19.9.2014 ekat kamat tilaukseen postissa ja viikon sen jälkeen tupakka kadonnut kun seinää.Ennen Höyryttelyä ennen 15+ savuketta päivässä.Noin 9 kuukautta menty höyrystimillä ja nollatoleranssi tupakasta. :)
Printable View
19.9.2014 ekat kamat tilaukseen postissa ja viikon sen jälkeen tupakka kadonnut kun seinää.Ennen Höyryttelyä ennen 15+ savuketta päivässä.Noin 9 kuukautta menty höyrystimillä ja nollatoleranssi tupakasta. :)
Olen tainnut tänne jo kirjoitella, mutta...
4.1.2012 viimeinen rööki, maistellut olen toki mutta en enää sitäkään pariin vuoteen, tupakkaa meni maxi aski päivässä parhaassa reilusti toistakin, ei se tupakka varsinaisesti pahalle tuoksu kuten ei nuotionkaan savu pienemmissä määrin se on vaan jo nostalgista :) kun siitä on päässyt eroon, siis tupakasta, nuotiolla en ole ollut kaupunkilaistuneena vuosiin :(
Noin pari kk ilman röökiä, ja sitä meni aski pari päivässä. Joskus kolmannenkin aukaisin samanpäivän aikaan :antismoke: . Ainakin oon huomannu että maku ja hajuaisti on parantunut. Ja hapenotto kyky on parempi, sillä nyt meni juoksua ilman rykimisitä ja pistämistä reilu 5km. Tästä on hyvä höyrytellä eteenpäin.
10v tupakkia nyt 2kk höyryllä, katotaan kuin käy :)
Mulla on nyt reilu viikko takana höyryttelyä. Ei ainakaan nyt ole tehnyt mieli tupakkaa kun sai tarpeeksi vahvaa litkua aamulle ja paremmat vehkeet. Jospa se irtosi ihan kokonaan.
Tupakkaa ehdin polttaa 15v aika tarkalleen. Väliin mahtuu myös yksi tupakaton vuosi.
Joka aamu sai avata uuden vihreän maxiaskin.
No morjensta.Tupakkia tuli imeskeltyä tommonen 22v ja juhannuksen alla tilasin ensimmäisen sähköhärvelin naapurin ukon suostuttelun jälkeen.Paketin saavuttua kotiin imaisin röökin ja avasin pakkauksen ja kasasin laitteen.Sen jälkeen en ole yksiäkään savuja tupakasta vetänyt.Eka viikonloppu oli kyllä vaikea koska joka asia ärsytti ja raivostuin pienistäkin asioista mutta kyllä sekin parissapäivässä ohi meni.Nyt jo elämä hymyilee ja vaimokin on ollut mielissään kun ei ukko enään haise.
Tuossa laskurissa näkyy kauanko olen ollut ilman röökiä......noin 26 vuotta olen kaiken kaikkiaan poltellut.
20 vuotta takana röökinpolttoa ja nyt 10kk takana höyryttelyä. Olen onnistunut koukuttamaan itseni tähän ja silti niksamäärät laskee kokoajan kun edellinen pitoisuus alkaa polttamaan/kirvelemään kurkussa ja jos meinaa höyryttelyä jatkaa niin pitää pudottaa nikotiinin määrää. Kuitenkin sitten taas röökiä pystyi vetämään samaa vahvuutta sen 15v, eikä tuntunut missään. Oikeastaan kun north statea(punasta) veti muutaman kääryleen, niin red label ei tuntunut enää samalta. Aivan kuin röökillä olis voinu vaan nostaa vahvuutta kokoajan ilman että se ahdistaisi tai muuten vaikuttaisi mitenkään. Mutta kevytsavukkeisiin ei vaan voinut siirtyä. Vaikka monta askia veti kevytsavuketta niin silti aina palasi red labeliin. Sitä tuli ihmeteltyä kyllä monet kerrat.
hommasin vapon ihan sillä, ettei tarttis enää analogisee koskee
2,5kk pyöreesti höyryttelyä takana ja analogiset jäänyt sille tielleen. 7v tuli tupakoitua, reilun vuoden tauko välissä. Joskus koitin purkalla lopettaa, huonoin tuloksin. Niksamäärätkin on pudonnut jo 12mg/ml -> 6mg/ml.
