Mitäs muita 30mm ja yli RBA laitoksia löytyy big budhan lisäksi, jotka saattaisi olla käytössä toimivia ja mielellään vähän vuotavia höyryturbiineja?
Printable View
Mitäs muita 30mm ja yli RBA laitoksia löytyy big budhan lisäksi, jotka saattaisi olla käytössä toimivia ja mielellään vähän vuotavia höyryturbiineja?
Ekaa rakenneltavaa olisin ostamassa, kumpi sopisi aloittelevalle paremmin?
Fogger 4.1
Vai
Kaiser
Mitäs muuta tartteis,kanttaalia on jo 0.25 kotona,kannattaako paksumpaa hommata vai pärjääkö tuolla?
Laitteena on innokin Vtr.
Reaver + Mister 510
Toi ei varsinaisesti oo kauhean edullinen setti minkä voi paskoa töissä :) Comboksi tuli Smok Fury-S + RSBT.
Katotaan kestääkö toinen RSBT vähän kauemmin, ekasta meni miinusposti samantien poikki.
ps. G & 510 mister tulee kyllä, älä huoli. mutta niillä höyrytellään tyylikkäästi kotisohvalla.
^ RSBT:ssä on lasitankki kätevällä täytöllä, se on myös halpa. Miinuksena että todella vittumainen setupoida.. Miten olis vaan Kayfun ja siihen lasikitti. Sen setupointi on uskomattoman helppoa. Maksaahan se mutta saat kerralla hyvän.
Itse lähtisin kokeilemaan noista kahdesta Foggeria. Silicaa tai pumpulia tartteet vielä kanthalin lisäks ja tietysti litkua :)
Tietysti jos budjetti antaa hivenen periksi osta suoraan KFL plussa. VTR:llä et höyryttele kumpaakaan jos et ole tietty katkaissut rinkulaa?
aiemmin oon rebuildannu näitä aspiren bdc ja kangerin päitä että on tavallaan tuttua ja vehkeet löytyy, mutta kanthalin paksuutta mietin, onko järkevää hommata paksumpaa? onko sillä mitään etua tuohon 0.25 verrattuna?
Vtr:n rinkula lentänee helevettiin jossain välin,siihen asti käytän tätä "siroa" adapteria :D
Mitään maata mullistavaa en hae,kunhan paremmat höyryt saisi kuin näistä nykyisistä ( protank3 & aspire et-s )
Samalla kysyn, ajattelin dripperiä kaveriksi myös ( caterpillar ) , onko dripperi oikeasti parempi kuin rta höyryn tuoton & maun suhteen vai mikä villitys kaikilla on nuihin rda vehkeisiin?
Muoks: tilasin foggerin. pystyykö siihen single coilia tekemään vai pelkästään dualina?
siis nyt oon tainu lukee kysymyksen liian kaukaa ja vastannukki liian kaukaa! :D siis aivan, tarkoitit kanthalin paksuuksia. Onhan niillä eroja jo johtavuuden kannalta ja tietysti kieppien määrä muuttuu eri gaugen langoilla. Käytännössäkin paksumpi lanka voi olla jo hankalampi sijoittaakin esim. johonkin ahtaaseen dripperiin.
Niin, löytyyhän se adapteri vtr:ästä... heh ei taas oo ollu ihan ajatus mukana :D
Ite en välttämättä dripperien osalta voi puhua kun ei ole vasta kun kaksi päässyt modin nokkaan ja uudempi näistäkin vasta eilen. Caterpillar oli juurikin se ensimmäinen rda, ja johtuen suurimalti varmasti setupin tekijästä, olin siihen pettynyt. Nyt eilen väsäsin uuteen tobh 2.5 dualcoilit 0.4 vastuksella. Siis lähtee kyllä aivan uskomattomat maut ja höyryntuotto on jo (itselle) cloudchaser settiä.
Foggeri dualina ilmareikien johdosta.
Toivottavasti nyt vastasin edes jotain järkevää, heräsin nimittäin 5 min sitten :D
Millä olis hyvä aloittaa ku tankki atomisaattoria etsiskelen? löytyy RSST, mutta isomalla tankki olis kiva. Elikkäs etsin hyvää RBTA:ta. Saa suositella kloonejakin.
