Eräänä tammikuun iltana selailin lemmikkipalstoja, kun siellä joku kyseli sähkötupakasta. Löytyihän niitä käyttäjiä. (Miten niin koiraporukat tupakoivat paljon ???) Sitähän piti ruveta lukemaan, ja etsiskelemään lisää tietoa. Hiukan vain kun on malttamatonta sorttia, ei jaksanut lukea riittävän kauaa. Genesiksen perussetti oli tarjouksessa, ja houkutteli edullisella hinnalla ja se kuulosti niin helpolta ja vaivattomalta. Ja setin tupakka oli pieni ja huomaamaton. Tämä on tärkeä pointti useille ensikertalaisille. Varsinkin naisille. Tilausta sisään ja sitten malttamatonta odotusta.
Kauan kaivattu paketti saapui nopeasti, ja tavaratkin oli mitä piti. Ja kaikki toimi moitteettomasti. Jopa minä, tumpelo, keski-ikäinen eukko, sain sen toimimaan. :DTai no, ainakin toimimaan niin hyvin kuin vaatimattaman aloituspaketin voi odottaa toimivan. Ensimmäiset höyryt ja yskimistä. Tuota, tätäkö tää nyt sitten on :(. Fylleissä valmiiksi täytettyä tubacco-makua, varovaisesti sentää 18mg, eikä tujua 24 mg, vaikka ahkerasti röökiä olin poltellutkin. Kyllähän tästä jotain makua irtoaa, kun posket lommolla imee niin että taju meinaa lähteä. Höyryt on kyllä aika vähäiset.
Sitkeästi jatkoin höyryttelyä. Tupakkaa teki mieli, sen korvikkeeksi imeskelin uutta leluani. Ja poltin fyllit välittömästi. Mitä hemmettiä? Tää on aika kärähtäneen makuista. Ja kyllä se vanu aika kuivaksi oli palanutkin. No, eikun seuraava esitäytetty peliin. Ja imeskelyä, kun tupakkaa teki mieli. Tota, taisin käräyttää putkeen toisenkin fyllin. Tää ei ole totta. Pitääkö tätä peijakkaan vanua täyttää joka saamarin höyryttelyn jälkeen?
Siinä vaiheessa painuin pihalle illan viimeiselle analogiselle miettimään mitä mä oikein yritän.
Viikonloppu edessä, sitkeästi imuttelin 510:äni. Ja löysin tällekin foorumille. Juu, kyllä näitä pikkucartridgejä joutuu täyttämään muutaman tipan joka kerta. Täällä suositeltiin heittämään vällyt veks ja drip tippaamaan: muutama tippa suoraan atomisaattoriin. Kokeilin sitä ja sain nestettä pari pisaraa huulille. Ei maistunut hyvälle, ei. :(
Taas kokeilin vanuja. Täytyyhän näitten toimia. Kohentelin fyllejä hammastikulla, lisäsin nestettä. Ja sain taas nestettä suuhun. Voi pirskatti. Tähän systeemin alkaa hermo mennä, täytyy olla joku parempi tsydeemi millä se toimii. Loppujen lopuksi totesin drippaamisen paremmaksi menetelmäksi. Ei vaan mulla oikein onnistu auton ratissa. Ja autolla ajaessahan sitä tupakkaakin paloi.
Aloituspakkauksessa mulla oli nesteitä Tubacco ja menthol ja gold and silver. Tupakka makua oli noissa valmiiksi täytetyissä vanuissakin. Maistui vähän tujulta yksinään, joten täytellessäni sitä, lisäsin muutaman tipan mentholia. Hei, täähän maistuu paljon, paljon paremmalta kuin tupakkamaku. Muutama menthol tippa kuitenkin raikasti hengitystä niin tehokkaasti, että katsoin parhaaksi jatkaa noiden kahden litkun sekoittelua. Ja niitten makuhan oli hyvä. Just tälläiselle ikänsä mentholia tuprutelleelle sopiva.
