Pohjcäpin jousi? Omassa vamossa oli samankaltaisia "oireita". Jousen vaihdon jälkeen toiminut moitteettaLainaus:
Alkuperäinen postaaja MiDaS
Printable View
Pohjcäpin jousi? Omassa vamossa oli samankaltaisia "oireita". Jousen vaihdon jälkeen toiminut moitteettaLainaus:
Alkuperäinen postaaja MiDaS
Luulisin et jousen vaihto auttais.. On niin onneton se vakiojousi :o En ymmärrä miks sinne on ees laitettu tollanen vieteri :D
Juu ei kai sen muusta voi olla kiinni kun muuten pelaa hienosti. Hyvin polttanut alacäpin sisäpuolelta tuo jousi...
Erikoista että näitä myydään tuollaisilla pilipaliosilla ??? ??? ???
Ei luulisi kustannuskysymyskään olevan, vähän tiukempi jousi ei voi paljoa enempää maksaa!?
Meneekös toi Helixin hotspring tähän?
Avidilta tavaraa tarvisi tilailla ja noita saisi nätisti samalla.
Vai sanoo Busardo että höyryaika 350 akulla on 8 tuntia :laugh:
Eihän Lambossa ja Howitzerissakaan muistaakseni kun siinä oli laskuri niin kesti akku jotain 60 imua ,,,parisen tuntia ehkä kummassakin kesti tuo 350 akku. Iteki testasin tota vamon lyhyttä niin eihän sillä höyryä kun noin 2 tuntia....no en odottanutkaan enempää!!
Mutta selväähän se on että jos ampeereita on vain 350 akussa 700 niin eihän sillä pitkälle pötkitä!! Hyvinhän toi vamo toimii noilla 2800 ampeerin li-ion akuillakin"tiedä sit todellista arvoa" vaikka imr akkua suositellaan turvallisuussyistä. Tolla mAh akulla jo höyryttelee pitkälle iltaan tosin kyllä mulle riittää toi imr akun 2000 mAh ja väittävät että imr akku on kaikista kestävin vaikka ampeereita on vähemmän.
Ite en ole nähnyt sitä videota mutta epäilen kyllä sen sanoneen noin ??.....no toki riippuu jos imeskelee tikkua harvoin. Niin tai jos 3 voltilla höyryttelee jotain matalaohmisia kenties....ei ole niistä mitään kokemusta joten ei osaa sanoa niistä mitään...oikeastaan ei ole tullut aikaisemmin edes mieleen ajatella koko asiaa ^-^.....kait sillä jokin tarkoitus kuitenkin on kun noi voltit alkaa tosta 3 kaikilla vv modeilla mitkä mun käsissä on ollut...joku asiasta enemmän tietävä voi valaista asiaa!!
Mikähän tämän akun todellinen arvo on...ainakin tilaa vamon akkutuubissa on:
http://www.elektrosavu.fi/efest-3400mah-p-937.html
Riippuu paljon mitä voltteja tai cartoja tai millasia henkosia .....mitä yleensäkin käytit howitzerissa!! Yleensä tuo 350 akku on näissä kestänyt parisen tuntia. Siis ...niin siis...riippuu niin paljon käyttäjästä.
Jos jollain on testaustuloksia tuosta akusta tai tietoa ?? Itellä ei ole juri nyt mittaa käsillä mutta ainakin reilusti tuntuu olevan tilava tuubi näissä vamoissa.Paksuuden ja pituudenkin suhteen ja pituushan on paljon kiinni minkälaisen jousen sinne laittaa jos tarvetta on!!
Jotain kokemuksia jo uudesta pohjajousesta?
Nätisti ku pyysit niin pitihän se kokeilla.
Ei pysy ravistettaessa vieläkään virrat päällä 18650 akulla.
18350 akulla tai akuilla varmasti ihan hyvä.
