Multa tipahti akkua vaihtaessa 18350 AW IMR vesilasiin. :laugh: Annoin kuivua muutaman tunnin ja löin sitten laturiin, toimii ihan normaalisti. Nyt en enää tiedä mikä se on näistä viidestä mitä mulla on kierrossa.
Printable View
Multa tipahti akkua vaihtaessa 18350 AW IMR vesilasiin. :laugh: Annoin kuivua muutaman tunnin ja löin sitten laturiin, toimii ihan normaalisti. Nyt en enää tiedä mikä se on näistä viidestä mitä mulla on kierrossa.
Kuoli alta 10 kertaa ladattu 18650 aw, nitecoressa ensimmäinen valo vilkkuu muutaman sekunnin sitte alkaa kaikki valot palaa eikä akku lataudu.
Luulin että provari on hajoamassa kun alko sekoilla, akkuhan siinä temppuili ja teki kuolemaa.
Onkos kenelläkään ollut ongelmia AW:n akkujen paksuuden suhteen? Ostin tällä viikolla 4 kpl AW 18350 akkuja ja Microstickkiin ei yksi niistä mahdu paksuuden puolesta. Minulla ei ole tönäriä käytettävissä, niin en saa mitattua tuota paksuuspoikkeamaa.
.
.
.
Pitää varmistaa yksi homma. Nuo AW 18650/2000mAh... Joku jossain sanoi, ettei pitäisi tehdä niille alle ,6 ohmin setuppia. Jossain ohmilistassa lukee, että raja on ,4. Nyt kummiskin mulla on noita tuossa muutama ja mietin, että mikä oikeasti on raja, jos laitan niitä Axiziin, johon menee siis kaksi..?
18650:n suurin jatkuva purkuvirta on 10A eli täydellä akulla 42 wattia = ~0.42 ohmin vastus
Jos ne on siinä modissa rinnan eikä sarjassa niin mun käsityksen mukaan ampeerirajatkin tuplaantuu, eli silloin kestää 20 ampeeria = ~0.21 ohmia.
Miten voi 14500 700mah efest akku kuolla 2viikossa kokonaan? Akku on ostettu arizonasta :)
up
Mitkä on ohmit atossa?
Voihan se kuolla jos tyhjenee liikaa, jotkut laturit ei lähe lataamaan enään ja aina voi olla vikakappaleita mitkä muutenvaa hajoo.
Ohmit taitaa olla siinä 1.8 evod. Yhteensä 4 akkua kuollut työkaverilla aika nopeesti :blink:
Mini lavatube kyseessä ja olen itse testannut akkuja. Ihan tavallinen usb-laturi ja akku kestää täyteen ladattuna puolituntia.
Onko tuosta aw uutudesta vielä käyttö kokemuksia. Itsellä nuo 18650 10A "perus" akut palvellu jo noin vuoden ja aika kovaa rääkkiä saanut ja ovat kuin "uusia" että onko tästä uutuudesta samaan rääkkiin?
AW IMR 2200 mAh 20 A purkuvirralla Button-Top - Akkula.fi
Edit: varastoon vasta tulevat 5.11 :facepalm:
Vasta ovat tulossa ensimmäisille jälleenmyyjille myyntiin. AW:n track record on ainoa suositus tällä hetkellä.
EDIT: Jos on tarvetta 18490 akuille kannattaa ostaa ne heti pois kuleksimasta Akkulan varastosta alehinnalla. Uusi 18490 ei juurikaan parempi spekseiltään.
Mitäs vaihtoehtoja on tuohon 18350 kokoon. Inaxin nano kyseessä ja esittelyvideossa ainakin käyttivät aw imr akkua siinä
Eihän tuo uusi AW 18650 voi olla noin huono :mellow:
http://www.dampfakkus.de/highamps/554-at%2020A.png
:edit:
Joo kyllä se voi olla:
Uudemmat on näköjään tuon dampfakkus.de:n mukaan huonompia kuin aikaisemmat :D
http://www.dampfakkus.de/akkutest.php?id=556
http://www.dampfakkus.de/akkutest.php?id=555
Pitäis akut laittaa taasen uusiksi. Mitä suosittelette 18350, 18500 ja 18650 kokoluokissa?