En tiedä miten RBA ja RBTA eroaa mutta jos et ole niihin tottunut ja ehkä et tiedä sopivatko ne sinulle, suosittelisin pienen investoinnin Kayfun lite kloonia ilman ilmansäätöä. FT:n käyttäjäarvostelut antaa kuvaa tuotteesta mutta niihinkin kannattaa suhtautua varauksella. Siitä voi sitten jatkaa jos jatkaa.
Jos Kayfun-klooni kiinnostaa, suosittelen EHpron Kayfun Lite Plus V2:sta. Laadukas klooni, toimii oikein hyvin. Suurimmat erot mitä olen aitoon verrattuna huomannut, on leveämpi driptip ja isompi ilmareikä. EHpron mukana tulee myös varatiivisteet ja vararuuvit. Löytyy mm. täältä: Ehpro Kayfun Lite Plus V2
Ehproa voin suositella minäkin. Laatuvehjes klooniksi. Omastani tosin dremelöin nesteuria avarammiksi, mutta tykkäänkin ehkä vähän keskimääräistä kosteammista höyryistä.
Nyt guru(/huru)-ukot ehdotuksia, mekaaninen löytyy nyt ja päähän ei ole kuin huttua. Mikä olisi hyvä rba, joka täyttäisi seuraavat edellytykset:
- ei ole paskaa, sitä on maailmassa riittävästi
- vähintään 3,5-4ml nestettä syövä
- helppo täyttää
- sopii ambassadeurin nokkaan
- ei vuoda taskussa
- on mahdollista setupoida alle 1 vuoden aikajaksolla toimivaksi
- antaa hyvät höyryt :thumbsup:
- plussaa siitä ettei ole nosturin kokoinen..
Mahdoton yhtälö?
Mister täyttäis aika hyvin noi ehdot.
Mikäköhän olis kelpo triple-/quadcoil ato missä ilma ei loppuis kesken?
Doge?
Kayfunia(omani kloonix2) voin suositella ensimmäiseksi RBA:ksi.Todella helppo setupoitava ainakin single coilina.Ensimmäiset 2 ekaa setupia tein silicalla, mutta nykyään käytän pelkästään microcoilia ja pumpulia.
Doge RDA (UK/EU), by Congrevape Tuolta löytyy ainaskin, vaikkakin vähän ylihintaan. On kyllä helvetin hyvä laitos tuo Doge. Vielä kun jostain wide bore capin löytäisi niin avot.
pihteillä napsasin rinkulan pois ja sitten viilasin aikani ja hops,nyt mahtuu fogger v4.1
tekisi mieli siirtyä näihin RBA laitteisiin ja olen miettinyt tätä ensimmäiseksi
Tobeco Lite Kayfun korjattava/rebuildable tankkiatomisaattori SS
Olen ymmärtänyt että tuo olisi hyvä ja helppo ekaksi? Laitteena tällähetkellä vamo v5. Miten tuo toimii sen kanssa vai tarviiko heti mekaanisen modin kaveriksi?
Vamon kanssa kyllä toimii, 15 wattia on ihan tarpeeksi. Kaiffari on suhteellisen helppo setupoida, Youtubesta vaan ohjevideoita katsomaan.
Niitä on tullut jo pari iltaa katsottua, emäntä jo sano että miten jaksat noita kokoajan vahdata :D
Minkä paksuista kanthalia tuohon kannattaa hankkia?
0.25 taitaa olla Vamon kanssa paras vaihtoehto, sitä ei montaa kieppiä tarvi laittaa niin pääsee yli sen 1.2 ohmin.
0.28-0.32
0.32 on peruskauraa, käy mihin käyttöön vaan... :)
EDIT: Ai nii, Vamon ohmirajoitus vastassa, eli ohkasempaa sitten.
Sähkötupakka | Nikotiiniton sähkötupakka
Onko tämä vastaava kuin tuo puffin myymä? Ois halvempi ja tuolta sais 0,2 kanthalia samalla kun puffilla oli loppu.
