Paristo suli melkein taskuun
Sattui jännä juttu tuossa eilen, minulla oli 18350 aw imr akku farkkujen taskussa jossa myös säilytän avaimia ketjun päässä. Siinä sitten istuskelin sohvalla ja muina miehinä soittelin kitaraa kun yhtäkkiä outo polte alkaa tuntumaan taskussa. tuo paristo on aivan tulikuuma ja siinä tuskissani koitin sitä pujottaa jotenkin pois taskustani polttamatta vielä sormianikin täysin. Jotenkin siinä sitten onnistuin ja sain tiputettua pariston lattialle jonka jälkeen sieltä valui nesteet pihalle ja paristo poltti reiän puulattian. :o
olisikohan tämä voinut johtua tuosta avainketjusta taskussa? aika nihkeä tilanne oli kyllä.
Vs: Paristo suli melkein taskuun
Tietenkin avainketju on muodostanut oikosulun. Ketjukin lienee lämmennyt, mutta ei välttämättä kauhean paljon jos on Heavy Metal mallia ;). Puulattia-reijästä kuva olisi kyllä mielenkiintoinen.
Metalliavaimet ja ladattu paristo SAMASSA taskussa?!?
Iltapäivälehtien otsikoita odotellessa...
jos rehellisiä ollaan ei tullut mieleenikään että tuosta voisi olla jotain haittaa. No, nytpä tiedät ja tässä varoituksen sana kaikille avainketjukoviksille.
Moni unohtaa,että nämä on AKKUJA ei mitään 1.5V Alkaliparistoja.
Re: Paristo suli melkein taskuun
Kannattaa ostaa sellanen patterikotelo noille akuille jos pitää mukana kuljetella. Taitaa maksaa alle euron. :D
Re: Vs: Paristo suli melkein taskuun
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Ketjupolttaja
Moni unohtaa,että nämä on AKKUJA ei mitään 1.5V Alkaliparistoja.
+1
Tosin pääasia ettei pahemmin käynyt. Oppirahat olisivat voineet olla kalliimmatkin.
Ei kannata myöskään mittailla akkujen pituuksia metallisella työntömitalla (on kokemusta) ;)
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
kalma
jos rehellisiä ollaan ei tullut mieleenikään että tuosta voisi olla jotain haittaa. No, nytpä tiedät ja tässä varoituksen sana kaikille avainketjukoviksille.
Kiitä onneasi, että kyseessä oli turvallisen kemian AW IMR akku! Eipä ole turhaan täällä niitä suositeltu turvallisuuden ja suorituskyvyn takia...
Kuva lattian reiästä olisi kyllä jees... :D Melkoset hapot on tuollakin sisällä, mutta ei ole sentään räjähtävää sorttia.
Suojaamaton liekkikylki tms. kun olisi ollut taskussa niin otsikkona olisi: "Vasen kives räjähti"
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
ViZi
Ei kannata myöskään mittailla akkujen pituuksia metallisella työntömitalla (on kokemusta) ;)
itse olen käyttänyt muovilevyä akun toisen navan ja tönärin välissä, mitannut sitten levyn paksuuden ja vähentänyt koko pituudesta. juurikin tuosta syystä :D
tässä on kyllä ollut oikeesti iso vahinko lähellä ja onneksi akku oli imr.
itse kuljetan akut aina muovikotelossa.
ja kuva lattiasta itseänikin kiinnostaa.
Hitusen OT, mutta koska tämä aktiivisin paristoketju kysynpä täällä.
Mahtaakohan Itella läpivalaista kotimaan lentorahdin ja mitä sanktioita on odotettavissa kärähtämisestä akkujen lähettämisessä?
Ups. Tänään otin vara-akut mukaan... tuolla pukukaapissa taskussa ovat, tosin eivät samassa. Katotaas onko pukukaappia jäljellä... mutta tosiaan en kyllä enää niitä pistä taskuun.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Troll from behind
Hitusen OT, mutta koska tämä aktiivisin paristoketju kysynpä täällä.
Mahtaakohan Itella läpivalaista kotimaan lentorahdin ja mitä sanktioita on odotettavissa kärähtämisestä akkujen lähettämisessä?
Ei itselle ainakaan tullut muuta kuin paketti takaisin. Eli kirjatun kirjeen maksun hävisin
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
muti88
Ei itselle ainakaan tullut muuta kuin paketti takaisin. Eli kirjatun kirjeen maksun hävisin
Ai tuonko takia mun akkuja ei kuulu dealextremestä :)
Akkujen navat pitäisi yrittää suojata jollain jos niitä kuljettelee taskuissa...suositushan on että akkujen navat suojataan vaikkapa teipillä kun ne tuodaan kierrätyspatterilaatikkoonkin....kaupoissa on patterinkeräyslaatikoita kärähdellyt..
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
JH70
Ai tuonko takia mun akkuja ei kuulu dealextremestä :)
Nyt kai puhutaan siitä että lähetellään akkuja suomesta, eikä siitä että vastaanotetaan niitä täällä. En sitten tiedä puhuitko sinäkin siitä ::)
Sama ohjeistus ainaskin USPSllä, toivottavasti tauti ei ole tarttuva.
No pitipäs nyt sattua!...yksi ladattu Ego-t 900mah halpis akku meni oikoseen tai nappi hajosi kun ei enää toimi....jos laittaa aton kiinni niin eikun tuhisee itsekseen...akku haiskahti mutta ei lämmenny...tämä on ensimmäinen akku mikä mulla on kohta 5:n ja puolen kk:n höyryttelyn aikana sipannu.
Yksi halpis ego usb-passthrough akku mennyt kerran oikariin.Suli ja syttyi palamaan koko nappiosa ja vedin sen irti ettei olisi pohahtanut.Heitin akun ulos varuiksi. :D
Juuri tuo napin toiminta varmaan syy moniin sillä kaikki napit ei vaan ole hyviä jolloin voivat jäädä jumiin tai oikariin menevät.
http://varg.kuvat.fi/kuvat/E-SAVUKE/...jpg?hash=63117
Ulos nakkasin minäkin äsken sen akun varulta odottamaan loppusijoitusta...onnex ei nyt nuin vielä kärynny..epäilen kanssa tuota nappia syypääksi.