Pari viiikko vasta höyrytellyt, mutta yllättävän helppoa oli siirtyminen 20v kessuttelun jälkeen. Nyt mennään 12mg/ml nesteillä, mutta eiköhän tuotakin voi jossain vaiheessa alkaa laskemaan.
Takana tupakointia ~25 vuotta (miinus tiineys- ja imetysaika) ja 9.8 viimeinen savuke. Tän viikon maanantaina reissussa yritin polttaa, mutta ei siitä mitään tullu, karmeeta tavaraa :antismoke:
Vaikea kuvitella että koskaan enää koskisin tupakkaan. Siitä en sitten tiedä, pääsenkö ikinä irti tuosta höyrykoneesta mutten toisaalta tiedä onko mikään pakkokaan :thinking:
6.7.2015 lopetin analogisen kun aloitin höyryttelyn.37 vuotta tuli tavallisen tupakan kanssa leikittyä tätä ennen, kaikki epätoivoiset yritykset lopettaa on kestäny korkeintaan viikon. Vaikea uskoa vieläkään että se onnistuu sittenkin,mutta hyvältä tuntuu ja näyttää :thumbsup:
Itellä kanss noissa lukemissa tupakointiura ja silloin aattelin että hautaan asti vedetään eikä ollut ees tarkotus lopettaa.Kaveri tarjos sähkötupakkaa ja siitähän se lähti.Nyt noin puolitoistavuotta ilman eikä oo ees mieli tehnyt.Vieläkin välillä ihmettelen miten helposti tupakasta näiden avulla pääsin.Tsemppiä sinne:thumbsup:
Ittellä kaksviikkoo takana höyrykoneen käyttäjänä, ei vieläkään ole ollut hinkua vetää sitä viimeistä röökiä mikä jäi hyllylle. Kunnon välineillä kessun imeminen loppui kerta heitolla:punk:
2viikkoa sitten lähti yritys numero kaksi. Ensimmäinen kesti noin vuoden tän "skenen" alkuaikoina. Silloin touhuun meni hermot kun tankit levisi taskuihin ja modit hajoilivat harvasen päivä. Vielä on laatikossa tallessa Lavatube Bogen kartolla ja legendaarisella Jägerbomb nesteellä muistuttelemassa niistä ajoista :). Nyt näyttää hyvin valoisalta, kun laitteet kehittyneet paljon ja nesteetkin siinä samassa(Jägerbombia en kuitenkaan koskaan unohda :cool:).
Myös tässä harrastuksessa tuli ekassa rutistuksessa huomattua se positiivinen seikka, että vaikka joskus laitteet petti ja oli pakko kiskoa aski pari analogista ennen kuin uudet laitteet tulivat, niin PÄÄSI sen postipaketin avattua heti jatkamaan höyryttelyä enkä ollut mitenkään röökikoukussa. Tosin nyt varauduttu paremmin, ettei pääsisi käymään.