Nyt kun tullut useempi kuukausi drippailtua tuolla Tobh-kloonilla, niin olisi aika hieman täydentää kalustoa, kun tuskin enää nuo egotikut täyttävät aukkoa jos jostain syystä kämähtää ihan toimimattomaan kuntoon tuo nykyinen luottopeli. Atoksi on nyt ehdolla joko Magma tai Veritas, pitäisi vaan osata tehdä noista se päätös - suoraa vertailua dualcoil-setupeilla en nopealla googlailulla löytänyt.
Eli laite saisi olla reissukäyttöön näppärä - yhdellä täytöllä suht pitkä höyryttely ja taskussa aukeamaton/vuotamaton. Höyryn määrä ja maku toki saisi olla kohdallaan myös, setupoinnin helppous/vaikeus ei sen sijaan ole merkittävä tekijä. Mitenkä arvon raati pisteyttäisi siis kyseiset ehdokkaat, vai onko nurkan takana "jokin muu, mikä"- vaihtoehto yllättämässä?
Terve minulla on tällä hetkellä rsst käytössä ja olen tässä miettinyt h-attyn tai diablon ostoa. Mutta olen aina ruvennut miettimään ovatko ne niin paljon parempia hintaansa nähden kuin rsst. Eli koenko mitään uutta jos ostan esim. Diablon?
RSST on vähän semmoinen aloittelijagenny. Suhteellisen helppo tehdä setup, maku kuristuspalalla ihan hyvä. Ainakin kuristuspala kannattaa hommata (ja ilmareikää suurentaa ihan aavistus) niin saat RSST:stäkin paremman.
Jos lompakko kestää, niin veikkaan että H-atty / Diablo tarjoaa silti paremman makuelämyksen.
Itellä nyt ei ole kokemusta ko Magma (kloonista..) ja siihen ainakin olin tyytyväinen. Yhelä täytölä saa höyrytä pitkään, melekeimpä vuotamaton. Itellä oli siinä single setuppeja 0.8-0.4 ja maku on siinä kyllä todella hyvä, ja puskee ihan kivasti höyryäki..Itellä aito Magma hakusessa kuhan tilipäivä koittais :D
Ajattelin ottaa Magman tilalle jonkun toisen makusteludripperin. Suosituksia?
Magma on hyvä, mutta reissukäytössä vuotaa enemmän kun veritas ( aivan 10-0 häviää magma siinä ) Jos vuotaminen ei haittaa, ni magma on omasta mielestäni "helpompi". Coilit on helpompi tehdä. Ja klooni magma ft:ltä on varmaan yksi laadukkaimmista mitä myydään. Parempi kuin aito monen mielestä. Mutta säkästä tuo välillä on kiinni. Aidon kanssa on kumminkin palautus mahdollisuus jos tuote ei istu jostakin kulmasta oikein. Kloonissa se on vaan ominaisuus.
Suosittelisin tässä tilanteessao mien kokemuksieni myötä H-dripperiä pienemmillä ilmareijillä. Yks helpoimpia setupoida ja noiden pienten ilmareikien kanssa pystyy myös hyvin käyttämään meshiä (jos haluaa) ja pumpulilla mahdollisuutena myös tehdä pieni nestevarasto toiselle puolelle deckiä, niin ie tartte ihan joka välissä olla tankkaamassa. Sitten jos todella haluaa vaan makua, niin joku pieni single-coil dripperi (a7, bully tai vastaavaa, nopealla tarkastuksella varmaan Smokin UDA menee tähän kastiin nykyään). Mut jokatapauksessa suhteessa pientä kammiota ja tiukkaa imua, niin pitäis makujen tulla paremmin esille.
Magma löytyy omasta takaa jo, tuo vuototaipumus (jopa kotikäytössä) pännii siksi haluan jotain muuta. FT ei ole minun kauppa ja klooneja koitan vältellä. Pitää katsella tuota Veritasta onko se mistään kotoisin, H-Dripperikin käynyt mielessä.
Minkäslainen ato tuo Manta on? Jasso?