Toi Smok Teleskoopin jousi on toiminu kyllä hyvin tuon 650 akun kanssa, no problems. Jännitehäviöt onkin sitten ihan asia erikseen :D
Ja kiitoksia hienosta eleestä, tuli nopeasti tuo jousi vieläpä :)
Mulla 2 Vamoa ja kuinka vaan kumpaakin ravistaa ja 3 eri 18650 akulla piti koittaa niin ei virrat kyllä katkea!! Jousi vikako yhä :o Mulla on kummassakin Howitzereista jääneet jouset sisällä jos se siintä on kiinni että kontakti säilyy ???
Overflown laskurilla pitäisi 350llä 700mAh akulla päästä tuollaiseen 4h käyttöaikaan. Tämä laskettu asetuksilla: teho 10,5W ja vastus 1,9ohm (joilla nyt olen käyttänyt). Höyryttelymääränä 72 kpl kolmen sekunnin imua tunnissa (eli kohtuullisen reilusti kai). Eli tuollaisen vajaa 300 3 sec mittaista henkosta pitäisi pystyä imuroimaan, mutta kun akku kyykkää n.50 imaisussa. Saati sitten 650nen 2000mAh AW akku joka kyykkäs alle 2 tunnin eilen, eli reilun sadan imasun jälkeen... (sille laskurilla vastaavilla spekseillä tuollainen 11h20min=800 henkosta tulee)??? ??? ???
Tuli muuten Clas Ohlsonilta haettua jousilajitelma (jollainen aiemmin mainittu tuolla langassa) ja nyt on 650 akkukin jämäkästi sisällä; ei heilu ravistettaessa. Suurimman jousen laatikosta asettelin (n. sentin pidempi kuin orkkis). Saa nyt nähdä onko akkupuolelle apuja tuosta...
Motonetissä tuli myös pyörähdettyä, mutta oli lajitelmassa aika ujon kokoisia kaikki jouset, eli suurimmillaan suht samaa kaliiberia kuin orkkis.
Tosi outoa, koska vanhalla jousella piti ravistaa vähän helvetisti ennen kuin temppuili mulle. Uuden jousen asentamisessa mulla oli ainakin ongelmia...nyt on todella piukka, eikä akku liiku mihinkään. Outoa, miten paljon voi olla samalla laitteella variaatiota...
Niinpä!! Tosin mullakin on noissa akuissa muutaman millin pituuseroja ja nännillä ja ilman että muutamasta millistäkin voi olla kiinni että kontakti katoaa. Mutta jos on kunnon tiukka jousi niin ei sen kontaktin pidä kadota!! Tosin miksi hemmetissä sitä pitää hulluna ravistaa ;)...ymmärtää sen että hieman tankissa haluaa litkuja sekoittaa ^-^
No onneksi noi omat vamot on ok!!
Totta. Mulla ei kumpikaan jousista pelitä hyvin 18650 akulla. No mitäpä siitä ku löyty jo jousi. Tämmönen pitäs myydä kyllä suoraan 2 eri jousella että sais hyvän, johan sen järkikin sanoo ettei 1 jousi loputtomiin riitä eri mittaisilla akuilla.Lainaus:
Alkuperäinen postaaja True Puffin
Näyttäis jousen vaihto jeesaavan; 2 tunnin aikana akku pudonnut vain 4,3-4,1. Orkkisjousella tässä vaiheessa akku oli jo vainaa.
Akun latauksen keston ilmoittaminen tunteina on kyllä ihan turhaa. Mun eGo-C 650mAh vakioakku on kestäny yhdellä latauksella monta viikkoa!
Jotkut imee pitkiä imuja aina 10s aikakatkaisuun asti, mä imen yleensä n. 3s kerrallaan. Jotkut imee muutaman henkosen tunnissa, toiset ketjussa pitkin päivää.
Höyryttyneen nesteen määrä olisi paljon tarkempi mittari akun kestolle.
Kun vamo pitkällä akulla tuntui kömpelöltä miniprovariin tottuneena laitoin efestejä odotellessa 18350 ultrafiren sisään. Koko eilispäivä meni ihan hyvin, provarin kanssa vuorotellen tosin. Nyt aamulla tyhjeni ultrafire ja vaihdoin täyteen ängetyn efestin. Heti sai watteja laskea. Onktää ny jotain sattumaa vai onko akulla sittenkin väliä? Tai tietty on, mutta voiko ne antaa eri tavalla virtaa vaikka vamon säätö ois mitä. Mutta kumminkin, näillä mennään eikä valittamista toistaiseksi.
Ultraliekki ei ainaskaan ole tunnettu korkeista purkuarvoista, ilmeisesti toi 800 mAhin akku kyseessä?
Ostaa jollekin magliten joululahjaksi ja poistaa jousen siintä....sehän vie sen takasin liikkeeseen ja ne antaa sille toisen tilalle kun ne huomaa valmistusvirheen että jousi puuttuu tästä. Maksaahan se lahja toki mutta jouluhan on hyväsydämisyyden juhla :)
Nyt aamun testaillu tätä vamo v2:sta ja... No eihän se paska pysy päällä, hetken aina saa imuutella sit näyttö välähtää ja pitää näpyytellä uudestaan päälle. Hukkaa myös asetukset samalla. Eli ilmeisesti pohjajousessa jotain vikaa? Akkukin hölskyi siihen malliiin että kietaisin varmuudeksi sähköteippiä akun ympärille ettei ainakaan sivuittain liikkuisi. Modi myös lämpenee jonkun verran kun imuutteleee. Tänään ruokatunnilla pitää käydä clasusta kattelees jousilajitelmaa ja laittaa varmaan 18350 akut tilaukseen jos se estäisi satunnaisen sammumisen. Miten muuten jos näyttää sille että vika ei poistu, niin varmaan tämän voi palauttaa 14pv sisään?
Voi tottakai ainakin suomalaisesta kaupasta ostettuna. mulla ei ollut kyllä mitään ongelmaa tolla vamon omalla jousellakaan 650 akulla.
kait noistakin saa lyhennettyä sopivan ja käännettyä että osuu pohjanapaan...tiedä sit minkä hintaisia yhden jousen lähetys kustannukset on??...puristusjousia...tosin saahan noita tilattua ulkomailta alan liikkeestäkin...no kuitenkin:
http://www.jouset.com/verkkokauppa/p...rykfjedre.aspx
Juu, suomalaisesta kaupasta on ostettu ja viellä sillä perusteella että v2:sessa kehuttiin että jousi ja napit on korjattu, mutta sen siitä taas saa että luottaa näihin. Onhan se suolasta tietenkin maksaa 7-8e jousipaketista ja siitä että ehkä toimii... Kuitenkin yleensä jos ostan jotain niin oletan että se myös toimii ilman että itse joutuu vaihtamaan viallisia osia tuotteeseen. Nettikaupasta nyt ei hirveesti viitsi tilailla kun pyhät tulossa ja tarve olisi akuutti, pitää käydä tuossa clasussa katselemaassa kun ei siihen ole kuin 50 metriä.
Onkos muuten noi AW IMR 18350 700mah parhaat tähän jos esim verrataan Trustfiren PBC 1200mah suojattuihin? kun tämä tosiaan on eka akkumodini niin näistä akuista en oikein tiedä.
Sulla käy just niinkun kirjottelin tuossa aiemmin.
Jousi on niin huono että virta katoaa ku pikkusen heilauttaa. 18350 akkuja 1 tai 2 niin luulis auttavan.
Ite tykkään näistä 18650 akuista kapasiteetin takia aikalailla niin pakko oli keksiä jotain muuta jousta :D
Onko btw wattisäätö ja no2 tila päällä? Koska mulla ei kadota asetuksia?
Juu tila no2 on päällä ja kummallakin vv ja vw tilassa hukkaa asetukset. Voishan sitä testata toimiiko tila no1 paremmin mutta sib77 ohjeiden mukaan aloitin laitteeseen tutustumisen. Ja tosiaan "tärähdys" ei todellakaan ole kova josta laite sammuu vaan ihan se riittää että laskee käden naamalta taskujen kohdalle ja esim kävely tai autolla ajaminen sammuttaa laitteen.