18350 ja 18500 varmaan AW:t menee vielä? 18650 25R:t or what? Tulee sekakäyttöön, DNA30 piirille sekä meksuihin. Meksuissa menee 0,3-0,8 setuppeja. Parasta etsin, hinnalla ei väliä.
Sampan 25r meisselille, toimii hyvin niin mekaanisessa kuin dnassa.
Meisseli on kotiläksyt jo tehny. Nämä. :thumbup:
Tosin näissä uusissa aw:n akuissa on 650 koossa melkein samat specsit kun sampalla, vain 300mahia pienempi kapasiteetti mutta sama 20A purku. Tiiä sitten kuin laadukkaita noi uudet AW akun on kun ei vielä kukaan ole kertonut kokemuksia.
Totta, mutta 1 testi myös jonka tulokset oli kovien purkuvirtojen kanssa hyvin heikko. Ei otantaa, ja ajan kanssa selviää onko uusi 2200 AW hyvä akku vai ei. Se saattaa olla aito IMR akku, ja tuleekohan vaan kemian rajat vastaan kun kapasiteettia nostetaan, eli jännite dyykkaa..
2000 oli 10A.
wanha 1600 oli 24A
uusi 2200 ja 20A...
Vielä lisää: Vanha 18490 1100 16.5A oli kuin "pätkästy" 18650 1600 24A, ja tuo uusi 18490 1200 18A ei ole kuin pienenpieni viilaus kapasiteettiin, ja purkuvirtaan. Niihin on luotto kyllä, voisin vaikka tilata samantien, mutta on vanhoja hyvässä iskussa velä.
18350 800 ja 18650 2200 - kokemuksia odotellaan.
Uusi 18490 on ihan pikkasen pidempi kuin vanha. Millin tai jotain. Huomasin kun piti vähän ruuvailla aton säätöjä että meni samaan putkeen kuin nuo vanhat.
Sama koskee myös 18650 akkujakin.
Kuinkahan matalia vastuksia tuolla aw:n uudella 18350 12A akulla voi ajaa?
Teoriassa 4.2 V/12 A= 0.35ohm
Itellä nyt pyörinyt P3:sessa noita AW:n 18350 800mAh akkuja nelisen kappaletta ja 700mAh akkuja 2 kipaletta (kaikki uusia). Mututuntumalla voisin sanoa, että meikäläisen käytöllä (1-1,4ohm ja 11-13W) uudet 800mAh kestää paremmin kuin ne vanhat 700mAh akut. Kovinkaan dramaattista eroa ei kuitenkaan ole. Yksi noista 800mAh akuista tuntuu tosin tyhjenevän huomattavasti nopeammin kuin muut. Maanantaikappale siis.
oisko noista uusista 2200mah akuista mihinkään... n.20A kertoo puff
Kysytäänpä täällä kun offtopicissa ei tullut vastausta.
Mulla on kierrossa kaks AW:n akkua, toinen jo puoli vuotta vanha ja toinen n. kuukauden ikäinen. Tämä kuukauden ikäinen akku aiheuttaa järkyttävästi droppia, modin nappi kuumenee hetkessä eikä meinaa tulittaa välillä vaikka miten painaa. Akku on ulkoisesti ihan kunnossa. Mikä vika tuossa voi olla?
Ottaa sillä uudella akulla huonon kontaktin = kuumenee
Mikä modi ? Onko noissa kahdessa akussa pituuseroja paljon ?
Modi on tämä atomon klooni, pituuseroja ei mun vehkeillä (:lol:) mitatessa ole ja enivei tässä on säädettävä plussa. Oon myös yrittänyt hinkata akun napoja puhtaaksi mutta ei auta.
Setup kiinni posteilla kunnolla ?
Ato kiinni putkessa kunnolla ?
Se ratkaiseva tekijä varmaan se akku on kyllä pistäs piruuttas magneetti kiinni akkuun ja testaa onko vain liian lyhyt isku jolloin akun kontakti huono = lämpenee ja ei tulita aina