Oikeastaan kaksi vuotta mutta nollasin laskurin kun sorruin ostamaan maksiaskin soosien loputtua yllättäen. Nyt varastossa aina vähintään desi, perkele! :thumbup:
Viikkoa vaille 4kk höyrytellyt 30v tupakoinnin jälkeen, eikä pienintäkään himoa enää analogsiin. Ja jotkut vielä väittää ettei sähköröökistä ole apua tupakoinnin lopetuksessa. :)
Yli 3kk olen ollut ilman röökiä,
todella helposti pääsin eroon sähkötupakan avulla
hajuaistikin parantui huomattavasti
Nyt 1v7kk ilman röökiä, 22 vuotta tuli poltettua. Pari kertaa loppunu akku kesken baari-illan ja tupakka tai pari tullut poltettua, mutta paskalle maistuu :antismoke:. Outoa, että viime aikoina on röökinpoltto tullu uniin monta kertaa, eli kai se riippuvuus vielä jossain alitajunnassa kytee :crazy:
Mullakin esiintyi unissa vielä ainakin vähän aikaa sitten juurikin sellaista ahdistavaa tilannetta, että oli rööki edessä/kädessä ja kuumotti tuleeko se poltettua vai ei. Toisaalta tuossa saattaa alitajunta viestittää jostain ihan muustakin, kuten vaikka siitä että pitäisi hankkia lemmikki tai että elämä meni keturalleen.
Kerta en tänne vielä olekaan kirjoittanut, pääsin eroon analogisesta kerta heitolla noin 28 kuukautta sitten.
Laskurissa näkyy päivät ilman röökiä. Teini iästä lähtien tuli tupruteltua ja maksi aski ei tahtonu riittää. Parhaillaan 3päivää on lakko kestäny ja kaikki konstit tuli kokeiltua.
Muori oli 20 vuotta poltamatta ja se sano, että 3 päivä, 3 viikko, 3 kuukausi ja kolmas vuosi on hankalimmat ja täytyy kyllä ihmetellä, että juuri noin on itellä menny. Muistan ihmetelleeni, että mikä *ittu tässä nyt mättää kun sit tajusin kolmannen röökittömän kuukauden olevan menossa. Nyt kolmas vuos menossa...no ei tässä nyt mitään kummempia vaikeuksia ole ollu, mutta välillä jostain syystä tekee mieli oikeeta röökiä jos joku lähellä polttaa, mut himot ei onneks oo kovin kovia ja unohtuu nopeasti.
En tänne tainnut nimeäni vielä lisätä mutta minäkin siis olen lopettanut.
Teinistä asti ja kolmisentoista vuotta tuli tupruteltua. Hankin ensimmäiseksi laitteeksi evodin jolla kokeilin konseptin toimivuutta. Askin taisin polttaa loppuun tuon evodin kanssa eläessäni, lähinnä akun tai nesteen loppumisen takia. Parissa viikossa sainkin paremmat laitteet eikä enää missään vaiheessa tullut pieneen mieleenkään polttaa tupakkaa.
Sain siis lopetettua tupakoinnin ilman että olisin kieltänyt itseltäni mitään tai että olisin väkisin joutunut jostain pidättäytymään. Jotain vierotusoireita toki tuli mutta kyllä ihan tavallinen flunssa tekee olosta reilusti kurjemman.
Evod ajasta on niksatkin tiputettu 18mg>5mg. Seuraaviin pulloihin taas hieman vähemmän :D
Juhannuksen tienoilla röökin lopetus sähkötupakkaan siirtyessä. Välillä tehnyt tupakkaa mieli, mutta en ole koskenut siihen enää. Sikarin sytytin kun piti vähän juhlia, mutta hyi vittu, jäi polttamatta.
340 päivää ilman röögiä, en oo viel varma toimiiko tää homma.
Vuosia sitten olin kuitenkin purkan voimalla 2 viikkoa.
Jouduin lopettamaan vapottelunkin. Edellisestä röökistä 10kk, koen päässeeni tupakasta täydellisesti eroon eikä paluuta siihen ole. Tämä on e-savujen ansiota. Purkka petti aina lopulta. Nyt kuitenkin on tullut selväksi, että nenänielun krooninen tulehdustila ei koskaan parane e-savuilla. Tilanne parani aluksi, kun lopetin röökaamisen. Nyt olen pitänyt kuukausien niksapurkkataukoja vapittelusta kahdesti ja tulehdustila aina poistuu silloin, mutta palaa välittömästi takaisin päivänkin vapottelun jälkeen. Sitten sen parantuminen päivän vapottelusta vie 1-2 viikkoa. En kerta kaikkiaan pysty imemään mitään savua enkä höyryä. Tupakoidessahan tämä tulehdus oli minulla ihan aina, mutta savun vahvuus jotenkin peitti sen, vähän kuin maalia ruosteen päälle. Jatkan toistaiseksi niksapurkalla...jo puolen vuoden ajan. Mitä ikinä teenkin, röökiin en palaa. Luultavasti vapottelen kännissä ja en koskaan muuten. Olen jo myynyt pullojani pois, etteivät vanhene.
En kyllä tiedä mitä itse tekisin jos vapottelu jollain tapaa estyisi. Röökiä en todellakaan halua polttaa, niksaakaan ei välttämättä erikoisemmin tarvitse, mutta sosiaalisiin tilanteisiin, niihin parin minuutin pausseihin sekä kahvin ja ruoan jälkeisiin hetkiin on kyllä pahasti koukussa. Höyryttelyssä toki on se hyvä puoli että noista voi tarpeen tullen jonkun jättää väliin ilman että maailma kaatuu mutta jos kaikista pitäisi lopullisesti luopua..
Olen onnellisesti ollut savuton yli kaksi ja puoli vuotta, vaan en höyrytön. :eek: Käännynnäisiä olen hommannut useita, pitäis jo varmaan saada joku kansanterveyspalkinto siitä hyvästä.
Itellä jäänyt turhat sokerit (karkit) pois, alkoholi ja tiettysti tupakka hyöryttelyn aloitettuani. Eli monta "riippuvuutta" korvautun yhdellä.
vuosi täyteen viimeisestä analogisesta kääryleestä. Eli voinen sanoa päässeeni eroon, varsinkin kun en ole juuri kaivannut. Joku 23-24 v savutteluhistoriaa oli takana ja ensimmäisellä yrityksellä onnistui. Olen kyllä 99%:n varma että ilman höyryttelyä ei olisi onnistunut.
Nykäsen Matin(?) sanoilla "Up yours THL:n spedet yms Patjat" :evil:
Minä olen tupakkia polttanut 13 vanhasta ja 31 ikävuoteen asti. Kolme vuotta sitten koetin ensimmäisen kerran ego-t.llä irti, mutta laitteistoa kun ei osannut käyttää oikein, eikä ollut kovin luotettava muutenkaan, niin jäi harrastelu. Vuosi myöhemmin uusintayritys ego-ce5 järjestelmällä. Toimi melkein, mutta edelleen oli nesteen kulkemista akulle, kurlaamista ynnä muuta hässäkkää. Talonrakennus ja budjetti venyivät ja tupakki palasi elämään. Ei vain ollut luottoa laitteistoon edelleenkään.
Vuosi sitten ostin kangerin emow-paketin ja päätin jättää askin ostamatta. Edelleen on se aski ostamatta ja hyvä näin. Tunnen että nyt olen päässyt savukkeista eroon. Aluksi tuli polteltua silloin tällöin jos joku eteen tyrkkäs, enkä niistä itseäni soimannut. Pikku hiljaa luottamus kasvoi laitteistoon eikä enää tee mieli ottaa edes tarjottuja savukkeita vastaan. Suboxin hankkiminen poisti viimeisetkin epäilykset siitä, pärjääkö tällä oikeasti. Välineurheiluahan tämä on, ja sen ymmärrettyäni olen suhtautunut hieman suopeammin siihen, että rahaa palaa laitteistoihin. Hyvällä laitteistolla ja mieluisilla nesteillä ei tarvitse haikailla tupakin perään.
Sikareita on humidorissa satapäin, enkä niitä itseltäni kiellä, koska ovat puhtaasti nautintoaineita, enkä niitä polta henkeen... jotenkin niin eri maailma kuin rööki.