Aika kummia eroja kuitenkin!! Mulla oli viikon verran tuossa ekassa vamossa originaali jousi eikä katkennut virrat kertaakaan!! Tiedä mistä sitten johtuu!! No kuten mainitsin ylhäällä niin noissa akuissa on pituuseroja muutama milli niin sekin voi olla ratkaiseva tekijä!! Mutta kuten olette varmaan pitäneet sisällä aw imr 18650 akkuja ja jos pätkii niin ..en sitten tiedä?? mulla nekin toimi ihan hyvin!! kyllähän tota on kävelty ja ajettu autolla ja ravisteltu nestettä tankissa kummallakin vamolla ja toiminut hyvin!
Mystiikan maailma!! Voihan toki olla että noihin mun värkkeihin on sattunut parempilaatuiset jouset vaikka ulkoapäin on samanlaiset!! No kuitenkin piti ne korvata muista modeista jääneillä jousilla!!..Voisikohan vikaa piillä siellä sisällä olevassa plus navassa että se ei ole tarpeeksi ulkona...tai joku kantaa siellä sisällä että kontakti katoaa plus navasta!! No eipä ole tullut vilastua sinne sisään koska ei ole ollut tarvetta!!
No koita kattella parempi jousi siihen sitten. luultavasti noilla 18350 akulla tai akuilla toimii sullakin ihan jees ilman säätöä.
Ei sille jouselle oikein muuta voi kun vaihtaa :D Hitto ku tietäs mistä noita teleskoopin jousia saa halvalla niin se olis siinä.
Pistäkää kauppoihin viestiä että teleskoopin jousia hyllyyn, niillä se VAiMOkin toimii. :D
Juu täälläkään ei kyllä kadota asetuksia tms, eikä virta ole katkeillut (edes orkkisakulla).
Nyt on tuollainen 6h höyryaikaa (reilu 3ml nestettä) saatu irti akusta, joka vakiojousella kyykkäs siis reilussa tunnissa (vajaan millin jälkeen). Vielä riittää hönkää; nyt akku näyttää 3,8v. Eli jousella on näemmä merkitystä ja paljon.
Aina vain enemmän ihmetyttää että tuodaan myyntiin näinkin hyvin pelittävä laite tuollaisella pikku vieterillä, joka käytännössä pilaa kaiken ??? ??? ??? Valmistaja olisi kai voinut ottaa myös jousen suoraan toisesta mallistaan kun kerran tekniikkakin suurelta osin sellaisesta käsittääkseni on...
https://www.dropbox.com/s/9xi8eydw38...2010.51.22.jpg
https://www.dropbox.com/s/0tiz617ta0...2010.52.04.jpg
https://www.dropbox.com/s/y7sq70xxcs...2010.52.30.jpg
https://www.dropbox.com/s/pl417jh1wm...2010.53.06.jpg
https://www.dropbox.com/s/pl417jh1wm...2010.53.06.jpg
Toimiikohan tää? Varoitus, kuvat sisältää vähintään k18 materiaalia, luultavasti k30
Ha! hyvä että mainitsitte modista jousi... nimittäin vaasan elektroniikakeskus on tässä lähettyvillä eli voin kipasta sieltä patterimodilaatikon ja repiä jouset irti siitä jos ei ohlsonilta löydy sopivaa.
Onko tuo mahtijousi ohlsonin lajitelmasta vai jostain muualta?
edelleen siitä Smokin teleskoopista.
minullekin tuli vaihtokaupassa vai...vamo.
18650 akku ei toimi ollenkaan, hölskähtelee vaan iloisesti (siis kolisee reilusti)
ja 18350 akullakin pätkii millon sattuu.
ilmeisesti pohjajousi? :D
Midas...kiinalaisilla on kiaroutunut huumorintaju ^-^
Tuntuu olevan juu :D
No jousikauppa tällä ainakin saatiin kukoistamaan. Nuo kun näemmä maksavat tuollaista muutaman sentin luokkaa kappale, niin tuossahan olisi tilin paikka; kunnollisesta jousesta olisin itse ainakin maksanut sen femman, eikä olisi tarvinnut kaappiin ostaa 199kpl ylimääräisiä (joilla ei tee hevon peetä). Jos sijoittaisikin kympin ja tilaisi kunnollisia siis muutama tuhat ja kauppailis niitä jollain muutamalla eurolla kpl. Pari kun myis niin olis omilla...hmmm ::)