Viikonlopun aikana luin ja luin foorumia. Tilauksen lähti kiinan pojilta Ego 900 mAh akkuja 2 paria, ja pari pakettia bogen kartoja. Tiesin että niitä joutuu odottamaan, mutta voi pojat, kyllä se odotus oli pitkä. Odotellassani kiinan pakettia, rupes nesteiden hupeneminen huolestuttamaan, ja tilasin peleonilta lisää litkuja. Kyllä mä nyt tämän setin kanssa pärjään, tavalla tai toisella, kunhan ei litkut lopu.
Uusia laitteita odotellasin, muistin että mulla oli vielä kokeilematta genesikselta tullut pikku pullo gold and silveriä. Hei, täähän on tosi hyvää. Kuin karkkia. Ainut huono puoli oli, että oli omaan makuuni liian makeaa koko aikaiseen höyryttelyyn, sopi paremmin jälkiruokakarkiksi.
Peleonin litkut tulivat. Dekang rommia testiin. Kylläpäs tämä haisee karseelle. Ja maistuu yhtä karseelle. Hyi helevata. Pullo lähti sivuun odottelemaan aikaa parempaa. Tai pahempaa, niin pahaa aikaa että senkin joutuu viimeisenä hätävarana kaivamaan esille. Peleonin ice menthol testiin. Sitä oli parikin tällä palstalla kehunut. Ääk, ei ole yhtään sen parempaa, ainakaan yksinään. Loppui litkujen testailu halut sillä erää, ja palasin tuttuun tupakka/menthol höyryttelyyn.
Ekat päivät teki mieli tupakkaa koko ajan. Perjantaina poltin yhden tupakan. Lauantaina aamu- ja iltatupakan, sunnuntaina sinnittelin enkä yhtään. Maanantaina poltin samaten aamu-ja iltatupakan. Tiistain sinnittelin iltaan asti pelkällä höyryttelyllä, illalla poltin yhden analogisen. Mutta blääh, höyrytin oli tehnyt tehtävänsä, ja analoginen maistui vain pahalle. Oli sitten viimeinen analoginen mun kohdallani.
Peleonilta seuraavaksi testiin RY4. Tota, ei tämä herkkua ole, mutta kyllähän tällä höyryttelee. Paremman puutteessa.
Kiinan pakettia ja parempia vermeitä odottelin. Vihdoin tracking numerolla löytyi, että paketti on Suomessa. Tosin Itella tykkäs pyöritellä sitä muutaman päivän Sipoo-Helsinki-Sipoo väliä, ennenkuin toimittivat sen perille. Sekin oli kyllä sitten ihan oma moka. Illalla myöhään tilausta tehdessäni, kysyttiin kaupunkia, ja mä laitoin kaupungin, enkä kylää. Mä kun asun Sipoossa ihan keravan rajalla, niin tänne tulee postit Keravan, eikä sipoon jakelusta. No minkäs teet, tumpelo mikä tumpelo, kun ei omaa postiosoitetta osaa. Mutta on se Itellakin tumpelo, kun kahteen kertaan lähettivät paketin Sipooseen.
Ego paketti tuli, ja taas arpomaan miten tää toimii. Joo, ei ole tälläinen näprääminen oikein mun alaa. Sain mä kartot kostutettua, ja akut ladattua. Ja eikun imua peliin. Hei, täähän rupee maistumaan. Pikkuisen eri malliin kuin pikkuakulla ja atolla. Ja akkukin kestää kauemmin kuin sen 4 tuntia. Viimeiset tipat genesiksen mentholia tuli käytettyä. No pikku pullo uusio käyttöön välittömästi, ja sotkemaan tubakko/RY 4 ja ice menthol. Yhdistämällä niistä tuli ihan mukava sekoitus.
Nälkä kasvaa syödessä ja samoin suuruudenhulluus. Viikonlopun kiusasin itseäni tuijottelemalla Velhon nätin punaista Bolt-settiä. Uhm.. munhan piti siis tilata vaan lisää nesteitä. Sunnuntaina heikkous voitti, ja bolt ja lisää litkuja lähti tilaukseen. Yllätys ja ilo oli suuri, kun Velhon pakettikortti napsahti jo tänään postilaatikkoon. Joten lopetan tän pitkästyttävän jaarittelun ja lähen postiin ajelemaan. :esmoke: