koskaan hoksannu sitä. :D
Voi olla että on useampi.
3 vuotta sitten olin ja en muista mikä botski oli kyseessä.
Laivareissut on ihan jees. Tulee vain huono olo aina siitä keinumisesta. :whistle:
Sit jos haluaa laivafiilistä mantereella niin vantaan hotelliin meno. :eek:
Pääsiäisenä vois kyl lähtee taas botskille. Pitkästä aikaa sitten viimeksi kävin.
Mä oon viimeks käyny laivareissulla Fennialla tai Skandialla, kuka muistaa tollaset? :)
Käykö joku muka Ruotsissa risteilyllä? Never done that. 1989 ajoin pohjois-ruotsin läpi norjaan ja takaisin pohjoisempana. Laimeaa kaljaa ja paskaa palvelua. Norjassa törkeät hinnat ja vähemmän paskaa palvelua,mutta saattaa johtua otannan toleransseista. Ei sen puoleen. Kävin Ahvenanmaalla 76 ja päätin,etten koskaan enää. Itä matkailuun kuluu ikään kuin pakettina kaikki edelliset,mutta on halpaa kuin pulla. Daily bases.
Viking Kapella taisi olla 76 reissulla.
Laivalla on niin kivaa <3 Saaristomaisemat ja meri <3 Tosi harvoin laiva keinuu, siihen tarvitaan jo jonkun verran tuulta oikeesta suunnasta että isot paatit keinuu :D Vaikka kyllähän siellä tosiaan helposti "merisairaus" iskee vaikka tuulta olis 1m/s :whistle: En aio kyllä hirveesti merisairastuttaa itteeni, aattelin shoppailla ja syödä buffetissa niin että mut joudutaan toimittaan takas hyttiin jollain kottikärryillä ja nuuskutella hajuvesiä päänsärkyyn asti :laugh: Ja ihan vähän ehkä käydä baarissa. Toivottavasti tax-freessä on mini Baileyseja :drool:
Jos mereltä nousee joku pyörremyrskyn näkönen nii se meinaa sitä että buffetissa ei ollu sieniravioleja, MÄÄ HALUUUUN SIENIRAVIOLEJA!!!!! Ja maa-artisokkahommelia.
Kokkola, pietarsaari, vaasa. Vanhoina hyvinä aikoina tuli käytyä monta kertaa vuodessa noilla reissuilla. Uumajaan, Skellefteoon ja ja Sundsvalliin jossa oli sukulaisia aikoinaan🤔
Mutta jos nimenomaan tykkää siitä merellisestä tunnelmasta? :D Ei sitä viittis lähtee soutaanka johonki merelle. :lol: Ja ruotsinlaivan tax-free on ainakin kosmetiikan osalta niin edullinen että lentokenttien tax-free hinnoilla voi pyyhiä persettä laivoihin verrattuna! Oon miettiny mistä se johtuu. Jopa jossain Turkissakin oli kentällä suorastaan kallista verrattuna laivaan. :blink:
Matkailu avartaa. Kyllä sitä länteenkin kannattaa välillä poiketa. Mutta ymmärrän hyvinkin että antilla itämatkailu houkuttaa enempi kun se on lähempää syräntä. :D
Do. Multa menee alta tunti Venäjälle. Kossu 3.50 ekua ja bensa åpäyt 56 senttiä litra. Merellisiin tunnelmiin ei enää pääse kun paikallinen laivayhtiö lopetti aikoinaan. Oisko ollu laivan koko jotain 20 kertaa pienempi kuin nämä nykyiset paatit. Siinä tunsi olevansa merellä kun hytti oli potkuritunnelin päällä ja ajettiin sivumyötäiseen. Ah niitä aikoja.
Jos lähtee johonki kauemmas ni se on sit johonki Kreikan suunnille. Crete <3
Onkohan laivoilla nykyään vielä enemmän ählämeitä ku muutama vuos sitte :<