Huomasin juuri kuitenkin että viimeisen puolen vuoden aikana on tullut poltettua enää sikareitakin vain yksi kuukaudessa, hyvässä seurassa.
Olen tällä hetkellä erittäin tyytyväinen siihen mihin olen päässyt. Takaisin röökiaskille ei ole paluuta, vaikka valtio olisi eri mieltä.
Kolme - neljä vuotta sitten kokeilin sähkösauhuja eikä toiminut minulle aina taskut märkänä nesteestä ja hermothan siinä meni. Uusinta yritys meneillään siis. Noin kuukausi sitten ostin vuosien tauon jälkeen Smok m80+ & StarrePro paketin puffilasta. Ensimmäiset illat meni fiiliksellä josko kävisi "oikealla" savukkeella, mutta tuo laite&tankki yhdistelmä oli sen verran mukava ja toimiva, että höyryttelin kuitenkin. Noh tosi testiin tämä setuppi joutuin vasta viikko sitten baari-illaksi. Selviydyin ilmeisesti voittajana, sillä illan aikana maistettu "oikea" tupakki maistui pahalle. Nyt höyryttelen HotCig DX200 masiinalla käyttäen tuota StarrePro- tankkia ja en voisi olla tyytyväisempi. Ei tee mieli edes savuille. Sen verran askartelemaan rupesin tankin ohella että magmalla maistelen ja kotona höyryttelen. Mukavaa ja vaivatonta.
Laitteistoon palaneesta rahasta... Nesteet ja langat maksaneet nyt ~40e hotcig 80e toimitettuna (voitin ebaystä uuden huutokaupasta englantilais herrasmieheltä) smok maksoi tankin kanssa 104 ja sain myydessä 60 laitteesta (tankki jäi itselle). Eli 184eemeliä hintaa. Tosin noilla nesteillä pärjään reippaasti ensivuoteen. Tupakoidessa westiä olisin polttanut tässä ajassa 152e savuna ilmaan. Eli ensiviikolla harraste kääntyy säästöksi.
Eikä vieläkään tee mieli Westiä
Vuosi tuli juuri täyteen. Katson päässeeni tupakasta eroon.
5 kk ilman röökiä, ja voi miten helppoa on ollut. Sauhuttelua ei ole mitään kiirettä lopettaa, muistissa on parhaimmillaan vuoden röökilakot, mitkä loppui siihen kun lopetti kitkuttelun ja alkoi vaan polttamaan uudestaan. Höyrytellessä ei tee röökiä mieli, joten höyryttely jatkuu ja pitkään.
mitä tästä nyt on 15kk ilman analogista, jäi kerrasta kun tarttui höyryyn. Alitajunta kehittää välillä kauhu unia jossa meinaa tarttua analogisen hoikutuksiin,joista ilmeisesti jäänyt välillä päälle analogisen houkutus kokopäiväksi johonka ei ole meinannut höyryttelykään auttaa,mutta niistä selvitty ylitse. Uudenvuoden lupauksena lupasin itselleni että höyryttelykin tulee loppumaan tämänvuoden lopussa,mutta hieman näyttää siltä ettei tule niin tapahtumaan. 2mg niksoihin on jo päästy. elimistö vielä huutaa nikotiinin perään senverranvahvasti ettei pysty höyryttelyä jättämään tostavain.
Hei!
Teemme tutkimusta tupakoinnin lopettamisesta ja siihen liittyvistä ilmiöistä. Osallistu kyselyyn ja kerro omat kokemuksesi! Vastaajien kesken arvotaan 50 euron arvoisia s-ryhmän lahjakortteja - voit toki vastata myös anonyymisti.
Tästä linkistä pääset kyselyyn: https://www.webropolsurveys.com/S/A584B8CAE609CE3A.par
Kyselyn toteuttaa Q-Tutkimus, lisätietoja: info@q-tutkimus.fi